понеділок, 15 липня 2013 р.

Сходинки до інформатики: від програми до планування

Розгорнуте поурочне планування для учнів 2-го класу загальноосвітньої школи


Готуючись до викладання нового предмета «Сходинки до інформатики» у 2-му класі, учитель ретельно аналізує програму курсу, наявну навчальну літературу, добирає додаткові посібники, програмне забезпечення, вибудовує оптимальну для свого закладу траєкторію навчання, складає календарний план. Така відповідальна робота не зводиться до механічного копіювання тем програми, комбінування матеріалу джерел.Грамотно розподілити навчальний матеріал протягом року, уникнути всіх «підводних каменів», допоможе пропонований варіант розгорнутого поурочного планування, в основу якого покладено десятирічний досвід викладання варіативного курсу «Сходинки до інформатики» у початковій школі.


Метою курсу «Сходинки до інформатики» є формування компетентності учнів з питань інформаційно-комунікаційних технологій. Власне це й визначає його специфіку, оскільки ІКТ-компетентність є водночас і предметною для цього курсу і ключовою. Знання та практичні навички, які здобувають молодші школярі, мають допомогти в опануванні інших предметів, сприяти всебічному розвитку, формуванню вміння вчитися.

Успішна реалізація завдань предмета «Сходинки до інформатики» залежить від грамотного розподілу навчального матеріалу протягом року. Програмою встановлено обсяг навчального матеріалу та послідовність його вивчення, проте передбачено, що вчитель може змінювати порядок та обсяг тем, не порушуючи при цьому суттєві змістові залежності.
Складаючи календарний план, педагог враховує конкретні умови навчального закладу, визначає обсяг і послідовність вивчення навчального матеріалу. У певному сенсі планування — це мистецтво. Адже треба гармонійно поєднати вимоги програми, матеріал підручника, інших посібників. Ще одним важливим джерелом планування є комп’ютерне програмне забезпечення — стандартне та навчальне, спеціально розроблене для дітей молодшого шкільного віку, без якого не можливе вивчення підготовчого курсу «Сходинки до інформатики».

Оскільки реалізація міжпредметних зв’язків та всебічний розвиток дітей є важливими завданнями курсу «Сходинки до інформатики», програмою передбачено окремий час на роботу з комп’ютерними програмами для підтримки вивчення навчальних предметів, а також з програмами на розвиток логічного мислення, пам’яті, уяви. Цей час має бути розподілений протягом року. Тож, плануючи річну роботу, слід знайти оптимальне місце для такої діяльності.

Розгорнуте поурочне планування опубліковане в журналі «Учитель початкової школи» (номер 3, 2013 р.). Видавництво «Світич» люб’язно надало можливість ознайомитися читачам з поурочним плануванням. Скачати повний текст статті Ви можете за посиланням.

Враження і пропозиції, розповіді про свій досвід впровадження курсу «Сходинки до інформатики» Ви можете надсилати на електронну пошту irina.altair@gmail.com
Довідки за телефонами (044) 486-91-14, (067) 504-50-22

Офіційний сайт проекту «Сходинки до інформатики» http://dvsvit.com.ua/cx


Оригінальне бачення викладання курсу «Сходинки до інформатики»:

тема «Комп'ютери та їх застосування»;

тема «Алгоритми і виконавці».


Скачати приклади розробок уроків для 2-х класів з посібника «Сходинки до інформатики» видавництва «Світич» можна за посиланням


Початок циклу статей про те, яким має бути сучасний урок «Сходинки до інформатики» читайте тут


Олексій АНДРУСИЧ,
автор програмного продукту «Сходинки до інформатики Плюс»,
Видавництво «Світич»;
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років




Автор: Ірина Стеценко