неділю, 14 квітня 2019 р.

Як маленька краплинка шукала маму-хмаринку

Фестиваль STREAM-освіти у ЗДО «Дзвіночок» м. Шостки



Кожному науковцю завжди радісно бачити, що він працює не дарма: його ідеї знаходять місце у роботі практиків, вони бачать, що це працює, і впровадження виходить немов саме собою, як я кажу «за покликом душі». Саме це я вважаю найбільшим досягненням своєї роботи як науковця і як практика.
Представляю цікаве творче впровадження альтернативної програми формування культури інженерного мислення в дошкільників «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» — ЗДО «Дзвіночок» (м. Шостка, Сумська обл.).
Дякую вихователю-методисту «Дзвіночка» Наталії Володимирівні Шалді та всьому колективу садочка за підтримку, довіру та нестримну фантазію! Передаю мікрофон!




З 25 березня по 8 квітня 2019 року у закладі дошкільної освіти № 1 «Дзвіночок» міста Шостки Сумської області проходила Методична панорама перегляду освітньої роботи з дошкільниками в рамках альтернативної програми «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт». Кожна група (всього десять груп) взяла участь  у цьому заході. Було переглянуто і обговорено  десять занять, десять ідей, десять педагогічних стилів, десять поглядів на інтеграцію освітніх напрямів STREAM-освіти дошкільників, десять педагогів, що люблять дітей і свою нелегку працю та мітко попали в ДЕСЯТКУ «педагогічної мішені» STREAM-ОСВІТИ ДОШКІЛЬНИКІВ! 
Саме через практичну роботу з малятами, такий собі діяльнісний підхід, педагоги були націлені більш детально розібратися в освітніх напрямах альтернативної Програми, практично вибудувати та зреалізувати інтегрований (міждисциплінарний) підхід до пізнання оточуючого світу, в роботі з дітьми надати перевагу дослідженню, експериментуванню, практичним методам і прийомам, що розвивають у дошкільників наочно-образне, логічне, критичне і креативне мислення.

Заняття «Як маленька краплинка шукала маму-хмаринку»

Вихователь Оксана Лейко, група «Дзвіночки» (ранній вік)

Саме з цієї групи розпочалась Методична панорама. Найменші малята з непідробною цікавістю досліджували таку просту, таємничу і манливу воду.






Разом з вихователем дійшли висновку, що вода прозора, крізь неї можна побачити предмети, а від фарби, вона брудниться, що вода нічим не пахне, розливається, тече, що у воді окремі предмети (паперовий човник, ЛЕГО-цеглинка, пластмасова рибка, дерев’яна паличка з морозива — плавають, а металева скріпочка і камінчик — потонули), що вода, як дощик з хмаринки може капати і литись (капає, ллється), знайшли на дотик холоду і теплу воду, дізналися що вода містить в собі багато-багато краплинок, які в природі випадають з хмаринки, а за допомогою ЛЕГО-цеглинок відстукали ритм легенького і сильного дощику.

















науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років