понеділок, 21 травня 2018 р.

Вчимо відчувати музику

Завдання для дошкільнят та молодших школярів


Коли я у різних видах діяльності використовую твори мистецтва, то не ставлю за мету вивчення прізвищ художників і композиторів: це звичайно прийде з часом. Моя мета — зацікавити малят картинами, спонукати слухати музику, розуміти та відчувати її, бачити музичні образи, створювати під музику власні.

Хочеться, щоб діти захоплювалися мистецтвом, розкуто фантазували, посміхалися слухаючи музику, прочитували задум композиторів, відчували настрій героїв…


У березні я публікувала завдання про пори року, виконані на основі ілюстрацій різних художників. Ми навчали дітей впізнавати стиль художника. Зараз добірка музичних завдань, яка допомагає поглибити знання музики дітьми, зацікавити музикою і врешті-решт показати, що слухати і розуміти музику можуть всі і це не так вже й складно.
Завдання не розраховані на знання музики та композиторів. Ми йдемо від почуттів і відчуттів дитини, її асоціацій, навіяних музикою, вчимо малят розуміти, відчувати музику, слухати музичні твори. Якщо малята захопляться музикою, то вони  прослухають її кілька раз, дізнаються про композитора, зацікавляться іншими творами композитора.

Соло — оркестр



• Після виконання завдання запропонуйте дітям знайди одну й ту саму п’єсу у виконанні оркестру і у сольному. Порівняти їх. Вибрати те, що більше сподобалося.
• На якому музичному інструменті грали соло?
• Які музичні інструменти ви почули в оркестрі?

Які музичні інструменти чуємо?


Впізнай українські мелодії


• Які мелодії ви вже чули? Пригадайте їх назви.
• Які з них танцювальні, а які є піснями?
• Які рухи виконують танцюристи?
• Яка мелодія найбільше сподобалася?
• Які ще мелодії народів світу ви можете пригадати?

Музика і тварини
Композитор не просто створює музику, поєднуючи звуки. Кожний музичний твір — образ, розповідь, яку треба вміти почути. Запропонуйте малятам уважно послухати п’єси, пригадати тварин і поміркувати, про яку тварину розповів композитор.


• Дізнайтеся, який композитор який музичний фрагмент створив. Як називаються п’єси?
• Композитори також вміють звуконаслідувати. Послухайте музику уважно, знайдіть, де композитори передавали характер тваринки, а де звуконаслідували.

Музика та герої казок


• Музика яка?
• Намалюйте свого казкового героя за музикою.

Як називаються марші?


• Послухайте марші та знайдіть відповідні картинки-асоціації до них. Пригадайте їхні назви.
• Які ще марші ви знаєте?
• Які рухи краще виконувати під супровід маршу?

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років




Автор: Ірина Стеценко