пʼятницю, 24 листопада 2017 р.

Комп’ютерна графіка навколо

Розповідаємо про 2D- та 3D-графіку малятам



Здавалося б не так і давно комп’ютери увірвалися у наше життя, а ми вже і не уявляємо світ без них. Тільки недавно лічені художники малювали за допомогою комп’ютера, а нині відбуваються виставки 3D-графіки, комп’ютер допомагає створювати мультики та фільми…



Дійсно, комп’ютер відкрив людям неймовірні можливості створювання найнеймовірніших зображень засобами комп’ютерної графіки. Нині найпопулярнішим вважається формат зображень 3D.

Тож поговоримо з малятами про комп’ютерну графіку, пошукаємо її у нашому повсякденному житті, спробуємо себе у ролі комп’ютерних художників. Далі наведу план розповіді та приклади завдань.




БЕСІДА “Що таке комп’ютерна графіка”
Розкажіть дітям про дивовижні можливості комп’ютера у створенні зображень, чим комп’ютерна графіка відрізняється від звичайної роботи художників, де використовується.
Подорож у минуле: як люди створювали зображення


Покажіть малятам де саме ми бачимо комп’ютерну графіку, розкажіть навіщо такі зображення потрібні фахівцям різних спеціальностей.
Комп’ютерна графіка навколо


ГРА-ДОСЛІДЖЕННЯ “Шукаємо комп’ютерні зображення”
Порівняйте з малятами картини, створені за допомогою олівця чи пензлика з комп’ютерною графікою, покажіть дітям комп’ютерні ефекти, які складно або й неможливо створити звичайними засобами.
Порівнюємо комп’ютерну графіку з іншими зображеннями (з дошкільнятами краще порівнювати комп’ютерну графіку з картинами, а для молодших школярів — додати ще фотографії)




ДОСЛІДЖЕННЯ “Як створюється комп’ютерна графіка”
Покажіть дітям як можна створювати зображення за допомогою комп’ютерного редактора, які ефекти там можна використовувати, дослідіть, які ефекти можна створити пензликом, фарбами та олівцями, а які — ні. покажіть малятам як працюють графічні редактори, дайте їм спробувати себе в ролі комп’ютерного дизайнера.
ДОСЛІДЖЕННЯ “Чи однаково мультфільми створювалися?”
Покажіть дітям різні мультфільми. Як вони створювалися? Які мультфільми допомагав створювати комп’ютер, а які створювали художники за допомогою пензлика?
Завтра буде завтра (38 папуг)


Їжачок в тумані


Капітошка


Барашек Шон


Які комп’ютерні мультфільми ви знаєте? Чи всі вони однакові?
Смішарики


iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="270" src="https://www.youtube.com/embed/jf6ZVXsaF9U" width="480">


ОБРАЗОТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ “Малюємо — порівнюємо”
Об’єднайте дітей у команди (має бути парна кількість команд), одна команда малює картинку без використання комп’ютера (вибирає фарби, олівці, фломастери тощо), друга малює картинку на ту ж тему у графічному редакторі, потім команди, порівнюють зображення, обговорюють чим вони відрізняються.
Знайдіть спільне у мультиках


ДОСЛІДЖЕННЯ “Якими бувають мультфільми?”
Діти пригадують різні мультфільми, порівнюють зображення, розмірковують в чому різниця, висувають гіпотезу як вони створювалися, педагог допомагає дітям підтвердити або спростувати гіпотезу.
Такі різні мультфільми


2D та 3D мультики


Пазли: шукаємо різні способи створення мультфільмів


ДОСЛІДЖЕННЯ “Як створюються 3D-мультики”


Діти обговорюють процес створення мультфільму, роздивляються ілюстрації, розмірковують які етапи треба змінити, якщо створювати комп’ютерний мультфільм, який спосіб допомагає швидше створити мультфільми.



СТВОРЕННЯ мультфільму.
ДІАЛОГ-ПІДСУМОК “Що може комп’ютерна графіка, а що їй не під силу”.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ мультфільму.

Збірочка завдань про комп’ютерну графіку


3 грудня — Всесвітній день комп’ютерної графіки дізнатися більше про це свято можна на сайті журналу «Джміль» у рубриці «Свято щодня».


науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко

Інтеграція в дії (частина 2)

Послідовність тем

Зараз про інтеграцію багато розмов, всі її хочуть використовувати якомога більше, у педагогічній пресі з’являється велика кількість інтегрованих форм роботи з дітьми. Але чи можна все заінтегрувати? Як варто діяти — проводити тільки інтегровані заняття (уроки) чи інакше? І взагалі чи можна так робити? Спробуймо відповісти на ці запитання.


Чи завжди потрібна інтеграція?

Інтеграція — це взаємопроникнення різних наук. Кожна наука одна одній допомагає вирішувати проблеми, але все-таки існують проблеми в межах однієї науки (тому й є спеціалізація, тому й науки різні). Тому й інтеграція не може бути суцільною.
Якщо розглядати інтеграцію протягом довгого періоду (рік, місяць тощо), то особливо складно інтегруються науки, вивчення яких відбувається за принципом піраміди, — не можна поміняти порядок вивчення окремих тем. А це всі точні та природничі науки — математика, фізика, хімія тощо. Тож під час розробки інтегрованої діяльності з малятами варто дотримуватися таких правил.
Основні аксіоми реалізації інтеграції
1. Все зінтегрувати неможливо.
2. Не варто притягувати «за вуха».
3. Інтеграція прийде у потрібний час: пізніше та яскравіше.
4. Інтеграція має бути красивою і гармонійною.
5. Найкраща інтеграція та, яку не видно: тобто інтеграція настільки щільна, що ми не помічаємо її.
6. Найцінніша інтеграція — міжпредметна.



Плануємо інтегровані теми

Вибираємо цікаві дітям теми, актуальні саме у цей період. Наприклад, подорожуючи з малятами морями та океанами ми досліджуємо їх тваринний і рослинний світ, розповідаємо як тварини пристосовуються до життя у воді, чим прісна вода відрізняється від солоної, досліджуємо властивості води. Діти ознайомлюються з водним транспортом, його особливостями, пов’язаними з водним середовищем, законом Архімеда, конструюємо діючу модель вітрильника, випробовуємо її в різних умовах.
Переглядаючи з малятами мультфільми про море, ознайомлюємо з поняттям «глибина», вимірюємо глибину калюж та зіставляючи її з висотою взуття робимо висновок чи можна йти по такій калюжі чи необхідно обійти її, щоб не набрати води у чоботи. Також цікаво, проводячи екскурсію портом, який побудували на занятті з конструювання, розв’язати задачі про розвантаження кораблів, вирішуємо як оптимізувати цю роботу тощо.







Теми тижнів плануємо так, щоб по можливості забезпечити плавний перехід від однієї теми до іншої, але розуміємо, що це не завжди можливо. Так, спочатку ми вивчаємо літаки, а потім подорожуємо на них світом — африканськими саванами, південно американськими тропіками, пустелями, а потім будуємо кораблі, щоб подорожувати океанами, побувати в Антарктиді та в Арктиці… Врешті решт ми повертаємося в Україну. Вкотре переконуємося, що в гостях добре, а вдома ще краще, милуємося просторами нашої Батьківщини, дізнаємося більше про неї.
Звісно, не завжди можна забезпечити такий плавний перехід, але іноді й потрібні несподіванки — різка зміна теми. Таким чином освітній процес виходить динамічним і несподіваним, пригодницьким, дослідницьким…




Переваги тематичного планування

· Системно і всебічно розкриває суть процесів і явищ навколишнього світу.
· Допомагає уникнути фрагментарності знань.
· Створює динамічний пізнавальний процес, структурні елементи якого тісно пов’язані.
· Надає змогу дитині побачити і пізнати об’єкт чи явище з різних сторін, у системі взаємозв’язків та залежностей;
· Взаємообумовлені переходи між різними видами діяльності.
· Системне накопичення знань: від простого до складного, від близького до далекого — діти приходять на заняття вже з певними знаннями, налаштовані на дослідницьку діяльність.
· Місток між теорією та практико будуємо практично на кожній діяльності.
· Відбуваються плавні переходи між різними діяльностями.
· Діти приходять на заняття вже з певними знаннями, налаштовані на дослідницьку діяльність.
· Підтримує пізнавальний інтерес до предметів і явищ навколишнього, стимулює самостійну пізнавальну активність — і дітям, і педагогам цікаво і захопливо.





Таїсія Грицишина,
старший науковий співробітник Інституту обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України;
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко