пʼятницю, 30 грудня 2016 р.

Підсумки — 2016

Озирнутися назад, щоб йти вперед


Так вже заведено: кінець календарного року — пора підсумків. Отже, традиція є традицією, призупинемося на мить і озирнемося назад. Це допоможе нам з гарним настроєм сміливо йти вперед.

Чому нам? Адже підсумки моєї роботи??? Тому що я вчений, педагог і всі мої досягнення це і досягнення кожного мого читача, кожного, хто працює разом зі мною (навіть якщо я вас не бачила і навіть не знаю, що ви читаєте мої книжки і статті, ходите на мою сторінку в FaceBook та групу «Логіки світу»), кожного, хто порадив, запитав на семінарі, спробував щось зробити разом з дітьми…

Адже моя робота неможлива без Вашої і саме Ваша робота (впровадження технології «Логіки світу») показує якість моєї, допомагає мені розвивати мою наукову діяльність, вказує траєкторію моїх досліджень, допомагає її вчасно коригувати.

Отже, коротко про головне.


Нарешті вийшла книга про інформаційну культуру «Інформаційні технології — для всіх. Інформація: від пошуку першоджерела до зберігання»: в неї я вклала і теорію, і практику (запитання-завдання для роботи з дітьми). Всю теорію я намагалася викласти якомога простіше і дотепніше, щоб кожний педагог зміг потім розповісти її дітям, реалізувавши розділ «Інформаційна культура» у варіативній частині освітньої лінії «Особистість дитини» в комплексній програмі «Дитина в дошкільні роки» (керівник професор Катерина Крутій).




А ще саме це моя перша книжка, де немає літературного редагування: я сама її редагувала, робила такою, як її уявляла, як мріяла. Тож говорю з Вами без посередників. Спочатку вагалася чи варто було випускати книжку саме такою (без літредагування), а тепер впевнена у своїй правоті: в житті кожного автора має бути хоча б одна така книжка!
Щиро вдячна видавцям Ользі та Олегу Філюкам, які допомогли мені здійснити мрію!

Цього року у видавництві «ЛІПС» вийшов зошит «Логіки світу» для розвитку мислення дітей 3-4 років (перший рік навчання). Ми з Капітошкою особливо пишаємося цією книжкою, адже саме Капітошка, мій друг і найперший помічник, її головний герой, а ще саме його портрет прикрашає обкладинку.



Дякую співробітникам видавництва «ЛІПС» за теплу плідну співпрацю та дружні поради!

Це перший рік роботи за комплексною програмою «Дитина в дошкільні роки», де я автор розділів «Уведення у світ кількості, геометрії, простору та часу», «Інформаційна культура», «Конструювання». Весь колектив програми на чолі з Катериною Леонідівною Крутій багато душі, знань, досвіду вклав в неї. 



Вже бачила як педагоги працюють за програмою, вже чула перші відгуки. Приємно, що програма знайшла своїх відданих читачів-впроваджувачів!

Це другий навчальний рік Дошкільної академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України (керівник Таїсія Грицишина) і другий рік моєї співпраці з Академією. 





Все нове створюється непросто, але я все-таки задоволена результатами: • другий рік роботи з дітками раннього віку (малята починають все впевненіше будувати і добудовувати, досліджують конструкції, грають, іноді придумують невеличкі сюжети, починають вчитися грати разом, а не поряд), • дітки молодшого та старшого віку вже впевнено будують за словесним алгоритмом педагога, починають самі придумувати як побудувати те, що хочуть, не тільки діють за аналогією, а й використовують стандартні прийоми конструювання для створення власних конструкцій. Дякую батькам за довіру та добрі слова! Для мене це найкращий результат!

Цього року я несподівано відкрила для себе чарівний, казковий і дещо таємничий куточок моєї країни — Кінбурнську косу. Професор Ганна Володимирівна Онкович запросила мене на Школі медіаосвіти на Кінбурні. Цікаво, що ця Школа працює цілий рік: влітку на Косі, а, коли холодно, у групі FaceBook.





Іноді кажуть, що друзі в соцмережах віртуальні, але я абсолютно впевнена, що друзі там СПРАВЖНІ тільки треба вміти їх шукати, довіряти, запитувати, спілкуватися… Був і відпочинок, концерти онучок та правнучки Ганни Володимирівни, подорожі косою, і цікаве спілкування з Ганною Володимирівною, учителями Кінбурнської ЗОШ, запрошеними господаркою фахівцями, які використовують засоби медіа у своїй роботі. Дякую за тепло і можливість поринути у новий незвіданий світ!

Саме цього року у двох мережах (FaceBook і Google+) з’явилися мої спільноти «Логіки світу»! Це спільноти для всіх, хто навчає або хоче вчити дітей мислити, хто не боїться нового, хто розуміє, що можна і необхідно пояснювати малятам навіть складні речі просто, зрозуміло, дотепно, з усмішкою і так, щоб вони могли використати це у повсякденному житті.



Для тих, хто прагне не на словах, а на ділі зробити освіту новою, навчати малят новим, а не вчорашнім технологіям, міркує, аналізує, докопується до глибини, шукає, знаходить, а потім використовує знайдене і примножує його. Хто прагне самостійно учитися і творити. Для вдумливих і винахідливих, а також для тих, хто хоче таким бути.
Для тих, хто живе за девізом роману Веніаміна Каверіна «Два капітани» — БОРОТЬСЯ И ИСКАТЬ, НАЙТИ И НЕ СДАВАТЬСЯ.
Тут немає істин в останній інстанції. Зате є інформація для роздумів, поштовх для власних висновків, усвідомлених дій, місце для обміну думками зацікавлених людей, пошуку істини разом.
Спільноти ростуть, міцніють, набираються сил! Дякую всім учасникам за довіру, взаєморозуміння, теплі слова і допомогу у впровадженні моїх задумок! Далі буде…
Ласкаво прошу до спільнот!


науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко