неділю, 23 лютого 2014 р.

Світ «під ногами»

Бесіди з дорослими і дітьми


У навколишньому світі багато цікавого і дивовижного. Тільки не всі це бачать, чують, помічають, відчувають. Не всі у звичайному можуть побачити дивовижне: в круговерті насичених подіями днів ми просто можемо не помітити диво і пройти повз нього. Іноді побачити незвичайне навколо нам допомагають картини. Читайте бесіду з дітьми за картинами німецького художника Альбрехта Дюрера.

Навчайте дітей вдивлятися, вслухатися, помічати найменші зміни в тому, що ми бачимо щодня, що у нас весь час перед очима ... Тоді світ навколо засяє яскравими фарбами, стане ще дивовижнішим, ще насиченішим. Діти побачать і відчують який він гарний і крихкий, як потрібно дбайливо і трепетно ставитися до кожної травинки, комашки, подиху вітерця, сонячного промінчика, камінчика, піщинки ... А бур'яни і не бур'яни зовсім: це просто рослини, які прийшли до нас в гості без запрошення, і ми не завжди встигаємо роздивитися які вони дивовижно гарні.




Розглядаючи оригінальні знімки з Космосу, ми часто помічаємо те, що не бачимо в звичайному житті. Можливо, допомагає нетрадиційний ракурс, назва, таємниця, наша уява? .. Картини Альбрехта Дюрера, німецького живописця, гравера, теоретика мистецтва, автора практичного керівництва для художників німецькою, основоположника мистецтва німецького Відродження, — своєрідні знімки з Космосу. Вони допомагають нам помітити незвичайне в звичайному, побачити красу прямо під ногами, звернути увагу на дрібні деталі, на які в природі звернути складно. Це може бути поштовхом до того, щоб побачити все це в живій природі.


Альбрехт Дюрер. Дерен, 1493 р.

Альбрехт Дюрер. Примула


Альбрехт Дюрер. Лугова трава, 1503 р.


• Розгляньте з дітьми картини. Чим вони схожі? Чим відрізняються?

• Уважно розгляньте кожну рослину. Чим вони чудові?

•Згадайте, як в природі виглядають ці рослини. Що такого намалював художник, чого не помітили ви? Може бути, ви помітили більше, ніж художник? Що саме?

• Ми звикли, що вся трава зеленого кольору. Придивіться! Чи всі рослини однакового зеленого кольору? Які кольори ще є в полі, на луках, на лісових галявинах? Де квітів більше?

• Спробуйте знайти на картинах сонце. Як художник передав сонячний промінчик?

-•Чи є вітер на картинах? Чому ви так думаєте?

• Що цікавого на картинах ви побачили?

• Розгляньте на вулиці траву під ногами. Чи знайшли ви схожі рослини? Які рослини, яких немає на картинах, ви знайшли? Що цікавого ви побачили?

• Намалюйте рослини, які вам особливо сподобалися. А ще можна сфотографувати під ногами цілий світ з його мініатюрними мешканцями. Здогадалися якими?







Читайте бесіди з дітьми за картинами

Почути намальовані звуки (за картинами про дітей і море Саллі Свотленд)
Вдивляємося у картину (за картинами з парасольками Дональда Золана)
Фантазії з Країни Дитинства (за картинами Поліни Білокобильської)
Плекаємо українське (за картинами Поліни Білокобильської)

Ірина СТЕЦЕНКО,
наукова співробітниця Міжнародного науково-навчального центру
інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
авторка технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко