субота, 17 жовтня 2015 р.

Курчатко Сонечко шукає друзів на подвір’ї: «Старий новий друг. МЕТЕЛИК»

Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України 


Початок подорожі Курчатка читайте тут


На цьому тижні невгамовне Курчатко Сонечко продовжило свої подорожі: тепер воно шукає друзів. А друзів Курчатко знаходить дивовижних. На першому занятті тижня новим другом Курчатка став метелик. Він разом з іншими метеликами літав над розкішним кущем троянди. Курчатко разом з дітками дізнається, що це не зовсім новий друг: вони вже зустрічалися, але метелик був … гусеницею. Далі коротко розповідаємо малятам про старого нового друга — як народжується метелик (від гусені до метелика), що їсть, коли і де його можна побачити. Це ще не глибокі систематизовані знання, а лише перше знайомство, яке може зацікавити дітей, допомогти їм зробити ще один крок до пізнання світу навколо.
Під час конструювання основне навантаження — побудова метелика та квіточки. Обидві конструкції за показом вихователя. Чому саме так? Тому що у конструюванні діти непомітно для себе зробили ще один крок уперед: не тільки закріпили навички, що отримали на попередніх заняттях, а й вперше зробили симетричну конструкцію (метелика), та ще й будували не тільки знизу вгору, притискуючи цеглинки ручками до столу, а й зверху вниз, що значно складніше (підтримувати деталі допомагала педагог, але дітки поступово зрозуміли, як мають діяти у таких випадках, надалі такий прийом ще не один раз трапиться і малята поступово закріплятимуть навички). Педагог звернула увагу на те, що крилець у метелика два і, звичайно вони мають бути однаковими. Отже, треба стежити за цим під час побудови крилець, і тоді метелик буде красивим, схожим на метелика у житті.
Конструюючи, кожний зміг вибрати сам кольори метелика, а педагог вже добирала під «замовлення» відповідні кубики: дітям поки-що складно самим добирати кубики (очі розбігаються, а ще хочеться швидше все побудувати). Тож метелики вийшли схожими і не схожими.






А ще у кожного метелика була своя квіточка.




Потім коли діти побудували галявинку для метеликів з маленьких квіточок, педагог попросив кожного знайти найвищу квіточку (це вже початок вивчення поняття «вище», «нижче» і розпочинати його краще у таких практичних ситуаціях, коли дорослим здається, що відповідь очевидна, але це тому, що дорослі вже все знають).

Звичайно, не було однакових галявинок: Наташа вирішила побудувати галявинку на колесах (вона, мабуть, буде подорожувати за метеликом), Ліза дуже ретельно добирала кольори квіточок для своєї галявинки, а Соня вирішила зробити платформу, на якій чоловічки їхатимуть до галявинки.




А ще ми на цьому занятті вперше зробили незвичайну аплікацію: метелика малята приклеювали тільки за серединку, тому він міг махати крильцями, ніби живий. Подивіться!




Тож сьогодні ми багато разів промовили «вперше», але щоб все запам’яталося такі ситуації трапляться і вдруге, і втретє…

Далі буде



Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут

Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!



науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко

Немає коментарів:

Дописати коментар