вівторок, 17 квітня 2018 р.

Класифікуємо все навколо: іграшки

Ще раз про математику у довкіллі: розвиток функціонального мислення




Ми звикли з малятами класифікувати геометричні фігури різного розміру та кольору. Але це фактично штучні об’єкти, і їх класифікація по великому рахунку не така вже й складна. Дітям необхідно лише засвоїти певні властивості, тоді всі питання з класифікацією зазвичай розв’язуються однозначно і без розмірковувань. У цьому завданні запропоновані реальні об’єкти, які діти бачать у довкіллі, і не завжди однозначно можна віднести іграшку до певної групи. Тож необхідно розмірковувати, вирішувати, шукати певні критерії.

Саме такі завдання часто ставить перед нами і життя. Тому пропоную розв’язувати з малятами і такі завдання, готуючи їх до розв’язування «дорослих» задач.



Під час їх розв’язку з’являється варіативність, неоднозначність, малята розмірковують, радяться, визначають критерії, зіставляють їх із задачею, для якої потрібна класифікація певних об’єктів.
Завдання з іграшками гарні ще й тим, що об’єкти класифікації, іграшки, можна потримати в руках і з’ясувати властивості, функції. З іграшками діти грають, їх добре знають, тому з ними малята легко експериментують, визначають функції, схоже і відмінне.
Розпочинаймо!

Знаходимо схожі іграшки

• Запропонуйте дітям об’єднати іграшки в пари. Яка властивість спільна у іграшок кожної пари?




• А тепер важливо, щоб продовжити завдання з реальними іграшками — візьміть свої іграшки і об’єднайте їх в пари.
• Яка у них спільна властивість? А можливо ви знайшли більше однакових властивостей?
• Придивіться до пар ще раз. Чи знайдете ви спільну властивість у іграшок з різних пар?

Котиться — не котиться

• Пригадайте, яка іграшка може котитися, а яка не може. Поміркуйте і об’єднайте іграшки у групи.



• Знайдіть у себе схожі іграшки і перевірте свою відповідь. (Малеча може розв’язувати спочатку таке саме завдання із реальними іграшками, а вже потім переходити до комп’ютерного розв’язування, де треба уявляти.)
• Чи можете ви знайти спільні властивості у іграшок у різних групах? Об’єднайте власні іграшки у групи. Чи один варіант відповіді існує?

Таємничі пари іграшок

• Знайдіть пари схожих іграшок. Чим вони схожі? Чим відрізняються?



• Чи можете ви об’єднати в пари свої іграшки? Чи один варіант відповіді існує?
• А чи можна об’єднати іграшки по три (чотири, п'ять)? Як саме?

Колекція вправ


А тепер ГРАТИСЯ!!!!!!!!


Далі буде...


науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років




Автор: Ірина Стеценко