пʼятницю, 19 лютого 2016 р.

Вивчаємо геометричні фігури

Заняття у різновіковій групі з курсу «Логіки світу» у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України

На заняттях з курсу «Логіки світу» ми з малятами продовжуємо вивчати геометричні фігури — квадрат, трикутник, круг. Звичайно, не можна мати глибокі знання, якщо не розуміти що таке кут. Тож ми багато уваги приділяємо і цьому поняттю — дітки шукають кути навколо, визначають місце в кімнаті, де кутів більше, малюють кути, домальовують зображення за певним правилом. Така різноманітність завдань дає нам змогу зацікавити дітей, показати їм поняття під різними кутами зору, поглибити їхні знання.
А ще такий виклад матеріалу допомагає показати дітям використання математичних понять у повсякденному житті, наблизити математику до малят, зробити її цікавою, близькою до їхнього життя і потрібною наукою.
На цьому тижні малята спробували розв’язати поки-що незвичні для них завдання — побудувати геометричні фігури мозаїкою, домальовувати геометричні фігури так, щоб вийшли предмети довкілля.
Малята самостійно обирали геометричні фігури, які хочуть викладати з мозаїки, — найменшенька Катюша вибрала квадрат і дуже акуратно його викладала, сама добирала кольори; Ксюша вибрала важку для викладання мозаїкою фігуру — трикутник — і вже на цьому етапі розуміла, що їй буде нелегко, але наважилася, дуже старалася, дуже намагалася якомога більше наблизитися до трикутника, який звикла бачити, і в неї все-таки вийшов майже ідеальний трикутник; найстарший Юліан вирішив викладати круг — це дуже важко, адже мозаїку викладати, не лінію на папері проводити, але поекспериментувавши, він впорався із завданням першим і зробив справжнісінький круг. А ще цікаво те, що всі дітки намагалися викласти «зафарбовану» геометричну фігуру і тим дещо ускладнили собі і так нелегке завдання. Молодці дітки! Перше знайомство з апроксимацією вийшло вдалим!




Завдання на добудовування малюнків з геометричних фігур теж зацікавило діток: педагог роздав кожному однаковий набір геометричних фігур, всі разом обговорили, що можна добудувати, а потім кожна дитина все робила самостійно — визначала, які саме геометричні фігури потрібні, який колір краще підійде до його композиції…
Тему першого завдання визначав початок композиції — будиночок, дерево, сонечко, паркан, тож дітки вирішили паркан не розфарбовувати, а наклеїти геометричні фігури зверху, сонечко засяяло промінцями, а в будиночка з’явилися двері та віконечко.





Друге завдання було складнішим — на аркуші паперу намальовані однакові круги, як їх продовжити вирішувала кожна дитина самостійно. Тож і розв’язування вийшли зовсім різними — сонечко, повітряна кулька, мандарин, колобок. Краса! Дуже веселими вийшли малюночки!
Ще було багато різних завдань про геометричні фігури, я зупинилася на найцікавіших.

Ми не забуваємо розв’язувати задачки про навколишній світ — закріплюємо прикмети зими, вивчаємо особливості життя рослин і тварин у цю пору року. Як ми можемо допомоги птахам взимку? Які пташечки можуть до годівнички прилетіти? Як взимку одягатися потрібно? Що захистить нас від снігу та вітру? Щоразу дітки не просто відповідали на запитання, а й аргументували відповідь. А ще ми слухали зиму, по звукам вчилися визначати погоду надворі.

Таким чином заняття виходять насиченими і різноплановими! До наступних зустрічей!


Щоб прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові слова «Дошкільна академія “УнікУм”».

Сайт Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут


Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!


науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко