середу, 25 грудня 2013 р.

Досвід маленького дива

Напрацювання колег


Приємно, коли мої розробки цікаві іншим, коли педагоги використовують мої напрацювання у своїй роботі, коли мої ідеї підхоплюють педагоги-практики, творчо опрацьовують, вкладають свою фантазію, інтелект, досвід…

Я щаслива людина, тому що таких випадків у моїй роботі трапляється чимало, а для мене, як автора і науковця, головне працювати так, щоб мій досвід, мої ідеї використовували практики не тому, що треба і хтось примусив, а тому, що ідеї близькі їм, вони бачать їх корисність і потрібність.

Сьогодні саме такий випадок: надаю слово Олені КОРОТИНСЬКІЙ, виконавчому директору Центру дошкільної освіти «Школа Майбутнього Першокласника» (shmp.at.ua), м. Київ. Вона розповідає про досвід використання задач технології «Логіки світу» у своїй роботі.


За звичаєм, перед початком перших занять на початку курсу навчання вчителі запрошують батьків та дітей на пробні заняття, на яких ознайомлюють з особливостями роботи навчальної групи та організаційних моментів у Центрі дошкільної освіти, правилами поводження. Нещодавно відкрилась нова група. Треба провести роботу над помилками, а помилки завжди одні й ті самі.
Обов’язково на таких зустрічах педагогам треба розповісти про книги, зошити, робоче приладдя майбутнього школяра. Кожного разу з кожною новою групою знайомство проходить хоч і по-різному, проте є якась усталена одноманітність, усе проходить якось однаково — вчитель знає як і що говорити, який малюнок на якій сторінці знаходиться, як реагувати, знає реакцію дітей і їхні можливі запитання… Так перша зустріч поступово зводиться до одноманітної роботи педагогів. Можна навіть сказати, що втрачається захопленість дійством і саме звання педагога. Вся зустріч перетворюється з казкової подорожі у Країну Знань до простої бесіди про охайність, чемність і толерантність.
Поки на дворі зима, а у душі передсвятковий настрій, керівництвом Центру було запропоновано педагогічному колективу трішечки урізноманітнити це перше знайомство.

Перш за все згадалися слова Ірини Стеценко, наукового співробітника Міжнародного науково-навчального центру ІТтаС НАН України та МОН України, автора технології «Логіки світу», редактора журналів «Дошкільне виховання», «Палітра педагога», «Джміль», «Учитель початкової школи», про її блог з новинками у навчанні.
Як для вчителя ресурс виявився досить цікавим, проте деякі матеріали з блогу не підійшли до вікових та організаційних особливостей нашого навчального закладу — в нас дітки ще малі як для інформатики, але вже завеликі для елементарних логічних ігор.
Проте те натхнення, яке було після перечитувань майже всієї інформації на блозі дали про себе знати: на заняттях з логіки використовуються малюнки, уривки текстів та музика з відео.
На фото фрагмент вступного заняття, бесіда про книгу і як з нею поводитися старанному учневі.




Дуже цікавим для поповнення педагогічного досвіду виявилась програма курсу розвивальної технології «Логіки світу» для дітей від 4 до 12 років. Тепер на деяких заняттях в Центрі дошкільної освіти «Школа Майбутнього Першокасника» використовуються фрагменти статей, матеріалів та надбань з блогу.
Переглядаючи блог знову і знову кожен раз шукаю матеріали, які можна так чи інакше використати в навчальному процесі: запропонувати вчителям для демонстрації, батькам для домашньої роботи з дітьми, для дітей під час відпочинку.
На фото фрагмент комплексного заняття — розповідаємо дітям про фрактали, разом з батьками робимо сніжинки, які схожі на них та прикрашаємо Центр.



Щиро дякую за співпрацю! Творчості, натхнення, невгамовної фантазії. Щасти у всіх Ваших справах!

З повагою, Ірина СТЕЦЕНКО


У статті використано фото Олени КОРОТИНСЬКОЇ, виконавчого директора Центру дошкільної освіти «Школа Майбутнього Першокласника» (shmp.at.ua), м. Київ.





Автор: Ірина Стеценко