Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України
Початок подорожі Курчатка читайте тут
На
цьому тижні невгамовне Курчатко Сонечко продовжило свої подорожі: тепер воно
шукає друзів. А друзів Курчатко знаходить дивовижних. На першому занятті тижня
новим другом Курчатка став метелик. Він разом з іншими метеликами літав над розкішним
кущем троянди. Курчатко разом з дітками дізнається, що це не зовсім новий друг:
вони вже зустрічалися, але метелик був … гусеницею. Далі коротко розповідаємо малятам
про старого нового друга — як народжується метелик (від гусені до метелика), що
їсть, коли і де його можна побачити. Це ще не глибокі систематизовані знання, а
лише перше знайомство, яке може зацікавити дітей, допомогти їм зробити ще один
крок до пізнання світу навколо.
Під
час конструювання основне навантаження — побудова метелика та квіточки. Обидві конструкції
за показом вихователя. Чому саме так? Тому що у конструюванні діти непомітно
для себе зробили ще один крок уперед: не тільки закріпили навички, що отримали
на попередніх заняттях, а й вперше зробили симетричну конструкцію (метелика),
та ще й будували не тільки знизу вгору, притискуючи цеглинки ручками до столу,
а й зверху вниз, що значно складніше (підтримувати деталі допомагала педагог,
але дітки поступово зрозуміли, як мають діяти у таких випадках, надалі такий
прийом ще не один раз трапиться і малята поступово закріплятимуть навички). Педагог
звернула увагу на те, що крилець у метелика два і, звичайно вони мають бути
однаковими. Отже, треба стежити за цим під час побудови крилець, і тоді метелик
буде красивим, схожим на метелика у житті.
Конструюючи,
кожний зміг вибрати сам кольори метелика, а педагог вже добирала під «замовлення»
відповідні кубики: дітям поки-що складно самим добирати кубики (очі
розбігаються, а ще хочеться швидше все побудувати). Тож метелики вийшли схожими
і не схожими.
Потім
коли діти побудували галявинку для метеликів з маленьких квіточок, педагог
попросив кожного знайти найвищу квіточку (це вже початок вивчення поняття «вище»,
«нижче» і розпочинати його краще у таких практичних ситуаціях, коли дорослим
здається, що відповідь очевидна, але це тому, що дорослі вже все знають).
Звичайно,
не було однакових галявинок: Наташа вирішила побудувати галявинку на колесах (вона,
мабуть, буде подорожувати за метеликом), Ліза дуже ретельно добирала кольори
квіточок для своєї галявинки, а Соня вирішила зробити платформу, на якій
чоловічки їхатимуть до галявинки.
А ще
ми на цьому занятті вперше зробили незвичайну аплікацію: метелика малята
приклеювали тільки за серединку, тому він міг махати крильцями, ніби живий.
Подивіться!
Тож
сьогодні ми багато разів промовили «вперше», але щоб все запам’яталося такі
ситуації трапляться і вдруге, і втретє…
Далі буде…
Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут
Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар