вівторок, 7 серпня 2018 р.

ЗОШИТ «Логіки світу» для малят 4-5 років

Зошит для розвитку мислення дітей: другий рік навчання


Насправді новин більше: новий зошит — поповнюється лінійка зошитів — нові відкриття. Тепер про все по-порядку.

У нас з Переганяйком свято: видавництво ЛІПС надрукувало новий зошит «Логіки світу»зошит для розвитку мислення дітей: другий рік навчання (навчання з трьох років). Тож малята, які вже почали працювати з робочими зошитами «Логіки світу» у молодшій групі до початку нового навчального року отримають наступний зошит.




Коротко про зошит





Зошит для роботи з дітьми 4–5 років за комплексною освітньою програмою «Дитина в дошкільні роки» та альтернативною програмою формування культури інженерного мислення в дошкільників “STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт містить завдання, які відповідають освітній лінії «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» (розвиток логіко-математичних уявлень) та «Математика. Логіка».
Зошит містить завдання, які допомагають формувати уявлення про геометричні фігури, розвивають творчі здібності та критичне мислення малят.
Виконання дитиною завдань із зошита сприяє активізації фантазії, розвитку кмітливості та винахідливості, навчає знаходити кілька варіантів розв’язування та порівнювати їх.
Зошит адресовано педагогам дошкільних навчальних закладів, гувернерам, студентам педагогічних вишів і коледжів, які навчаються за спеціальністю «Дошкільна освіта», батькам.
Цей зошит продовжує лінійку зошитів для розвитку мислення




Переганяйко дуже радіє, адже тепер мій вірний друг і порадник по праву займає місце на всіх обкладинках зошитів.

Про перший зошит лінійки — «Логіки світу» для малят 3-4 років (перший рік навчання) можна дізнатися за посиланням




Діти 4-х років вже більше знають і вміють, ніж трирічні малята, тому в зошиті багато завдань на закономірності, завдання на порівняння та конструювання на площині (2D-конструювання) стають складнішими, з’являються завдання на викладання геометричних фігур із заданих фігур меншого розміру, з’являються пригодницькі завдання про подорож геометричних фігурок лісовими стежинками, вперше з’являються завдання з кругами Ейлера (множинами) і ще багато цікавого.

Методичні матеріали


Щоб Ви ще впевненіше крокували з малятами стежинками знань, я підготувала перелік методичних матеріалів саме до цього зошита:
Дуже відкриті задачі: що це таке, навіщо, перші приклади. Нестандартні задачі з усмішкою для дітей і дорослих



Придбати зошити «Логіки світу» для розвитку мислення малят 4-5 років (другий рік навчання) можна у видавництві ЛІПС.
Телефонуйте — (0612) 68-33-13, (0612) 68-81-08, +38 097-954-74-70, +38 099-972-04-60, +38 073-072-74-79
e-mail: mail@lips.zp.ua

Вітаємо всіх! Щасти!
До зустрічі на сторінках зошитів!

Далі буде…

Завжди з Вами Переганяйко та
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років




Автор: Ірина Стеценко

Книга: ОСІНЬ-АРАБЕСКА

Природничо-наукова освіта дошкільників: блоково-тематичне планування на засадах інтеґрації та методичні поради




У видавництві ЛІПС вийшла книга «Осінь-арабеска», яка поєднує теорію та практику, планування та методичні рекомендації. Це книга для дітей одразу всіх груп дитячого садочка — від раннього віку до старшої групи. Це моя книга з Катериною Леонідівною Крутій. Це наступна книга з планування у STREAM-освіті. Саме «Осінь-арабеска» завершує наш цикл «Пори року».




Зазирнемо у книгу


Тепер детальніше. У книзі такі розділи — постійним читачам вони вже добре знайомі:
• Створюємо освітній простір, дружній до дитини (К. Крутій)
• Блоково-тематичне планування. Осінь-арабеска (І. Стеценко, Т. Грицишина).
• Методична скарбничка до блоково-тематичного планування. Осінь-арабеска (І. Стеценко).

У посібнику подано планування освітньої діяльності з дітьми за всіма віковими групами, яке відповідає змісту, структурі та концептуально-методичним підходам комплексної освітньої програми “Дитина в дошкільні роки” (2015 р.) та альтернативної програми формування культури інженерного мислення в дошкільників “STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт.
Пропонований авторами інтеґрований підхід до реалізації STREAM-освіти дошкільників суттєво відрізняється від традиційного комплексно-тематичного підходу в розподілі змісту освіти і не має європейських аналогів.
Осінь — четверта наскрізна тема, яка три місяці проходить червоною стрічкою через всю роботу з малятами. Ми показуємо малятам ОСІНЬ в усій красі.
Матеріали адресовано педагогам закладів дошкільної освіти, вихователям, які працюють у Центрах розвитку дитини, закладах інтернатного типу тощо; вчи-телям початкових класів, студентам педагогічних університетів та коледжів, які навчаються за напрямом “Дошкільна освіта”; батькам.

У книзі втілено мій досвід моєї роботи у Дошкільній академії Інституту обдарованої дитини НАПН України (керівник Таїсія Іванівна Грицишина, старший науковий співробітник Інституту обдарованої дитини НАПН України). Саме там я вперше спробувала втілити на практиці роботу з дітьми різних вікових груп, поєднавши різні предмети в одній темі.
Таким чином у книзі Ви знайдете і практичне використання дітьми здобутих знань, і міжпредметні зв’язки, і втілення діяльнісного підходу, й інтеграцію, дослідницьку діяльність малят, роботу з дітьми за всіма компонентами STREAM.
У плануванні я спробувала поєднати фізику та лірику: є природничі науки, математика, конструювання, інформаційні технології та музика, живопис, танець, художня література, образотворча діяльність. Десь вийшли майже невидимі переходи між різними науками, між різними діяльностями дітей, а десь переходи стають рельєфнішими.
У книзі ми досліджуємо осінні явища природи, моделюємо, розмірковуємо, робимо висновки, шукаємо осінні цікавинки-дивовижинки. Малята примірюють на себе професію метеоролога — вимірюють силу і кількість дощу, силу вітру, визначають його напрям, використовують набуті знання надалі.
І знову мої улюблені інтерактивні казки «Пригоди родини ведмедиків: як ведмедики подарунок отримали», «Осінні цікавинки навколо» (за матеріалами журналу “Джміль”, 2000, № 3). І мій улюблений Джмелик — квест «Математика на фермі» (з використанням матеріалів журналу “Джміль”, 2016, № 5).
Музика, картини, вірші, мультики…
І ще багато всього цікавого…



До книги додаються е-матеріали, які можна завантажити з сайту видавництва ЛІПС безкоштовно, — дидактичні матеріали, згруповані за такими тематичними блоками:
1) Ознайомлення з довкіллям.
2) Досліди.
3) Конструювання.
4) Математика.
5) Мистецтво.
6) Музика.
7) Живопис.
8) Образотворча діяльність.
9) Ігри та вправи.
10) Художня література + розвиток мислення і мовлення.
Дидактичні матеріали для творчої роботи з дітьми містять: інтерактивні презентації, фотографії, репродукції картин, музичні аудіо- та відеофайли, мультфільми тощо.
Це моя наступна книга, де я використовую свої е-наробки у журналі «Джміль»інтерактивні пізнавальні презентації для роботи малятами. Тож виходить, що сама свої ідеї втілюю у безпосередню роботу з дітьми!

Цикл «Пори року»





Ось так пролетів рік і виросла нова серія книг — цикл «Пори року»:

Прямо як у мого улюбленого композитора П. І. Чайковського. Ось послухайте одну з моїх улюблених п’єс з цього циклу — «Підсніжник».




Я горджуся, що нам вдалося втілити такий задум — у чотирьох книгах наші ідеї, які накопичувались не один рік (паростки моїх публікацій проростали з 2013 р. — статтю «Безмежність відчуття Музики. Майстри і Музика: Святослав Ріхтер» я вважаю першим паростком, який я наважилася показати всім педагогам). Звичайно, і до цього були публікації по живопису, музиці… але саме тут я вперше поєднала кілька видів мистецтва у пізнанні довкілля, саме ці ідеї я розгортала у наступних публікаціях.





Ми дуже хвилювалися чи сподобаються наші книги педагогам, дуже чекали перших відгуків, перших впроваджень. І численні запитання педагогів про те, коли будуть наступні книги, чи будуть там е-матеріали особисто для мене стали показником якості моєї роботи, показником того, що ідеї тематичного планування, тематичних тижнів потроху завойовують собі місце у нашій освіті.
Дуже тішить, що цикл «Пори року» зацікавив і вчителів молодшої школи, адже тут я втілила ідеї Нової української школи (НУШ) так, як бачу, так, як відчуваю, так, як вважаю правильним і доцільним для дітей.

Вдячна кожному читачу — за блиск в очах, за віру в нас, за довір’я, готовність впроваджувати нове, йти у незвідане.




Дякую Катерині Леонідівні та Таїсії Іванівні за дружню підтримку та співпрацю! Дякую всім моїм читачам за довір’я! Класно, що у нас є свій цикл «Пори року»!




Сподіваюсь, що педагоги будуть з нетерпінням чекати і наступних наших книг!



Телефонуйте — (0612) 68-33-13, (0612) 68-81-08, +38 097-954-74-70, +38 099-972-04-60, +38 073-072-74-79
e-mail: mail@lips.zp.ua




Далі буде… очікуємо на річне планування за програмою «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт».

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років




Автор: Ірина Стеценко