пʼятниця, 11 березня 2016 р.

Подорож Україною: «Мандруємо рідною країною: ПОТЯГ»

Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України 


Це заняття — невеличкий підсумок мандрівки в Африку та крок уперед — наші герої готуються до мандрівки рідною країною, порівнюють різні види транспорту, вибирають, як їм подорожувати.
Ще один важливий момент — ми говоримо з дітьми про те, як передають нам інформацію міміка, жести, погляд тощо, тобто як розуміти один одного без слів, потрібно бути уважними до інших, бережно ставитися до почуттів інших людей.
Дива можна зустріти поряд, не обов’язково їхати «за дивами» у далекі невідомі країни. Тільки потрібно вміти побачити диво, адже іноді диво можна не помітити дорогою до магазина. Ми показуємо дітям яскраву блискучу гілочку горобини, яка раптом опинилася у льодяній одежці, перетворилася на таке собі морозиво для пташок з горобини. Показуючи незвичайне, ми навчаємо дітей дивитися і бачити, слухати і чути, бути уважними, спостережливими, фантазувати і БАЧИТИ ДИВО.
Звичайно, рідною країною подорожувати краще потягом: з віконечка можна побачити, яка ж вона красива, неосяжна і водночас тендітна і ранима. Отже, вирушаємо!



Отже, цього разу малята конструюють потяг — по два вагончики і локомотив, залізну дорогу, вихователь на макеті розповідає про особливості цього виду транспорту.





Всі разом конструюють вокзал, дівчатка охайно прикрашають вокзал квітами, а Іллюша зводить на даху вокзалу височенну квітучу вежу. Так вокзал всі побачать здалеку. Краса!




Взагалі потяг — одна з моїх улюблених математичних іграшок. Його дуже легко зробити не тільки з конструктора, а й сірникових коробок, кубиків, стільчиків, всього, що «під рукою». А ще можна зробити аплікацію потягу з геометричних фігур і закріпити ще й знання фігур, навчати складати ціле з частин, самим визначати, які саме частини потрібні і куди їх поставити.
Потяг допоможе:
• навчити малят лічити (кількісний рахунок) — складаємо потяг — рахуємо кількість вагончиків, можна розв’язувати задачі про те, скільки вагончиків потрібно додати, щоб загалом у потязі була певна кількість вагонів; граємо у подорож — даємо кожному пасажиру квиток з написаним крапочками-числами номером вагона; визначаємо, скільки вагончиків попереду (позаду), через один тощо відносно заданого вагона, визначаємо центральний вагончик(и) потягу;
• вивчити з малятами послідовність чисел — потяг вже складений, на кожному вагоні написано його номер (так діти підсвідомо починають вчити цифри) — педагог запитує який вагон ближче до локомотива 2-й чи 5-й, який вагон далі від локомотива (ближче до кінця) тощо;
порівнювати множини — можна рахувати пасажирів у вагонах і загалом у потязі, порівнювати, у якому вагоні пасажирів більше (менше) і на скільки;
• формувати уявлення дітей про порядковий рахунок — складаємо потяг — проговорюємо, який вагончик зараз приєднуємо (перший, другий…), граємо у подорож — розставляємо пасажирів по вагонам;
• вивчити цифри — складаємо потяг — стежимо за правильним порядком номерів вагонів (з кінця, з початку); граємо у подорож — даємо кожному пасажиру квиток з числом-номером вагона; визначаємо, який вагончик попереду (позаду), через один тощо.
А ще подорожуючи можна визначати, до якої станції ближче (далі), визначати через скільки станцій буде потрібна станція, перевозити вантажі.
Звичайно, таку кількість завдань неможливо виконати у межах одного заняття. Тож, шановні педагоги і батьки, не пропустіть нагоди пограти з дітками і вивчити (закріпити) у грі математичні поняття.

Щоб прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові слова «Дошкільна академія “УнікУм”».

Сайт Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут

Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко