Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України
Початок подорожі Курчатка читайте тут
Цього
разу Курчатко Сонечко вирішило познайомитися з дітками песика, їх виявилося
чимало. Тож, про все по-порядку… Спочатку Курчатко біля будки песика нікого не
побачило: тільки мисочки стоять (одна велика і багато маленьких). А вже за мить
примчалася юрба кумедних цуценяток: не порахувати, бо всі рухаються, всі схожі,
всі знайомляться. А чи вистачить їм всім мисочок? Чи можна це з’ясувати не
рахуючи? Такі запитання поставило собі допитливе Курчатко.
Щоб знати
відповідь у інтерактивній казці ми провели математичну хвилинку: розповіли
дітям про цікавий спосіб «рахунку без підрахунку» — встановлення взаємооднозначної відповідності між двома множинами —
множиною песиків і мисочок для них. Це неважко: потрібно перед кожною мисочкою
посадити цуцика і простежити, щоб біля кожного песика стояла мисочка і не було
мисочок, коло яких немає песиків. Звичайно, не все одразу, тому Курчатко просто
стежило, щоб всім песикам було з чого їсти.
Щоправда
через деякий час з’явилася і третя множина: ми годували цуценяток. Скільки
кісточок потрібно взяти? Можна порахувати цуценяток і взяти стільки ж кісточок,
можна скористатися новим способом (покласти у кожну мисочку кісточку), а можна
відлічити потрібну кількість кісточок і перевірити чи не помилися ми, способом,
про який щойно дізналися.
А
тепер пригадаємо скільки разів ми використовуємо цей спосіб, навіть не
підозріючи: коли накриваємо на стіл, коли розподіляємо квіти по вазах… Тож у кожного
з батьків є нагода показати дітям використання цього цікавого математичного
способу в повсякденному житті, а ще варто закріпити цей спосіб, спілкуючись
разом з малятами на кухні: математика навколо нас. Шановні батьки, не пропустіть
такої цікавої нагоди!
А
тепер про конструювання: звичайно, кожна дитинка конструювала свого цуценятка (це
непросто: педагог показував, як це робити), потім дітки конструювали мисочку та
кісточку — це вже прості для них конструкції, тому вихователь показувала принцип,
а малята продовжували кожний по-своєму. Кісточки та мисочки у всіх вийшли
різними, але всі перевірили, що кісточка вміщується у мисочку.
Всі
малята молодці! Але вразила цього разу новенька дівчинка Соня — будуючи мисочку
вона весь час приміряла до неї песика: чи не зависокі стінки, чи зможе цуценятко
їсти з мисочки. Щоправда спочатку вона залишила в останньому ряду кубиків
просвіт для маленького цуценятка (він вже не дотягувався до вінця мисочки), але
коли я попросила доставити ряд кубиків, щоб мисочка була охайною, Соня не
розповіла мені для чого залишила просвіт. Отже, все приходить з досвідом і
дітки тільки навчаються пояснювати свої дії. Молодець Соня, що подумала про
песика!
Цього
дня у дітей пізнавальне конструювання було другим заняттям. Таке трапилося вперше
і дехто з малят втомився: трішки не розрахували свої сили, не звикли ще до такого
навантаження. Тому ми не закріплювали новий математичний спосіб у сюжетній грі,
а просто дали діткам пограти. Все ще попереду: ми неодноразово звернемося до
цього способу.
Аплікація
теж була трішечки незвичайною: дітям дали заготовки, розповіли, що саме
будуватимемо, але не розповідали, з яких саме геометричних фігур будувати
конуру для кумедного песика і як їх орієнтувати. Кожна дитина самостійно придумувала,
як не залишити песика без домівки. Дуже тішить, що дітки і це завдання розв’язали.
Молодці! Дивіться, які кумедні аплікації вийшли.
Далі буде…
Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут
Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар