пʼятниця, 20 листопада 2015 р.

Пригоди Марійки та Петрика у селі: «Хто-хто у будиночку живе?»

Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм»


Це перехідне заняття: ми зазираємо у будинок для людей (той самий, де вже побувало Курчатко Сонечко) і знайомимося там з новими персонажами — Марійкою та Петриком, які приїхали до бабусі та дідуся на літній відпочинок. Саме вони на показують діткам кімнати будиночка. Ми ведемо з дітьми бесіду про родину, про стосунки у родині, ненав’язливо нагадуємо, що треба дбати про рідних людей і допомагати їм.
На занятті закріплюємо спосіб «рахунку без підрахунку» — встановлюємо взаємооднозначну відповідність між двома множинами — множиною гостей і приборів для них. (Петрик і Марійка запросили нас в гості і ми всі разом накриваємо на стіл.)
Минулого разу ми будували котедж і тільки зазирнули в середину, а зараз екскурсія до будинку продовжується і ми вже гості — гостинні господарі нам показують кожну кімнату. Звичайно, дітям хочеться побудувати свою кімнату і погратися, тому ми сьогодні будуємо меблі в спальні — триповерхове ліжко, шафу, тумбочку, стіл, телевізор, дзеркало, а потім зводимо невеличкі стіни — просто обмежуємо простір, щоб показати межі кімнати, і малята розставляють меблі. Виходить у кожного своя власна кімната, хоч і меблі однакові.
Дуже радує, як виросли за цей час наші малята — у простих конструкціях ми повністю перейшли від конструювання за показом дій педагогом до конструювання за словесними інструкціями (педагог покроково розповідає дітям принцип побудови конструкції, не показуючи зразок дій, діти одразу будують, педагог лиш допомагає), складні конструкції діти будують за показом дій педагогом, а окремі елементи — за словесними інструкціями. Тобто педагог не просто навчає малят складати із частин певні конструкції, а передає дітям технологію з’єднання деталей конструктора для отримання бажаного результату. Ці знання діти використовують під час вільного конструювання вже без допомоги педагога. Це великий крок вперед: чесно кажучи я не думала і не гадала, що ми зробимо його так швидко!
Під час конструювання меблів діти навчалися новому прийому — ставити кубик між іншими вже поставленими (виходить нібито кубик вставляємо у дірочку). Це не так просто, як здається на перший погляд: дітки зрозуміли прийом, тепер справа за практикою! Молодці малята і величезний молодець педагог!
Дівчатка будували меблі з великою цікавістю: дуже подобався результат конструювання — по-перше, порівняно маленькі конструкції, де результат виходить швидко (правда тут є і другий бік — потрібно зацікавити дітей наступними конструкціями, щоб вони не відволіклися і не почали гратися), по-друге, все, як справжнє — відкриваються дверцята, можна щось покласти в середину, покласти спати лего-чоловічків… Малята працювали зосереджено і зацікавлено: все хотілося побільше побудувати, щоб як справжня кімната була.




Тільки-но побудували меблі, оформили кімнату, почалася гра в гості. Меншенька Катюша разом з педагогом почала розставляти лего-дівчаток і лего-хлопчиків: дуже цікаво посадити їх на стільчики дивитися телевізор, покласти в ліжечко (обидві дівчинки запитували «Хто ж спатиме на третьому поверсі?» (адже головних персонажів у нас тільки двоє — Марійка та Петрик)). У Катюші троє невгамовних хлопчиків навіть на шафу вилізли.
Награвшись Катюша почала прикрашати кімнату квітами — побудувала височенну диво-квітку (сама ледь до верхівки діставала). На таку конструкцію, мабуть, її надихнула гра Лізи.




Ліза одразу ж на стіл поставила свою іграшку — дзеркальце. Так почалося господарювання в кімнаті. Лізі дуже подобається конструювати, тому вона одразу почала розвивати конструкцію — будувати стіни (щоб як справжня кімната була), стіни закінчилися високими вежами (це Лізина фішка). На додачу Ліза побудувала хмарочос і дитячий майданчик. Вийшла цікава імпровізована композиція!







Щоб прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові слова «пізнавальне конструювання».

Сайт Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут

Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко