пʼятницю, 6 листопада 2015 р.

Курчатко Сонечко знайомиться з навколишнім світом: «Перша велика подорож Курчатка. ЛІС»

Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України 


Початок подорожі Курчатка читайте тут


Діти разом з Курчатком Сонечком ознайомлюються з навколишньою природою, вчаться бути обачливими і спостережливими. Також ми закріплюємо спосіб «рахунку без підрахунку» — встановлюємо взаємооднозначну відповідність між двома множинами — множиною курчаток і множиною жолудів.

Мама розповіла курчаткам, що наступного дня вони нарешті підуть у велику подорож до лісу. Курчата вже давно бачать цю величезну стіну дерев вдалині і мріють побачити лісові цікавинки: у такому далекому величезному лісі не може не бути цікавинок. І курчата мріяли про ліс уві сні.
От і ліс. Курчата із захопленням дивляться на дерева, які здіймаються аж до неба, а крізь їх листя проглядало сонечко. Навіть сонечку було важко пробитися через таку могутню крону, тому в лісі і в спекотний день прохолодно і трохи темно. Але з мамою було зовсім не страшно і курчата хоробро прямували за мамою, уважно роздивляючись навкруги, щоб помітити всі цікавинки.
У лісі курчата знайомляться з білочкою (педагог разом з малятами розбираються, де білочка живе, що любить їсти, визначають чим вона відрізняється від інших тварин лісу). Далі разом з білочкою курчата прямують до галявини, де багато різних грибів, і самий красивий, яскравий — мухомор. Діти з’ясовують, що не всі гриби їстівні, і найяскравіший гриб також небезпечний. Наступна галявина з квітами: гуляючи на ній малята з’ясовують, які квіти ростуть в лісі, які — у саду біля будиночка, де живуть люди, які — на лузі. На згадку про першу зустріч білочка подарувала кожному курчатку великий жолудь.
Тепер про конструювання: обов’язкова програма — білочка: конструюючи малята повторюють (з’ясовують) скільки у білочки лапок (дітки говорять — дві ручки, дві ніжки :)))), оченят, вушок, хвостиків, якого вона кольору…
У Лізи і Каті вийшли дві симпатичні білочки-сестрички — у Лізи червона білочка, у Каті — жовта. Каті тільки 2,4 роки, але досвід конструювання у неї вже є, тому вона добре впоралася із завданням (а конструкція — непроста: потрібно деякі кубики ставити симетрично, десь притримувати тощо, тому, звичайно, впоратися з усіма труднощами допомагав педагог).
Далі педагог дала ідею, як зробити грибочки, їстівні та неїстівні, та ялинку. Тож на галявинках швидко виросли гриби та ялинки — кожна дівчинка впоралася з цим завданням по-своєму. У Лізи мухомор став найвищим, найпомітнішим грибом, а у Каті неїстівні гриби причаїлися — тільки кольором шапочок відрізняються від їстівних. Кожна дівчинка прикрасила галявинку квіточками.






І розпочалася історія — поки-що у кожного своя. У Лізи на галявинку прийшли дівчата квіточки збирати та родина ведмедиків — мама-ведмідь і дівчинка-ведмежатко, а тато гуляє сам. Потім прибігли інші лісові мешканці — їх було чимало і всі вони жили в злагоді. Головними персонажами у Каті були олені — мама-олень і пустотливі дитинчатка (подивіться — навіть на грибочок один вскочив), дівчатка-лялечки трималися подалі від тварин: напевно, перший раз у лісі і трохи злякалися.





За мотивами подорожі курчаток були й аплікації: цього разу ми їх збирали з геометричних фігур, такий собі двовимірний конструктор. У Каті вийшло два грибочки, їстівний і неїстівний, Курчатко дивиться на сонечко і на їстівний грибочок з ялинкою. А от Ліза не захотіла робити два грибочки — одного, їстівного, достатньо, Курчатко весело підстрибнуло і кудись поспішає (нові пригоди шукає). Ліза дуже самостійна дівчинка, тому оченятка у Курчатка намалювала сама: нікому не довірила таку важливу справу.





Мені дуже подобається самостійність та прагнення зробити по-своєму, так, як сама це бачить, наших маленьких учениць. От якби ці риси залишилися надалі! Молодці!

А далі курчатка кілька занять уважно вивчатимуть будиночок, де живуть люди, і у нас з’являться нові персонажі. Тож чекаємо наступних пригод допитливих курчаток…

Щоб прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові слова «пізнавальне конструювання».

Сайт Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут

Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!


науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко