Зимова бесіда для дітей і дорослих: чарівним можна зробити кожний віршик
Як ви вважаєте, що таке чарівні вірші? І, взагалі, чи можуть бути вірші чарівними? На мій погляд, чарівні вірші легко і весело не тільки читати, а й вчити напам’ять, розповідати разом, обговорювати, придумувати щось цікаве, відштовхнувшись від змісту вірша. Чарівний вірш нібито дає старт нашій фантазії і потім ми знаходимо незвичайне у довкіллі, фантазуємо, придумуємо яскраві слова, щоб описати побачене, малюємо, танцюємо тощо. Чарівним вірш може зробити кожен з нас. Спробуймо!
Сьогодні
я розповім про вірш, який став чарівним завдяки статті у журналі «Джміль»
(№ 4, 2013), а також презентації електронного додатку до журналу «Джміль» (2014, № 6). Звичайно, чарівності йому
додасть і ця стаття, а також Ваша фантазія, винахідливість, бажання зробити
заняття цікавим для дітей.
Спочатку
роздивимось як працює презентація, яку Ви можете знайти у електронному додатку до журналу «Джміль» (2014,
№ 6). Презентацію можна використовувати для роботи і з дошкільнятами, і з
учнями початкових класів: вибирайте запитання, шукайте відповіді разом з
дітьми. Цікаво й те, що на одні й ті самі запитання діти різного віку
відповідають по-різному, тож є нагода зібрати дітей разом і провести цікаве
заняття для різновікової групи: відповіді дітей доповнять одна одну, вийде нестандартне
заняття, діти подружаться, дізнаються багато нового (адже дітки із особливим
задоволенням слухають розповіді один одного).
Бесіда навколо малюнка
Роздивіться
ілюстрацію до вірша.
• Що
побачили діти за віконечком? Чи сподобалося їм це?
• Який
у них настрій? Чому?
• Як
ви вважаєте, чи хочеться їм погуляти? Чому?
• Що
вкрив сніг?
• Якого
кольору сніг на малюнку? Якого кольору ялинки? Чому?
• Сніг
вкрив всі рослини. Чи не холодно їм під снігом?
• Чи
може сніг зігріти? Як?
• Чи
заважає сніг деревам? Чому?
• Чиї
домівки на малюнку ти бачиш? Які вони?
• Хто
радіє снігу?
• Як
тварини переживають холодну пору року?
• Що
зігріває пташок? Що зігріває людей, коли вони на вулиці?
• Чим
годуються пташки? Знайдіть їм їжу на малюнку. Як ми можемо допомогти птахам
пережити зиму?
• Уявіть
намальовану ситуацію. Опишіть її. На вулиці як?
Вдома як?
• Чи
гріє взимку сонечко?
• Пригадайте,
чи завжди зі снігу можна зробити сніговика? Чому?
• Знайдіть
диво. Що дивовижне ви побачили на ілюстрації? Чим вона вам сподобалась?
Читаємо віршик разом і обговорюємо
• Знайдіть
у віршику слова, які допомагають описати зимові явища.
• Про
які прикмети зими йдеться у віршику?
• З
чим порівняв поет сніжинки? Чому?
• Чому
двір сяє? Знайдіть слова для опису двора. Двір який?
• Як
падає сніг? Чи завжди однаково він падає? (Пригадайте
з дітьми, як падає сніг у безвітряну погоду, коли дме вітер, коли буря. Можна
показати як кружляють сніжинки рухами рук, пальців, затанцювати тощо.)
• Як
танцюють сніжинки? Хто допомагає їм танцювати?
Бесіда продовжується!
• Пригадайте
вірші про зиму і сніг. З чим сніг та зима порівнюються у них?
• Сніг
який?
• Зима
яка?
• Мороз
який?
• Сніг
що робить?
• Зима
що робить?
• Мороз
що робить?
• Які
загадки про сніг, мороз, зиму ви знаєте? З чим у них порівнюють сніг? мороз?
зиму? хуртовину?
Як
цікаво провести заняття з дітьми, використавши ці матеріали, Ви можете
прочитати у журналі «Джміль». У цьому номері є і моя бесіда з дітьми про
сніжинки.
У публікації використані
фотографії автора блога.
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар