четвер, 19 листопада 2015 р.

Курчатко Сонечко знайомиться зі світом людей: «Курчатко досліджує будиночок для людей»

Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України 


Початок подорожі Курчатка читайте тут


На занятті робимо акцент на порівнянні: порівнюємо два контрастних будиночка — курник (там живе Курчатко Сонечко) і котедж (будиночок для людей), є і пропедевтика — порівняння будинків за висотою. Також закріплюємо знання основних кольорів та геометричних фігур (діти знаходять трикутники в обох будинках), вчимо рахувати.
Усі садиби у селах і селищах дуже різні — там різні будівлі, різні рослини ростуть на городах, різні дерева — в садах (в одному саду яблучка можуть бути жовтими, в іншому — червоними, в одну саду яблука достигають влітку, в іншому — пізно восени), рядом з людьми можуть жити різні свійські тварини…
Але в усіх садибах точно є одне спільне — у кожній садибі обов’язково є будиночок для людей. Адже свійські тварини, тому і свійські, що без людини жити не можуть: люди за ними доглядають, а тварини людям віддячують за це.
От і Курчатко цього разу попрямувало до будинка, який воно досі бачило тільки здалеку. «Цікаво чи схожий будиночок для людей на мій будиночок?» — вирішило вияснити Курчатко.
Разом з Курчатком Сонечком малята досліджували будинки, а потім спробували відтворити побачене за допомогою конструктора ЛЕГО. Сьогодні обов’язковими конструкціями були — котедж і меблі — диван, стіл, стілець. Щоправда меблі вийшли завеликими і у будиночок не умістилися, але це нікого не збентежило. Котедж ми навмисне будували без одної стіни, щоб потім можна було побачити, як живуть його мешканці.




А побачити ми змогли дійсно багато цікавого, бо у кожної дитини була своя історія, своя сюжетна гра. Хлопчик посадив у будиночок кілька чоловічків на стільчики, вони у нього трішечки помандрували трьома поверхами будинка і все. Далі Боря захопився ЛЕГО-машинками…
А от Ліза (дивишся на будиночки і одразу видно, який дівчинка будувала, а який хлопчик) зробила балкон на даху, охайно прикрасила його квітами, а потім в гості почали приходити дівчатка-подружки — ну трохи більше, ніж може у будиночок вміститися… А ще у мешканців будиночка був песик (ну прямо як наш песик-малючок) і кішка, яка ще маленька і тому висоти лякається (а от песик аж на саму верхівку будиночка забрався!). А в кінці першого етапу гри прилетів ще один песик і ледь умістився на краєчку даху будинка. Ось так!







Гра почала вщухати і Ліза знову захопилась конструюванням: спочатку вона конструювала стіл, а потім якось непомітно стіл трансформувався у корівник. Корівник вийшов дуже оригінальної конструкції — нарядний, прямо святковий — і Ліза вирішила поки-що не селити туди корів. От і передбачай, що і коли придумають малята!





Щоб прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові слова «пізнавальне конструювання».

Сайт Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут

Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко

Коли осінь до нас приходить?

Заняття-знайомство для молодших дошкільнят з курсу «Логіки світу» у Дошкільній академії «УнікУм»


Як відбувається зміна пір року? Адже дуже рідко, майже ніколи, наступна пора року приходить зненацька: ще вечором була весна, а вранці — вже літо. В природі все відбувається поступово, пори року змінюють одна одну не один день, а часто «нова» пора року запрошує на гостини «стару», дає змогу нам відчути різницю, трішечки побавитися, побачити диво — дві пори року одночасно. Тож, з молодшими дошкільнятами (3–4 роки) ми вирішили простежити як літо та осінь змінюють одна одну на занятті курсу «Логіки світу».

«Чому?» — головне запитання на заняттях: діти вчаться робити найпростіші умовиводи, навчаються висловлювати та пояснювати свою думку, і, взагалі, привчаються до того, що у кожного може (і має!!!!) бути своя особлива думка і потрібно її поважати, хоча й не обов’язково розділяти її.


Спочатку ми порівнювали літо та осінь, пригадували, що бачили на вулиці, дивилися на фото та за віконечко… Потім виділяли прикмети осені, знаходили на одній фотографії прикмети обох пір року. Як підсумок цієї частин заняття пограли у гру «Як літо на осінь перетворити»: діти визначали, що саме потрібно змінити на малюнку, щоб прийшла осінь.

А ще ми шукали вітер на фотографії. Здається вітер невидимий, його не можна побачити, сфотографувати, намалювати, але чи так це? Уважно подивіться на різні осінні фотографії, спробуйте визначити чи дме на них вітер. Які ознаки вітру?
Діти також відчули себе осінніми листочками — чудовим був імпровізований танець на мелодію вальсу Ф. Шопена, спробували уявити себе деревами і порухати руками-вітами, коли дме вітер різної сили.
А вкінці заняття ще й пригадали назви геометричних фігур, розв’язали завдання на класифікацію геометричних фігур, які витівниця-осінь несподівано зробила з осінніх листочків.




Вийшло яскраве, цікаве осіннє заняття-знайомство один з одним, з осінью…

Наступного заняття ми з малятами послухали, як звучить осінь. Який голос у осені? Ми спробували пригадати як дме вітер і впізнати цей голос осені, а ще по-новому чули шелест листочків під ногами, стукіт крапельок дощику.
Мало знати прикмети осені, треба ще й вміти побачити і відчути погоду надворі, коли ми знаходимося в теплій оселі, адже потім не захочеться бігти назад і вдягатися по-погоді. Отже малята визначали стан погоди за звуками за вікном і добирали одяг, у якому тепло і зручно можна буде погуляти осінніми стежинками. А стежинки можуть бути такими різними і непередбачуваними!
В кінці заняття педагог з дітьми повторили ознаки трикутника і квадрата, визначили, що у цих геометричних фігур на відміну від круга є кути, порахували кути у кожній фігурі. А потім разом побували справжній осінній лабіринт і, навіть встигли побачити, як у ньому гуляє лего-дівчинка.



Ось такими різноплановими, непередбаченими і насиченими вийшли два осінніх заняття технології «Логіки світу». До нових зустрічей!

Подарувати дітям яскраве заняття Вам допоможе і цей матеріал «Якого кольору осінь?»

Щоб прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові слова «Дошкільна академія “УнікУм”».

Сайт Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут

Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!


науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко