середа, 16 березня 2016 р.

Подорож Україною: «Цікаве поряд: братики-горобчики і синички-сестрички»

Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм»


Петрик і Марійка збираються у Карпати. Це дуже мальовничі гори, здебільшого вкриті лісом. У Карпатах холодніше ніж у нас, тому іноді сніг у горах тримається майже до кінця весни (до травня). Тож Петрик і Марійка хочуть ще раз потрапити у зиму — покататися на лижах, погуляти по засніженому лісу.
У Карпатах ще зимова погода, випав сніг і нарядив гори у біло-іскристе вбрання. Зимові Карпати по-особливому нарядні.

На занятті формуємо життєву компетентність дітей: збираємося в мандрівку, говоримо з дітьми що і навіщо потрібно взяти з собою, а що брати не варто. Показуємо малятам, що цікаве і дивовижне не обов’язково чекає на нас за морями та океанами, іноді диво можна побачити просто визирнувши з вікна. Закріплюємо та поглиблюємо знання дітей про пташок, яких вони часто можуть бачити поряд, — горобчиків та синичок, обговорюємо, як людина може допомогти їм пережити холодну пору року.

Малята визирнули у віконечко: так це ж горобчики із синичками на обід прилетіли. Щороку, коли настають перші холоди, Петрик і Марійка вішають за віконечком годівничку і щодня підсипають туди їжу для пташок, що залишилися зимувати у нашому краї.
Говоримо з дітьми про те, які пташки до годівнички взимку прилетіти можуть і чому саме вони, що полюбляють горобчики, чим ласують синички.

Основна конструкція у нас сьогодні — горобчик. Здається, що конструкція невеличка і зробити її просто, але діти закріплюють одразу два прийоми конструювання — «цеглинка на цеглинку» та «цеглинка на цеглинку із зміщенням», а також вчаться розпізнавати деталь конструктора — скоси. Дітки дуже старалися і невдовзі весела зграйка горобчиків-братиків застрибала по столу.




Але горобчиків потрібно нагодувати, тому друга конструкція — годівничка. І знову діти закріплюють одразу два прийоми конструювання — «цеглинка на цеглинку» та «цеглинка на цеглинку із зміщенням», а також розв’язують ще одну складну задачу — побудова стовпчиків однакової висоти, інакше дах годівнички буде кривим.
Це заняття ми проводили двічі — у групі раннього віку та нашій вже звичній команді. Дуже хвилювалися, що малюкам буде складно, але всі впоралися. Малючки дуже старанно ставили різнокольорові кубики один на одний (за кольорами стежила педагог) і стежили, щоб на кожному стовпчику був кубик потрібного кольору (не варто ображати кубики :)))
Ще діток дуже цікавило, чи зручно буде горобчикам їсти з годівнички, тому вони будували годівничку і «приміряли» горобчика.
Всі годівнички вийшли різними: кожна дитинка по-своєму прикрашала дах. Тож горобчики завжди впізнають вподобану годівничку.









Здавалося б: горобчиком і годівничкою складно і не дуже цікаво гратися. Але вкотре переконуюся: «як ви яхту назовете, так она и поплывет». От як методист з педагогом разом побудують діяльність дітей, як захоплять їх, так потім діти і ставитимуться до її результатів. Діти із захопленням (навіть я сама такого не чекала!) годували своїх горобчиків. Горобчики літали з низу годівнички на її дах і весело озиралися на всі боки.




Ось таке у нас вийшло захопливе, добре заняття! Далі буде…

Щоб прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові слова «Дошкільна академія “УнікУм”».

Сайт Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут

Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко