Заняття з пізнавального конструювання у
Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України
Нарешті
закінчилися вимушені канікули і ми розпочали роботу у новому році! Побачимо, як
перерва майже у 1,5 місяці дасться взнаки на знаннях та вміннях діток: адже
дехто ще наприкінці осені тільки почав відвідувати заняття в Академії.
Перше
заняття року хочеться зробити трішечки святковим, тому тему вибрали — кафе. Це
один з веселих куточків міста, а ще саме ця тема дає змогу дещо пригадати з матеріалу
попередніх занять. Ще одна особливість заняття — всі конструкції дуже звичні
діткам, їх неважко уявити, тому опора на наочність під час конструювання не
потрібна.
Розповідаємо
дітям про кафе, меблі у ньому; порівнюємо цирк і зоопарк, життя тварин у них —
тварини однакові, але одні живуть майже вільно, а от інші стають справжніми артистами;
а ще пригадуємо, що в кафе схоже на геометричні фігури — прямокутник, квадрат і
круг.
Насправді
у нас було два заняття на одну тему: перше — індивідуальне (солісткою була
Ксюша), друге — звичайне групове. Тож, по черзі про кожне із занять.
На першому
занятті Ксюша конструювала спочатку чашку
та блюдечко. Вона вперше пробувала
сама вибирати кубики — добирала кольори та розмір деталей. Це не так просто,
тому педагог обговорювала з дівчинкою забарвлення конструкцій, разом радилися,
як поєднати кольори так, щоб конструкція вийшла акуратною і охайною.
Користуючись
конструктором ЛЕГО, не завжди можна зробити домірними всі конструкції: адже
вибір деталей невеликий. Але чашка і блюдечко вийшли майже таких розмірів, як і
звичайні. Ксюші було цікаво! Адже не часто можна зробити конструкції у
натуральну величину, які можна потримати, як справжні в руках, накрити на стіл,
уявити себе у справжнісінькому кафе.
Другим
етапом роботи стало побудова кафе під
відкритим небом — столики, стільчики, парасольки, дерева тощо. Подібні
конструкції діти вже будували, тому цей етап став етапом напіввільного конструювання.
Подивіться, яке яскраве кафе вийшло, як затишно там лялечкам.
На груповому
занятті Ксюша також була, тому педагог поміняла конструкцію. Поговоривши з дітками
звідки беруться продукти в кафе, почали будувати велику машину для продуктів: вона має бути обов’язково закритою, щоб
продукти не забруднилися. Таку машину діти не так часто бачать у місті, але ми
все-таки спробували будувати машину без опори на наочність. Діткам було важко,
це дуже незвично для них, але із завданням впоралися і навіть встигли досхочу погратися
машинкою та вільно поконструювати.
Як
раз це заняття відбувалося після тривалої перерви, мабуть, тому ми не встигли «розмахнутися»
як завжди: фактично діти виконали «обов’язкову програму», Ліза та Юліан побудували
на додачу невеличкі будиночки. Юліан, як завжди, після закінчення основної конструкції
заходився грати на нашому килимі-місту, а дівчатка — розвивали конструкції.
У
Ксюші вийшла машина з прискорювачами на даху, дівчинка і гралася відповідно — у
неї була найшвидкісніша служба доставки продуктів, а Ліза перетворила машину на
автобус для дівчаток: іноді це була машино-автобус, а іноді — просто автобус.
От такі ігрові метаморфози відбулися…
Радує,
те що діткам подобається конструювати, вони із задоволенням будують самостійно.
А те, що забулося — надолужимо!
Щоб
прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові
слова «Дошкільна академія “УнікУм”».
Сайт
Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше
про Дошкільну академію «УнікУм» читайте
тут
Дізнатися
про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook.
Ласкаво просимо!
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар