четвер, 18 лютого 2016 р.

Подорож світом. САВАНА: «Африканський велетень: СЛОН»

Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України 


Сьогодні наш літак успішно здійснив посадку в Африці. І ми з нашими героями — Петриком і Марійкою — вирішили розпочати мандрівку цим спекотним континентом з савани. Саме там живуть найбільші сухопутні тварини світу — слони. Отже, сьогодні ми досліджуємо життя слонів.
Розповідаємо дітям (а дещо діти пригадують самі) про особливості слонів, чим вони відрізняються від інших тварин, де живуть, чому не можуть жити в інших місцях Африки. Спочатку розповідають діти, потім — педагог доповнює їхню розповідь. Педагог звертає увагу дітей на хобот слона, його функції — хобот слонам замінює нашу руку, але не в усьому наша рука така ж вправна, як хобот. Наприклад, ми не можемо без лієчки зробити собі душ, а слон може!
Наприкінці розповіді про африканську мандрівку, коли діти ознайомилися з особливостями слонів, вони разом з педагогом вирішують задачу — чому слони не можуть жити у густому лісі.
Справді, де слони живуть — у густих ліса чи на відкритих місцях? Чому?
Педагог пропонує уявити, що стадо слонів гуляє там, де звикло жити — у саванні. У саванні мало дерев і вони ростуть не рясно, тож слоникам є і що поїсти і де побігати. У цей час на слайдах презентації з’являється відповідна картинка.
Педагог натискує на кнопку і раптом дерев стає вже більше. Як тепер слоники почуваються? Кремезним велетням вже важче пересуватися, але невеличке стадо слонів ще може нормально жити у такому негустому лісі.
Педагог допомагав деревам рости ще кілька разів — з кожним разом ліс ставав все густішим, а слоникам було все скрутніше. І ось вже дерев виросло так багато, що велетні заплуталися в їх гілках!
Тепер кожній дитинці вже стало зрозуміло, чому слони живуть у саванні і підходять до узлісся поїсти свіжих листочків, але далеко в ліс не заглиблюються. Звичайно, є ще й лісові слоники, але вони значно менші.

Побудувати слона непроста задача — діти використовують одразу кілька прийомів ЛЕГО-конструювання, є моменти, коли потрібно брати конструкцію дуже обережно, адже за голову слона брати не можна, бо тоді конструкція розвалиться. Дітки, у яких вже є досвід ЛЕГО-конструювання впоралися майже без допомоги педагога, решті — педагог допомагала, пояснюючи де і чому потрібно притримувати конструкцію. І от у нас на столі гуляє вже ціле стадо африканських велетнів.





У дітей вже є досвід побудови літака, а зараз літак — додаткова конструкція, тому він значно простіший. Тож, дітки досить швидко впоралися з будуванням літака. Тепер можна злітати і з висоти спостерігати за життям слонів, не заважаючи їм.




Політавши і відпочивши, діти на килимі будують спільну конструкцію — савану. По нашій савані гуляють й інші тварини, а також дітки вирішили запросити гостей з України — диких качечок.




Сьогодні конструкції діти не розвивали, а все-таки Ксюша примудрилася добудувати у свого літака багажне відділення, а ще тільки Ксюша вирішила посадити літка слону на голову: гра є гра, а савана ще відкриватиме нам свої таємниці.

До наступних зустрічей!

Щоб прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові слова «Дошкільна академія “УнікУм”».

Сайт Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут

Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко