четвер, 11 лютого 2016 р.

Пригоди Марійки та Петрика у місті: «Машини — наші помічники. ПОЖЕЖНА МАШИНА»

Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України 


На занятті розповідаємо малятам про тих, хто допомагає нам у дуже складні хвилини — відважних пожежників. Дітки разом з педагогом обговорюють, чому може виникнути пожежа та як діяти, якщо пожежу помітили, як потрібно поводитися вогнем. Також діти ознайомлюються з важкою працею пожежників і технікою, яка допомагає ефективно боротися з вогнем.

Одного дня Петрик і Марійка гуляли з Капітошкою на дитячому майданчику. Раптом між будинками пронеслась велика машина червоного кольору: так швидко між будинками, де ходять люди та грають діти, звичайні машини ніколи не їздять. А ця машина, щоб її вчасно помітили і уступили дорогу ще й сигналить дуже голосно.
Педагог вмикає звук сирени пожежної машини. Дітки почули сигнал і почали думати, що б це могло бути. Через деякий час пожежна команда вже їде між будинками. Малят зацікавила ця подія і вони попросили Капітошку пояснити їм куди і чому так поспішає машина, як вона називається.

Обов’язковою конструкцією на занятті була пожежна машина. Педагог розповіла діткам, чому ця машина червона, де розміщується команда пожежників, а де — запас води. На занятті були дівчатка, але й їм цікаво будувати машинки, тож із завданням справилися досить швидко. Сподіваюсь, ті, хто читав попередню розповідь про побудову кафе, самі зрозуміють, де чия машинка.
Ліза та Ксюша — дружать, тому педагог вирішила побудувати з ними колективну конструкцію пожежної дільниці. Це наша перша спроба побудувати спільну конструкцію, що зовсім нелегко у цьому віці. Досі дітки все будували окремо і тільки гралися на килимі рядом, але справжньої ігрової розгорнутої взаємодії майже не відбувалося. Та це й зрозуміло: це молодший дошкільний вік. Вони ще маленькі і все ще попереду.
Дільниця (майже вільне конструювання) у дівчаток вийшла на славу — велика, простора, висока, з вікнами і дверима, які відкриваються і закриваються, як справжнісінькі. А на даху — вартовий. Все як у маленьких містечках було давним-давно.





Молодці дівчаточка! Дякую педагогу! До наступних зустрічей!

Щоб прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові слова «Дошкільна академія “УнікУм”».

Сайт Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут

Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко

Пригоди Марійки та Петрика у місті: «Веселі куточки міста — КАФЕ»

Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України 

Нарешті закінчилися вимушені канікули і ми розпочали роботу у новому році! Побачимо, як перерва майже у 1,5 місяці дасться взнаки на знаннях та вміннях діток: адже дехто ще наприкінці осені тільки почав відвідувати заняття в Академії.
Перше заняття року хочеться зробити трішечки святковим, тому тему вибрали — кафе. Це один з веселих куточків міста, а ще саме ця тема дає змогу дещо пригадати з матеріалу попередніх занять. Ще одна особливість заняття — всі конструкції дуже звичні діткам, їх неважко уявити, тому опора на наочність під час конструювання не потрібна.

Розповідаємо дітям про кафе, меблі у ньому; порівнюємо цирк і зоопарк, життя тварин у них — тварини однакові, але одні живуть майже вільно, а от інші стають справжніми артистами; а ще пригадуємо, що в кафе схоже на геометричні фігури — прямокутник, квадрат і круг.
Насправді у нас було два заняття на одну тему: перше — індивідуальне (солісткою була Ксюша), друге — звичайне групове. Тож, по черзі про кожне із занять.

На першому занятті Ксюша конструювала спочатку чашку та блюдечко. Вона вперше пробувала сама вибирати кубики — добирала кольори та розмір деталей. Це не так просто, тому педагог обговорювала з дівчинкою забарвлення конструкцій, разом радилися, як поєднати кольори так, щоб конструкція вийшла акуратною і охайною.




Користуючись конструктором ЛЕГО, не завжди можна зробити домірними всі конструкції: адже вибір деталей невеликий. Але чашка і блюдечко вийшли майже таких розмірів, як і звичайні. Ксюші було цікаво! Адже не часто можна зробити конструкції у натуральну величину, які можна потримати, як справжні в руках, накрити на стіл, уявити себе у справжнісінькому кафе.
Другим етапом роботи стало побудова кафе під відкритим небом — столики, стільчики, парасольки, дерева тощо. Подібні конструкції діти вже будували, тому цей етап став етапом напіввільного конструювання. Подивіться, яке яскраве кафе вийшло, як затишно там лялечкам.





На груповому занятті Ксюша також була, тому педагог поміняла конструкцію. Поговоривши з дітками звідки беруться продукти в кафе, почали будувати велику машину для продуктів: вона має бути обов’язково закритою, щоб продукти не забруднилися. Таку машину діти не так часто бачать у місті, але ми все-таки спробували будувати машину без опори на наочність. Діткам було важко, це дуже незвично для них, але із завданням впоралися і навіть встигли досхочу погратися машинкою та вільно поконструювати.
Як раз це заняття відбувалося після тривалої перерви, мабуть, тому ми не встигли «розмахнутися» як завжди: фактично діти виконали «обов’язкову програму», Ліза та Юліан побудували на додачу невеличкі будиночки. Юліан, як завжди, після закінчення основної конструкції заходився грати на нашому килимі-місту, а дівчатка — розвивали конструкції.
У Ксюші вийшла машина з прискорювачами на даху, дівчинка і гралася відповідно — у неї була найшвидкісніша служба доставки продуктів, а Ліза перетворила машину на автобус для дівчаток: іноді це була машино-автобус, а іноді — просто автобус. От такі ігрові метаморфози відбулися…






Радує, те що діткам подобається конструювати, вони із задоволенням будують самостійно. А те, що забулося — надолужимо!


Щоб прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові слова «Дошкільна академія “УнікУм”».

Сайт Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут


Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко