неділю, 6 квітня 2014 р.

«Чарівна паличка» для вихователів

Цікава пізнавальна діяльність логіко-математичного змісту для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку


Якщо хочеш чогось досягнути, треба мріяти, багато працювати та співпрацювати з тими, для кого працюєш, вміти переконати інших, що твоя робота потрібна не тільки тобі. Вийшло так, що переконувати у потрібності технології «Логіки світу» мені допомогли педагоги-практики, мої вірні прихильники, помічники, доброзичливі критики і порадники. І саме це я вважаю своїм найбільшим досягненням: одразу видно, що твоя робота потрібна, використовується не тому, що є наказ, а тому, що цікава і корисна.Представляю, моїх давніх друзів із Рівненського НВК № 1, у яких вже накопичився чималий досвід роботи за моєю технологією «Логіки світу». Звичайно, знаю не про всі заклади, які цікаво працюють за «Логіками світу». Тож, дуже прошу: відгукніться, напишіть хоч кілька рядків. Заздалегідь вдячна!


Серед багатьох сучасних авторських програм та технологій хочеться особливо виділити технологію Ірини Стеценко «Логіки світу». Поява її на шпальтах газети «Дитячий садок» (видавництва «Шкільний світ») 15 років тому стала поштовхом до організації цікавої та певною мірою незвичайної пізнавальної діяльності дітей логіко-математичного змісту. «Знайди хатинку для кожної фігурки», «Вирощуємо дерево», «Обручі» та інші завдання стали «чарівною паличкою» для вихователів і основою планування одразу запроваджених занять з логіки у Рівненському навчально-виховному комплексі № 1.




За три роки на основі технології «Логіки світу» ми розробили систему занять з логіки для дітей від 3 до 10 років (адже наш заклад об’єднує дошкільну та початкову ланки), яка реалізовувалась у роботі з дітьми упродовж кількох років.



Упродовж останніх семи років освітній процес у дошкільних групах ми будуємо на засадах інтеграції, і тому у системі інтегрованих занять з пріоритетом логіко-математичного змісту органічно присутні розвивальні завдання технології «Логіки світу». Окрім того, ми продовжуємо її використання у системі підгрупових занять.
У початкових класах на теперішній час ми, на жаль, використовуємо цю технологію значно менше (відбулись зміни у варіативній частині навчальних планів), проте у 1-му класі у другу половину дня розвивальні заняття за технологією «Логіки світу» проводяться систематично.




Вже багато років поспіль ми переконуємось у тому, що технологія «Логіки світу» завдяки своїй нетрадиційності, оригінальності, технологічності не втрачає своєї актуальності та розвивальної цінності, і тому може бути ефективним елементом освітнього процесу у дошкільних закладах та початковій школі.
Бажаємо автору успіхів та творчого натхнення!





На фотографіях — вихованці Людмили ЛИСЕНКО.

Інна КІНДРАТ,
вихователь-методист Рівненського НВК № 1, Україна




Автор: Ірина Стеценко