вівторок, 1 травня 2018 р.

Класифікуємо все навколо: підводна подорож

Ще раз про математику у довкіллі, або Пізнавальна класифікація




Сьогодні вирішила продовжити серію завдань про класифікацію об’єктів довкілля. Це у певному сенсі продовження завдань про морських мешканців — октонавти та морські тварини.




Велика перевага такого способу ознайомлення із світом природи в тому, що це активне навчання — діти пригадують все, що вже знають, розмірковують, обговорюють, дивуються та шукають додаткову інформацію. А от педагог уважно стежить за перебігом пізнання, підказує, радить, допомагає відповідно віку дітей, але нічого не робить за них. Мандруємо у морські глибини!




Визначаємо, чим морські тварини від тварин на суходолі відрізняються



За допомогою фотографій розповідаємо про різноманіття морських тварин




Малята знаходять родичів наших рибок, розмірковують над тим, чому вони так відрізняються від нарядних мешканок далеких теплих морів.




Повна колекція завдань про морських мешканців



Родини морських мешканців надто відомі, тому у завданнях я в цілому притримуюсь біологічної класифікації, але ввожу її без запам’ятовування на асоціативному рівні


Підводний світ у картинах художників-маринистів
Коли діти вже добре знають морських мешканців, запропонуйте їм розглянути картини художників-мариністів. Звісно, морські мешканці на них дещо відрізняються від тих, що на фотографіях.
Малята роздивляються картини Девіда Міллера, аквалангіста, одного з найвідоміших сучасних художників-мариністів, та Крістіана Лассена, цього художника ще називають головним мариністом Гаваїв.
Запропонуйте дітям впізнати і назвати зображених на картинах тварин. Який вигляд вони мають у житті? Обрати серед фотографій відповідні. Пригадати, як називають цих морських мешканців.


Додаткові запитання
• Де відбуваєтся дія на картинах?
• Поміркуйте, чому саме у коралових рифах такі яскраві мешканці.
• Знайдіть на картинах однакових рибок. Порівняйте, як їх зобразили різні художники.
• Зграйки, яких риб найбільші?
• Яких тварин на цій картині немає? Назвіть їх.
Створіть свою картину. Яких морських мешканців ви на ній намалюєш?
• Уявіть, як виглядає у глибині річка, озеро чи ставок. Намалюйте підводний світ цих водойм.

А зараз сюрприз від Джмелика — завдання-мандрівка за сюжетною картиною на обкладинці журналу «Джміль» (2018, № 5–6). Тема травнево-червневого випуску журналу — ПІДВОДНИЙ СВІТ.




науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років




Автор: Ірина Стеценко