неділю, 24 грудня 2017 р.

Дитині треба дати змогу спробувати ВСЕ!

ПІЗНАВАЛЬНІ ІГРИ та ОБҐРУНТУВАННЯ необхідності переходу від STEM-освіти до STREAM-освіти в дошкільному та молодшому шкільному віці


Першу частину «Кому потрібна STREAM-освіта?» читайте за посиланням




У попередній публікації ми говорили мозок дитини дозріває нерівномірно, тому у різному віці можуть яскраво проявлятися ті чи інші здібності. Тому їй треба дати спробувати все, тоді вже у старших класів дитина зможе зробити свідомий вибрів майбутньої професії.

Також ми розглядали роль компонентів STREAM у пізнанні довкілля. Давайте виконаємо вправу, щоб пригадати попередні статті та поглибити знання.



Чому справжньої фізики без лірики не буває?

Чим раніше дитина пізнає світ мистецтва, тим кращими будуть результати (незалежно від того, якою діяльністю вона займатиметься у майбутньому). У старшому віці надолужити те, що втрачено у дошкільному, НЕМОЖЛИВО. Адже фізика і лірика часто доповнюють одна одну: «Математик, який не є трохи поетом, ніколи не буде справжнім математиком» (Карл Вейєрштрасс).
Без фантазії, наукової творчості та сміливості, впевненості у власних силах, самостійності, цілеспрямованості, умінні доводити свою думку ніколи не буде справжніх відкриттів. А ще відкриття починаються з ІНТУЇЦІЇ, а інтуїція починається ЗМАЛКУ на заняттях різного спрямування:
діти вчаться порівнювати не тільки кількісно, а і якісно (порівнювати не рахуючи точну кількість предметів у множинах, не зіставляючи множини, а тільки прикидаючи «на око» де елементів більше, а де — менше);
• висувають гіпотези і придумують експерименти для перевірки їх правильності;
• будують перші хмарочоси, методом проб і помилок навчаються забезпечувати міцність та стійкість конструкції;
• вчаться прикрашати свої роботи, вчасно зупиняючись, прислухаючись до почуття міри;
• придумують цікаві прийоми з’єднання елементів у поробках та цікаві назви геометричним формам, яскраві порівняння з об’єктами довкілля; тощо.

Мозаїка компонентів STREAM



Переваги STREAM-освіти

Навчання за темами, а не за предметами: дитина бачить зв’язок між науками, навчання стає насправді системним.
Інтеграція за темами, формами діяльності, міжпредметна.
Використання знань у повсякденному житті.
• Розвиток критичного мислення та вміння вирішувати проблеми.
• Надання впевненості у власних силах.
Комунікація та командна робота.
• Розвиток інтересу до технічних дисциплін.
Креативні та інноваційні підходи до проектної та дизайн- діяльності.
• Підготовка дитини до технологічних інновацій у житті.

А тепер колекція вправ для зручності розповідання колегам.


Щасти! Успіхів!




Література
1. Катерина Крутій, Таїсія Грицишина. STREAM-освіта дошкільнят: виховуємо культуру інженерного мислення // Дошкільне виховання. — 2016. — № 1. — С. 3–7.
2. Парамонова Л. Творческое конструирование: психологические и педагогические основы его формирования // Дошкольное воспитание. — 2000. — № 11. — С. 58.
3. Стеценко І. Конструюємо математичні казки // Дошкільне виховання. — 2015. — № 9. — С. 13–15.
4. Стеценко І. Світанки у природі та мистецтві // Дошкільне виховання. — 2015. — № 12. — С. 14–17.
5. Стеценко І. Фрактали: математика, мистецтво, винахідництво // Дошкільне виховання. — 2016. — № 1. — С. 8–9.

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко