пʼятницю, 24 листопада 2017 р.

Комп’ютерна графіка навколо

Розповідаємо про 2D- та 3D-графіку малятам



Здавалося б не так і давно комп’ютери увірвалися у наше життя, а ми вже і не уявляємо світ без них. Тільки недавно лічені художники малювали за допомогою комп’ютера, а нині відбуваються виставки 3D-графіки, комп’ютер допомагає створювати мультики та фільми…



Дійсно, комп’ютер відкрив людям неймовірні можливості створювання найнеймовірніших зображень засобами комп’ютерної графіки. Нині найпопулярнішим вважається формат зображень 3D.

Тож поговоримо з малятами про комп’ютерну графіку, пошукаємо її у нашому повсякденному житті, спробуємо себе у ролі комп’ютерних художників. Далі наведу план розповіді та приклади завдань.




БЕСІДА “Що таке комп’ютерна графіка”
Розкажіть дітям про дивовижні можливості комп’ютера у створенні зображень, чим комп’ютерна графіка відрізняється від звичайної роботи художників, де використовується.
Подорож у минуле: як люди створювали зображення


Покажіть малятам де саме ми бачимо комп’ютерну графіку, розкажіть навіщо такі зображення потрібні фахівцям різних спеціальностей.
Комп’ютерна графіка навколо


ГРА-ДОСЛІДЖЕННЯ “Шукаємо комп’ютерні зображення”
Порівняйте з малятами картини, створені за допомогою олівця чи пензлика з комп’ютерною графікою, покажіть дітям комп’ютерні ефекти, які складно або й неможливо створити звичайними засобами.
Порівнюємо комп’ютерну графіку з іншими зображеннями (з дошкільнятами краще порівнювати комп’ютерну графіку з картинами, а для молодших школярів — додати ще фотографії)




ДОСЛІДЖЕННЯ “Як створюється комп’ютерна графіка”
Покажіть дітям як можна створювати зображення за допомогою комп’ютерного редактора, які ефекти там можна використовувати, дослідіть, які ефекти можна створити пензликом, фарбами та олівцями, а які — ні. покажіть малятам як працюють графічні редактори, дайте їм спробувати себе в ролі комп’ютерного дизайнера.
ДОСЛІДЖЕННЯ “Чи однаково мультфільми створювалися?”
Покажіть дітям різні мультфільми. Як вони створювалися? Які мультфільми допомагав створювати комп’ютер, а які створювали художники за допомогою пензлика?
Завтра буде завтра (38 папуг)


Їжачок в тумані


Капітошка


Барашек Шон


Які комп’ютерні мультфільми ви знаєте? Чи всі вони однакові?
Смішарики


iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="270" src="https://www.youtube.com/embed/jf6ZVXsaF9U" width="480">


ОБРАЗОТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ “Малюємо — порівнюємо”
Об’єднайте дітей у команди (має бути парна кількість команд), одна команда малює картинку без використання комп’ютера (вибирає фарби, олівці, фломастери тощо), друга малює картинку на ту ж тему у графічному редакторі, потім команди, порівнюють зображення, обговорюють чим вони відрізняються.
Знайдіть спільне у мультиках


ДОСЛІДЖЕННЯ “Якими бувають мультфільми?”
Діти пригадують різні мультфільми, порівнюють зображення, розмірковують в чому різниця, висувають гіпотезу як вони створювалися, педагог допомагає дітям підтвердити або спростувати гіпотезу.
Такі різні мультфільми


2D та 3D мультики


Пазли: шукаємо різні способи створення мультфільмів


ДОСЛІДЖЕННЯ “Як створюються 3D-мультики”


Діти обговорюють процес створення мультфільму, роздивляються ілюстрації, розмірковують які етапи треба змінити, якщо створювати комп’ютерний мультфільм, який спосіб допомагає швидше створити мультфільми.



СТВОРЕННЯ мультфільму.
ДІАЛОГ-ПІДСУМОК “Що може комп’ютерна графіка, а що їй не під силу”.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ мультфільму.

Збірочка завдань про комп’ютерну графіку


3 грудня — Всесвітній день комп’ютерної графіки дізнатися більше про це свято можна на сайті журналу «Джміль» у рубриці «Свято щодня».


науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко

Немає коментарів:

Дописати коментар