суботу, 14 травня 2016 р.

Пригоди ведмедиків: як ведмедики кавунчики від зайчиків захищали

Інтерактивна пізнавальна казочка для дошкільнят та молодших школярів про замкнені та незамкнені лінії та ще й ...


Інтерактивна пізнавальна казка — одна з найулюбленіших форм роботи з дошкільнятами та молодшими школярами: діти слухають казку, допомагають казковим героям, діють, відчувають себе творцями. Сюжет казки один, а от конструкція або інше зображення казки у кожного своє, кожне малятко може доповнити казку, придумати продовження…

Інтерактивна пізнавальна казка може на заняттях замінювати бесіду, особливо це доречно робити у молодшій групі. Пізнавальна казка зацікавлює і мотивує дітей, створює емоційне тло заняття, допомагає об’єднати кілька занять. Діти із задоволенням включаються у створення казки — відповідають на запитання, радять як діяти персонажам казки, продовжують розповідь педагога, нагадують персонажам про певні дії тощо.

Наведу приклад інтерактивної пізнавальної казки, яку можна використати на заняттях або уроках з математики під час ознайомлення із замкненими та незамкненими лініями.


У казковому лісі на сонячній галявині жила-була собі дружна родина симпатичних ведмедиків. (Педагог виставляє ведмедиків, потім (коли треба гратися) дає їх кожній дитині.)
• Дітки, ведмедики однакові чи різні?
• Чим відрізняються?
• Хто мама? Тато? Дітки?
• Як ми їх назвемо?
Жили ведмедики у затишній хатинці.
• Побудуймо ведмедикам хатинку. (Педагог дає дітям елементи геометричної мозаїки, кожний вибирає собі колір та будує хатинку та сонечко.)
Ведмедикам подобається сидіти під деревом, пити духмяний чай і уявляти, як достигнуть солодкі кавунчики на городі, якими смачнющими вони будуть, як приємно ними ласувати у затінку. Ведмедики дуже полюбляють кавуни!



Діти викладають дерево біля хатинки, подалі город з кавунчиками (зеленими горошинками).
Почали кавунчики достигати. Зайчики-пострибайчики дізналися, де кавунчики ростуть і вже до городу пристрибали, кавунчики вподобали.
Побачили це ведмедики, стало шкода їм кавунчиків: вони ж їх пололи, поливали, від граду захищали, тож хочуть дочекатися, коли вони достигнуть, і поласувати ними.
• Що ж ведмедикам робити? Як кавунчики від зайчиків захистити?
Звичайно, ведмедики швиденько паркан побудували. Вони так поспішали, що матеріалу на парканчик небагато назбирали.




Педагог дає дітям стільки горошин, щоб вистачило на один рядок паркану, малята будують паркан.
Вихователь разом з малятами досліджують кожний паркан: чи зможуть зайчики дістатися до кавунчиків.
Якщо у паркані є дірочка (незамкнена лінія) педагог разом з малятами її знаходить, дитина добудовує паркан.
Якщо дитинка виклала горошини у кілька концентричних рядів (побудувала надто міцний паркан) або дуже далеко від городу, педагог також з малятами обговорюють це, дитина прибирає зайві горошини, будує більш економічний паркан.






Недовго журилися зайчики. Пострибали навколо паркану кілька разів, поміркували і …
• Як ви думаєте, що зробили зайчики?
Перестрибнули паркан!
Тепер призадумалися ведмедики. Знову зайчики кавунами хрумтять. Не достигнуть кавунчики!
• Що потрібно робити ведмедикам?
Ведмедики принесли ще матеріалу і побудували ще вищий паркан. Знову зайчики перестрибнули його хоч робити це було вже складніше.
• Як ви думаєте, що зробили ведмедики зараз?
І так ведмедики добудовували паркан аж доти доки зайчики не змогли його перестрибнути.
Діти завершують картинку так, як їм подобається.





Додаткові запитання
• З яких геометричних фігур викладена хатинка? Дерево?
• Яких фігур на зображенні більше?
• Що вище — хатинка чи дерево?
• Що розташовано праворуч (ліворуч) дерева?
• Чи в усіх малят вийшли однакові хатинки?
• Чим хатинки відрізняються? Що у них спільного?


науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко