неділя, 21 квітня 2013 р.

Весна!


Лірична сторіночка

  
 Мені б хотілося, щоб останнім вечором тижня ми просто відпочили.

Нарешті ми побачили справжню весну: вже немає снігу, світить яскраве лагідне сонечко, бруньки тихесенько розкриваються, з’явилися перші несміливі листочки. Ще трішечки і все зазеленіє. Весна остаточно вступить в свої права і ми побачимо справжній розквіт природи. На цій сторіночці публікую вірші, написані у різні часи, різними людьми, з різним настроєм. Їх хочеться перечитувати знову і знову, прислухатися до них, міркувати, насолоджуватися їх внутрішньою мелодією...


Сподіваюся ця сторіночка прийдеться до душі і Вам.


                               * * *

О, весна без конца и без краю
Без конца и без краю мечта!
Узнаю тебя, жизнь! Принимаю!
И приветствую звоном щита!
Принимаю тебя, неудача,
И удача, тебе мой привет!
В заколдованной области плача,
В тайне смеха — позорного нет!
Принимаю бессонные споры,
Утро в завесах темных окна,
Чтоб мои воспаленные взоры
Раздрожала, пьянила весна!
Принимаю пустынные веси!
И колодцы земных городов!
Осветленный простор поднебесий
И томление рабьих трудов!
И встречаю тебя у порога
С буйным ветром в змеиных кудрях,
С неразгаданным именем бога
На холодных и сжатых губах…
Перед этой враждающей встречей
Никогда я не брошу щита…
Никогда не откроешь ты плечи…
Но над ними — хмельная мечта!
И смотрю, и вражду измеряю,
Ненавидя, кляня и любя:
За мученья, за гибель — я знаю
Все равно: принимаю тебя!
                                          Александр Блок

                    Апрельская прогулка

Есть тайная печаль
В весне первоначальной,
Когда последний снег
Нам несказанно жаль,
Когда в пустых лесах
Негромко и случайно
Из дальнего окна
Доносится рояль.

И ветер там вершит
Круженье занавески,
Там от движенья нот
Чуть звякает хрусталь.
Там девочка моя,
Еще ничья невеста,
Играет, чтоб весну
Сопровождал рояль.

Ребята! Нам пора,
Пока мы не сменили
Веселую печаль
На черную печаль,
Пока своим богам
Нигде не изменили -
В программах наших судеб
Передают рояль.

И будет счастье нам,
Пока легко и смело
Там девочка творит
Над миром пастораль,
Пока по всей земле,
Во все ее пределы
Из дальнего окна
Доносится рояль.
                       Юрий Визбор

Скачати пісню Юрія Візбора «Апрельская прогулка» можна за посиланнями

Відеокліп пісні Юрія Візбора «Апрельская прогулка» 

                      Зеленые стихи

Зеленеют все опушки,
Зеленеет пруд.
А зеленые лягушки
Песенку поют.

Елка — сноп зеленых свечек,
Мох — зеленый пол.
И зелененький кузнечик
Песенку завел…

Над зеленой крышей дома
Спит зеленый дуб.
Два зелененькие гнома
Сели между труб.

И, сорвав зеленый листик,
Шепчет младший гном:
«Видишь? рыжий гимназистик
Ходит под окном.

Отчего он не зеленый?
Май теперь ведь… май!»
Старший гном зевает сонно:
«Цыц! не приставай».
                                    Саша Чёрный



На сторіночці опубліковані фото автора блогу

Використані малюнки:  
Автор: Ірина Стеценко

Діти і комп’ютер

Над чим варто задуматися

Ми будуємо суспільство знань і високих технологій. Мабуть тому намагаємося якомога раніше ознайомлювати дошкільнят і учнів початкових класів  з найсучаснішими технологіями. Але чи завжди це корисно? Я вчений, тому спробувала подивитися на цю проблему очима різних фахівців: методиста, медика і психолога. Я не роблю остаточних висновків: моя мета — запросити зупинитися і поміркувати, зважити всі «за» і «проти».

http://www.alldesign.biz/2009/02/page/9/

Яка справжня роль комп’ютера у нашому житті? Адже комп’ютер не самоціль, а надійний універсальний помічник у пошуку необхідної інформації. Але ж інформація тільки тоді чогось варта, коли ми міркуємо, аналізуємо, докладаємо зусиль, щоб зрозуміти, пояснити іншим, конкретизувати… А потім докладаємо свій досвід, знання, вигадку, фантазію, натхнення, бажання, терпіння, щоб ефективно використати цю інформацію для отримання нових знань, ідей, навчитися чогось нового, відштовхнутися і піти далі.
Тож комп’ютер, принаймні для дошкільнят і молодших школярів, має бути не об’єктом вивчення, а ще одним помічником у пізнанні світу. А ми, дорослі, маємо допомогти дитині реалізувати всі здібності, що дала їй природа, всебічно розвиватися, навчитися експериментувати і досліджувати, самостійно отримувати знання.

