пʼятницю, 22 серпня 2014 р.

Слова замість гармат



Інформаційна війна: історія, сучасність, правила поведінки…

Частина 3


Початок публікації читайте тут

Солдати інформаційної війни


Як повідомити інших про ресурс, що містить небажану інформацію


Якщо Ви впевнені, що у певного автора або на певному інтернет-ресурсі час від часу або СИСТЕМАТИЧНО з’являється неправдива інформація (а то й відверта брехня), повідомте про це інших. Напишіть пост, опублікуйте в соціальних мережах і/або на власному інтернет-ресурсі, попросіть поширити його, розкажіть знайомими, розішліть листи електронною поштою — спосіб обирайте самі.
Насправді всі способи, які Ви придумаєте, гарні (будьте сміливими, творчими і винахідливими) — аби лиш були ДІЄВІ. Перед тим як діяти, перевірте кілька разів правдивість Вашої інформації, зверніть увагу на загальний тон своєї публікації, наведіть докази, якщо відчуваєте потребу, порадьтеся з кимось тощо. Адже Ваша мета не в тому, щоб збільшити кількість брехні в Інтернеті.
Наприклад, у FaceBook довгий час була активною сторінка — дуже криве «дзеркало» нашого прес-центру АТО. Зовнішнє оформлення вона мала таке саме, але публікувалася там відверта дезінформація, кажучи по-простому — брехня. Здавалося б, її й читати ніхто не буде: брехню видно за кілометр. Але ця сторінка мала понад 3 000 постійних читачів, і серед них були не тільки росіяни!




Отже, як відрізнити «дзеркало» від оригіналу?
Подивіться на дату створення сторінки. Пам’ятайте: «дзеркало» не може бути створене раніше від оригіналу.
•  Проаналізуйте, яка інформація міститься на сторінках. В оригінала завжди є офіційний сайт, програма на телебаченні чи радіо, рубрика в новинах тощо, й основна інформація має на різних ресурсах повторюватися, хоч на окремих ресурсах можуть з’являтися також інші новини, відео, фотографії тощо, що розширюють основну інформацію.
•  Найімовірніше, в сторінки-оригінала буде набагато більше постійних читачів, і вона посилатиметься на інші офіційні джерела (подивіться друзів сторінки, постійних читачів тощо, зробіть висновки про те, що це за люди, за їхніми публікаціями).
•  Публікації сторінки-«дзеркала» завжди відставатимуть від сторінки-оригінала.
Зараз завдяки багатьом людям сторінка-«дзеркало» прес-центру АТО зникла з FaceBook, але це не означає, що не з’явиться нове, досконаліше «дзеркало». Тож БУДЬТЕ ПИЛЬНИМИ!




Якщо Ви хочете, щоб на Ваше повідомлення звернули увагу різні люди, у ньому мають бути не тільки Ваші АРГУМЕНТИ, а й ФАКТИ. Додайте посилання на офіційний ресурс (або на аналітичну статтю, автору якої Ви довіряєте), де викладена та сама інформація, зверніть увагу своїх читачів на одну з розбіжностей, запропонуйте порівняти далі: нехай люди самі зроблять висновки, адже більшість тих, хто здатний мислити, більше довіряють власним висновкам.
Попередити про неправдивість інформації Ви можете і в коментарях до неї. Бажано коментувати коротко, чітко, зрозуміло, навести посилання на цю інформацію в офіційних джерелах (люди порівняють самі), тоді на Ваш коментар звернуть більшу увагу.

ДАЛІ — кілька думок про те, як викривати хибні позиції певних статей.


науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко