неділю, 4 лютого 2018 р.

Парад сніжинок

Досвід дитячого садка «Дивосвіт» — впровадження технології «Логіки світу»




Кожному автору дуже приємно, коли він бачить на власні очі впровадження своїх технологій, бачить, що освітянам подобається його робота, що це не просто наукова вигадка, а практична робота науковця, яка реально діє. Адже зараз багато сперечань про необхідність роботи науковців, зайву теоретичність їх роботи, відірваність від життя…

Я щасливий науковець, тому що маю не одну таку публікацію, тому що педагоги використовують мої розробки не за вказівками МОНУ та управлінь освіти, а тому що їм та дітям подобається, тому що це реально діє.

Нещодавно повернулася з семінару-практикуму, який Катерина Леонідівна Крутій і я проводили у чудовому затишному ДНЗ № 4 «Дивосвіт» Слобожанської селищної ради Дніпровського району Дніпровської області.


Про семінар розповім пізніше, а зараз покажу чудову виставку сніжинок, яку вихователь-методист садочка Алла Ситенко та директор Наталія Тільна зробили разом з педагогами, провели захопливу роботу з малятами. По фото видно: діткам цікаво і дивовижно, а це означає, що далі будуть запитання і відповіді, дослідницька робота, словом все заради чого і починається така робота. 



Даю слово методисту садочка. 
Поштовхом до активного пізнання світу може стати здивування, яскрава розповідь, бесіда, яка відкриває незвичайне у звичному. Для розгортання пізнавальної діяльності на заняттях з природознавства, розвитку зв’язного мовлення, зображувальної діяльності, що стимулюватиме допитливість, увагу дітей, сприятиме розвитку їхньої уяви, у КЗ «ДНЗ №4 «Дивосвіт ССР» створено елемент предметного розвивального простору «Картинна галерея», яка розташована на стінах коридорів дошкільного закладу.
Картини — це один з найкращих шляхів достукатися до уяви та емоцій дітей будь-якого віку.
Сонячні картини сонячного художника Доналда Золана змінила сьогодні колекція яскравих фото під назвою «Парад сніжинок». Вихованці розглядали сніжинки у великому збільшенні та обговорювали, чим вони схожі та відрізняються одна від одної. Звертали увагу, що всі сніжинки різні, серед них немає жодної однакової. Всі вони неповторні, тендітні, ніжні… А потім склали казку про те, як сніжинка народилася на хмарці, як потрапила на землю та які пригоди на неї тут чекали…
Від себе додам, що картинна галерея постійно діє, оновлюється, завжди у вільному доступі для малят та батьків.






Ще цікаві ідеї для роботи з дітьми за фото сніжинок.
• Яка зі сніжинок на фотографіях подобається вам найбільше? Як би ви її назвали?
• Знайдіть сніжинки-сестрички: ті, що більше схожі. Що в них спільного? Чим вони відрізняються?
• Запропонуйте дітям класифікувати сніжинки. (Адже дуже важливо навчити малят класифікувати не штучні, а реальні об’єкти.)



• Пригадайте, як сніжинки рухаються. Чому саме так?
• Чи є у сніжинок голос? Чому він такий? Коли ми його чуємо?
• На що сніжинки схожі?
• Які слова допомагають описати сніжинок?
Робимо з малятами витинанки, аплікації, малювання, конструювання, поробки викладання з паличок — це все про сніжинок.


Дякую за цікаву роботу з малятами, за педагогічну творчість, небайдужість і сміливість у впровадженні нового!

Я особливо ціную такі відгуки від педагогів. Дякую всім, хто працює за «Логіками світу»!!!



Далі буде….




Більше захопливої роботи з малятами за темою «Зима» можна прочитати у книзі «Зима-білосніжка».
Телефонуйте — +38 097-954-74-70, +38 099-972-04-60, +38 073-072-74-79
e-mail: mail@lips.zp.ua

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко