вівторок, 7 серпня 2018 р.

Книга: ОСІНЬ-АРАБЕСКА

Природничо-наукова освіта дошкільників: блоково-тематичне планування на засадах інтеґрації та методичні поради




У видавництві ЛІПС вийшла книга «Осінь-арабеска», яка поєднує теорію та практику, планування та методичні рекомендації. Це книга для дітей одразу всіх груп дитячого садочка — від раннього віку до старшої групи. Це моя книга з Катериною Леонідівною Крутій. Це наступна книга з планування у STREAM-освіті. Саме «Осінь-арабеска» завершує наш цикл «Пори року».




Зазирнемо у книгу


Тепер детальніше. У книзі такі розділи — постійним читачам вони вже добре знайомі:
• Створюємо освітній простір, дружній до дитини (К. Крутій)
• Блоково-тематичне планування. Осінь-арабеска (І. Стеценко, Т. Грицишина).
• Методична скарбничка до блоково-тематичного планування. Осінь-арабеска (І. Стеценко).

У посібнику подано планування освітньої діяльності з дітьми за всіма віковими групами, яке відповідає змісту, структурі та концептуально-методичним підходам комплексної освітньої програми “Дитина в дошкільні роки” (2015 р.) та альтернативної програми формування культури інженерного мислення в дошкільників “STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт.
Пропонований авторами інтеґрований підхід до реалізації STREAM-освіти дошкільників суттєво відрізняється від традиційного комплексно-тематичного підходу в розподілі змісту освіти і не має європейських аналогів.
Осінь — четверта наскрізна тема, яка три місяці проходить червоною стрічкою через всю роботу з малятами. Ми показуємо малятам ОСІНЬ в усій красі.
Матеріали адресовано педагогам закладів дошкільної освіти, вихователям, які працюють у Центрах розвитку дитини, закладах інтернатного типу тощо; вчи-телям початкових класів, студентам педагогічних університетів та коледжів, які навчаються за напрямом “Дошкільна освіта”; батькам.

У книзі втілено мій досвід моєї роботи у Дошкільній академії Інституту обдарованої дитини НАПН України (керівник Таїсія Іванівна Грицишина, старший науковий співробітник Інституту обдарованої дитини НАПН України). Саме там я вперше спробувала втілити на практиці роботу з дітьми різних вікових груп, поєднавши різні предмети в одній темі.
Таким чином у книзі Ви знайдете і практичне використання дітьми здобутих знань, і міжпредметні зв’язки, і втілення діяльнісного підходу, й інтеграцію, дослідницьку діяльність малят, роботу з дітьми за всіма компонентами STREAM.
У плануванні я спробувала поєднати фізику та лірику: є природничі науки, математика, конструювання, інформаційні технології та музика, живопис, танець, художня література, образотворча діяльність. Десь вийшли майже невидимі переходи між різними науками, між різними діяльностями дітей, а десь переходи стають рельєфнішими.
У книзі ми досліджуємо осінні явища природи, моделюємо, розмірковуємо, робимо висновки, шукаємо осінні цікавинки-дивовижинки. Малята примірюють на себе професію метеоролога — вимірюють силу і кількість дощу, силу вітру, визначають його напрям, використовують набуті знання надалі.
І знову мої улюблені інтерактивні казки «Пригоди родини ведмедиків: як ведмедики подарунок отримали», «Осінні цікавинки навколо» (за матеріалами журналу “Джміль”, 2000, № 3). І мій улюблений Джмелик — квест «Математика на фермі» (з використанням матеріалів журналу “Джміль”, 2016, № 5).
Музика, картини, вірші, мультики…
І ще багато всього цікавого…



До книги додаються е-матеріали, які можна завантажити з сайту видавництва ЛІПС безкоштовно, — дидактичні матеріали, згруповані за такими тематичними блоками:
1) Ознайомлення з довкіллям.
2) Досліди.
3) Конструювання.
4) Математика.
5) Мистецтво.
6) Музика.
7) Живопис.
8) Образотворча діяльність.
9) Ігри та вправи.
10) Художня література + розвиток мислення і мовлення.
Дидактичні матеріали для творчої роботи з дітьми містять: інтерактивні презентації, фотографії, репродукції картин, музичні аудіо- та відеофайли, мультфільми тощо.
Це моя наступна книга, де я використовую свої е-наробки у журналі «Джміль»інтерактивні пізнавальні презентації для роботи малятами. Тож виходить, що сама свої ідеї втілюю у безпосередню роботу з дітьми!

Цикл «Пори року»





Ось так пролетів рік і виросла нова серія книг — цикл «Пори року»:

Прямо як у мого улюбленого композитора П. І. Чайковського. Ось послухайте одну з моїх улюблених п’єс з цього циклу — «Підсніжник».




Я горджуся, що нам вдалося втілити такий задум — у чотирьох книгах наші ідеї, які накопичувались не один рік (паростки моїх публікацій проростали з 2013 р. — статтю «Безмежність відчуття Музики. Майстри і Музика: Святослав Ріхтер» я вважаю першим паростком, який я наважилася показати всім педагогам). Звичайно, і до цього були публікації по живопису, музиці… але саме тут я вперше поєднала кілька видів мистецтва у пізнанні довкілля, саме ці ідеї я розгортала у наступних публікаціях.





Ми дуже хвилювалися чи сподобаються наші книги педагогам, дуже чекали перших відгуків, перших впроваджень. І численні запитання педагогів про те, коли будуть наступні книги, чи будуть там е-матеріали особисто для мене стали показником якості моєї роботи, показником того, що ідеї тематичного планування, тематичних тижнів потроху завойовують собі місце у нашій освіті.
Дуже тішить, що цикл «Пори року» зацікавив і вчителів молодшої школи, адже тут я втілила ідеї Нової української школи (НУШ) так, як бачу, так, як відчуваю, так, як вважаю правильним і доцільним для дітей.

Вдячна кожному читачу — за блиск в очах, за віру в нас, за довір’я, готовність впроваджувати нове, йти у незвідане.




Дякую Катерині Леонідівні та Таїсії Іванівні за дружню підтримку та співпрацю! Дякую всім моїм читачам за довір’я! Класно, що у нас є свій цикл «Пори року»!




Сподіваюсь, що педагоги будуть з нетерпінням чекати і наступних наших книг!



Телефонуйте — (0612) 68-33-13, (0612) 68-81-08, +38 097-954-74-70, +38 099-972-04-60, +38 073-072-74-79
e-mail: mail@lips.zp.ua




Далі буде… очікуємо на річне планування за програмою «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт».

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років




Автор: Ірина Стеценко

2 коментарі:

  1. це ми вам дякуємо за роботу, це величезна праця...яка приносить багато укорисного ДЯКУЄМО і чекаємо на щось новеньке та креативне

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую!!!!! Працюймо разом! Щойно переформатували свою группу, де висвітлювали свій досвід у дошкільній академії. Тепер група називається "STREAM-освіта: досвід запровадження" (https://www.facebook.com/groups/1623651427887357/?ref=bookmarks) Ласкаво прошу! Діліться досвідом :)))

      Видалити