Сьогодні перед нами вже не стоїть запитання: «Чи варто вчити дітей працювати за комп’ютером?» Звичайно, діти мають навчатися грамотно поводитися з комп’ютером, адже майже кожна людина використовує його на роботі або у повсякденному житті. А от над запитаннями: «З якого віку вчити користуватися комп’ютером? Як саме це робити? Які знання і навички потрібно давати дітям?» — на мій погляд, необхідно замислитися.
Звичайно, кожному дорослому, а особливо батькам і педагогу хочеться, щоб діти змалку звикали до сучасної техніки та технології, навчалися користуватися комп’ютером. Але чи зможемо ми зробити навчання дітей цікавим, корисним та небезпечним? Кожний педагог повинен обов’язково замислитися над цими запитаннями перед першим заняттям у комп’ютерному класі. Вважаю, передусім потрібно враховувати такі речі.

Вплив комп’ютера на здоров’я дітей, особливо дошкільників,  — недопустимо вчити дітей на фізично застарілих комп’ютерах. Обов’язково потрібно мати всі необхідні умови, дотримуватися техніки безпеки. Розмови про те, що сучасні монітори (TFT) не шкодять здоров’ю людини, не мають підстав: просто шкода від них інша.

Програмне забезпечення, що є у розпорядженні, — чи є можливість використовувати сучасні комп’ютерні навчальні ігрові середовища, розвивальні програми, які допомагають конструювати задачі, а не просто «автоматизовані» підручники, вся «автоматизація» яких полягає в оцифруванні звичайної книжки і її представленню на екрані комп’ютера. У таких книжках пошук інформації дещо полегшується (але без цього можна обійтись — краще прочитати звичайну книжку або навіть кілька книжок, такі «автоматизовані» книжки можна іноді використовувати на заняттях у школі, але недопустимо будувати «на них» методику навчання).

Чи є можливість не використовувати морально застарілі комп’ютери — як правило, для таких комп’ютерів немає програм із сучасним інтерфейсом («зв’язком» з користувачем), на них дітям, особливо маленьким, дуже важко працювати (саме для малюків комп’ютери повинні бути найсучаснішими, на них працювати набагато легше і цікавіше; учні старшого віку під час навчання програмуванню можуть працювати, якщо іншого виходу немає, і на трохи гірших комп’ютерах; слід враховувати також і те, що зараз у багатьох є комп’ютери вдома, тому дітям буде нецікаво працювати на застарілих комп’ютерах, адже вдома зазвичай стоять комп’ютери набагато кращі).

http://ru.stockfresh.com/image/321211/computer-teacher
Чи є фахівці, які можуть на досить високому рівні, грамотно вести заняття, — кожний знає, що навіть найцікавіший предмет поганий педагог швидко перетворить на нудний, взагалі, на мою думку, немає нецікавих предметів.

Якщо немає можливості забезпечити належне виконання названих умов, краще зовсім не вчити маленьких дітей (дитячий садок, початкова школа) працювати за комп’ютерами!

Чи варто вчити погано, якщо є можливість вчити цікаво? У маленьких дітей ще все попереду, вони ще встигнуть напрацюватися за комп’ютером. Важливо підготувати їх до грамотної роботи з ним.

У наступних статтях читайте про кожний з чинників докладніше.

На останок — невеличкий підсумок. Усе, про що ми говорили сьогодні про комп’ютери стосується і будь-якої техніки, яка може допомогти нам під час різноманітних занять з дітьми. Тож варто чи не варто використовувати техніку (в тому числі комп’ютер) на заняттях з дітьми? Скористуємося наступним алгоритмом.


Отже, чи можна використовувати у роботі з дітьми комп’ютер? Нещодавно на це запитання однозначно відповідали — ні, а зараз відповідь уже не буде такою категоричною. Але беззаперечно, якщо ми взяли на себе відповідальність і вирішили привести дошкільнят і молодших школярів до комп’ютерного класу, насамперед маємо подбати про їхню безпеку — безпечне обладнання комп’ютерного класу, дотримання правил техніки безпеки під час роботи за комп’ютером, — щоб не завдати шкоди здоров’ю дітей. Тому з першого заняття слід поступово ознайомлювати дітей з правилами техніки безпеки.


Є ще одна сторона питання, яке піднімається у статті: як коректно та зрозуміло розповісти дошкільнятам і учням початкових класів про призначення комп’ютера та його застосування у різних сферах діяльності людини. Бесіди з дітьми на цю тему читайте у наступних статтях

Якщо немає можливості забезпечити належне виконання перелічених умов, краще починати з основ інформаційних технологій (вони не обов’язково пов’язані з комп’ютером!), а також приділяти увагу підготовці дітей до грамотної роботи за комп’ютером.
На заняттях курсу «Логіки світу» без використання комп’ютера можна вивчати з дітьми теми, пов’язані з ним: будувати алгоритми, вивчати алгебру висловлювань, множини...
Діти вчаться орієнтуватися в інформаційному просторі: розбиратися, яка саме інформація їм потрібна, швидко знаходити її, оцінювати достовірність, самостійно аналізують і використовують інформацію, зокрема і для набуття нових знань.
Діти вчаться наводити власні приклади джерел інформації, розуміють, навіщо вона існує, як допомагатиме розв’язувати проблеми. Вони оволодівають основами піктографічної «грамотності» — вчаться придумувати і використовувати знаки і малюнки для занотовування власних думок.

У наступних статтях блогу Ви зможете ознайомитися з поглядами різних фахівців на тему цієї статті:



науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України 
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу» 


Автор: Ірина Стеценко