субота, 20 квітня 2013 р.

Роздуми щодо теми блогу

Мені дуже хочеться, щоб дорослі, хоча б іноді дивилися на світ навколо очима дітей. Цей погляд буде життєрадісним, допитливим, спостережливим, здивованим... Можна побачити все звичне нам так, як вперше, і побачити те, на що ми, дорослі, не звертали уваги (а, можливо, саме це і є головним). Тоді можна побачити ДИВО і зробити справжнісіньке відкриття. 

Картина Дональда Золана (http://ombudskid.livejournal.com/818964.html)

Спробуйте! Повірте у ДИВО!

Час невпинно біжить, змінюється суспільство, змінюються люди, змінюються речі, якими вони користуються. Виникають нові цінності. Цінності, які витримали перевірку часом, стають особливо дорогими для нас. Це те, що ми ретельно зберігаємо, і передаємо нащадкам, а вони у свій час передадуть — своїм… Так підтримується зв’язок поколінь, передається мудрість народу.
Ось і у нашому суспільстві зовсім недавно ми почали ставитися по-особливому до того, що у нас завжди було. Ми ніби на звичну річ подивитися іншими очима, і зрозуміли її справжню цінність. А можливо до цього спонукав нас розвиток нашого суспільства.

Тож у нас з’явилась нова цінність. Не те, що її раніше зовсім не було, просто ми не завжди розуміємо справжню цінність того, що маємо. Ця цінність вже давно бережно передається з покоління в покоління, вона майже не застаріває, а з часом стає все ціннішою. Її не завжди можна помацати, почути, побачити, але можна легко знівечити. І часто це важко (іноді майже неможливо!) помітити і вчасно виправити. Тоді люди, самі не знаючи того, користуються нею понівеченою і це може призвести до непоправних лих.
Цю цінність попри всі перепони людство дбайливо зберігає «як зіницю ока», адже поновити її часто буває неможливо, а цінність її все зростає і часто стає більшою за вагу золота. І як прикро, що ще не всі люди усвідомлюють її справжню цінність і тому зверхньо ставляться до неї, а от коли втрачають, розуміють, що вдіяти нічого не можуть, це обертається лихом для багатьох людей.

Напевно, ви вже здогадалися, що ця цінність ІНФОРМАЦІЯ. Кількість інформації подвоюється кожні 15 років. Американський психолог Прайс підрахував: 50 % знань у біомедицині застаріває за 3 роки, у географії — за 16 років. Найбільш наочний приклад цього мікроелектроніка та обчислювальна техніка: за неповних 40 років змінилося 5 поколінь комп’ютерів. Кожні 1,5—2 року, а в ряді сфер і галузей (IT, Інтернет, маркетинг) — кожні 0,5—1 року з’являються високоефективні розробки, принципово нові рішення. 
Але 80 % наукової інформації не використовується!

Отже, кількість інформації невпинно зростає, її все важче стає шукати, все більше ймовірності її втратити або втратити її достовірність, а користується інформацією кожен з нас щодня, щохвилини. Тому і способам її зберігання, передачі, аналізу, систематизації, класифікації людство приділяє все більше уваги.
А про нас що і казати, адже ми живемо в інформаційному суспільстві, суспільстві знань і високих технологій. Інформація для нас — першочергова потреба. Тому і виникла ціла галузь науки — ІНФОРМАТИКА, де саме інформація є предметом вивчення. Але ж проблемами грамотної роботи з інформацією займається насправді не тільки вона.

ПАРАДОКС: ми живемо у суспільстві знань і високих технологій, у суспільстві, де інформація цінується мало не на вагу золота, де пошук необхідної інформації у кожного з нас займає досить багато часу, а про ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ знаємо не так вже і багато. Часто наші знання досить поверхневі, а неоднозначність визначень тільки заплутує ще більше.
Тож, з одного боку, плутанина, незрозумілості, з іншого — можливість взяти участь у вибудовуванні нового, стати автором терміну, можливість покласти свою цеглинку у фундамент нової науки. Така можливість трапляється нечасто і варто принаймні спробувати скористатися нею.

Міркуймо разом!


З повагою
Ірина СТЕЦЕНКО,
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Про спільноти «Логіки світу» Ви можете дізнатися у публікації «Моя група "Логіки світу"»

Автор: Ірина Стеценко

Немає коментарів:

Дописати коментар