четвер, 5 листопада 2015 р.

Курчатко Сонечко знайомиться з навколишнім світом: «Курчатко на ставку. ЖАБЕНЯТКА»

Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України 


Початок подорожі Курчатка читайте тут


На занятті ми продовжуємо розповідати дітям про ставок, тварин і рослин, які можна там побачити. Минулого разу Курчатко Сонечко знайшло на ставку нових друзів — каченяток, а ще там ростуть незвичайні водяні квіти, плавають рибки під водою, що підпливають близько до берега, нібито хочуть побавитися з Курчатком і каченятками. А ще у ставку є равлики, дивовижні жучків-плавунців, які можуть плавати під водою, незвичайні жучки-водомірки (вони такі легенькі, що можуть ходити по плівочці на поверхні води, тому вони не плавають, а бігають по воді, а точніше на поверхні води).
— Ставок такий великий і дивовижний: він схожий на небо з хмаринками тільки знаходиться не вверху, а внизу. Мабуть, не можна все побачити за один день? — міркувало Курчатко. — Треба піти до каченят і попросити ще щось цікаве показати, одразу і луг побачу: там така краса, — вирішило Курчатко і побігло вже знайомою стежинкою до ставка.
Цього разу каченята познайомили Курчатка з жабками: розповідаємо діткам, як пуголовки з’являються з ікринок, а потім перетворюються на жабеняток.
Ліза почала вводити в активний словник порівняння за величиною: «Зараз покажу вам найменшу жабку», — запропонувала вона. А потім правильно знайшла жабку. Розвиток жабок так вразив дитинку, що педагог спочатку розповідала все від ікринок до дорослої жабки, а потім ще «на біс» навпаки. Звичайно, дивно — як пуголовка, так несхожа на дорослу тварину, поступово стає жабкою.
Обов’язковою програмою конструювання цього разу було створення жабки: вона майже доросла, тому що хвостик у неї вже зовсім маленький.




Звичайно, жабенятку треба десь жити, тож будуємо ставок, а посередині — головну прикрасу — водяну лілію. Тут педагог тільки керувала, а будувала Ліза. Вже кілька разів будуємо симетричні конструкції, звертаємо увагу дітей на те, що кубики вони мають поставити так, як вже стоїть певний кубик, тільки з іншого боку. Так поступово формуємо уявлення про симетрію.
Цього разу у нас вийшов розкішний вітрильник — намагаємося привчити Лізу ставити щільно кубики — один кубик біля одного, тому й конструкції такі, де виробляється і ця навичка, і виходить цікаво і необтяжливо.




А далі — імпровізація — вільне конструювання: навколо ставка виростає галявина квітів, тепер можна і глядачів звати на жаб’ячий концерт — приходять дівчатка, підлітають качки, навіть, півники раптово навчилися плавати і не лякаючись води вирішили освіжитися. От така історія у нас сьогодні побудувалася. Ліза дуже ретельно розставляє персонажів: їх має бути багато і всі мають не тільки чути, а й бачити концерт.
Сьогодні ми вирішили вперше ознайомити Лізу з мистецтвом оригамі — склали жабку, яка до того ж вміє стрибати, а ще Ліза її розфарбувала так, як бачила у природі: вийшло схоже.




А далі наступна подорож невгамовних курчаток: вони йдуть до величезного лісу. Тож читайте у наступній статті про нові пригоди допитливих курчаток…

Щоб прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові слова «пізнавальне конструювання».

Сайт Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua/uk
Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут

Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко