Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України
Початок подорожі Курчатка читайте тут
На
занятті робимо акцент на порівнянні: порівнюємо два контрастних будиночка — курник
(там живе Курчатко Сонечко) і котедж (будиночок для людей), є і пропедевтика —
порівняння будинків за висотою. Також закріплюємо знання основних кольорів та
геометричних фігур (діти знаходять трикутники в обох будинках), вчимо рахувати.
Усі
садиби у селах і селищах дуже різні — там різні будівлі, різні рослини ростуть
на городах, різні дерева — в садах (в одному саду яблучка можуть бути жовтими,
в іншому — червоними, в одну саду яблука достигають влітку, в іншому — пізно
восени), рядом з людьми можуть жити різні свійські тварини…
Але
в усіх садибах точно є одне спільне — у кожній садибі обов’язково є будиночок для людей. Адже свійські
тварини, тому і свійські, що без людини жити не можуть: люди за ними
доглядають, а тварини людям віддячують за це.
От і
Курчатко цього разу попрямувало до будинка, який воно досі бачило тільки
здалеку. «Цікаво чи схожий будиночок для людей на мій будиночок?» — вирішило
вияснити Курчатко.
Разом
з Курчатком Сонечком малята досліджували будинки, а потім спробували відтворити
побачене за допомогою конструктора ЛЕГО. Сьогодні обов’язковими конструкціями
були — котедж і меблі — диван, стіл, стілець. Щоправда меблі вийшли завеликими
і у будиночок не умістилися, але це нікого не збентежило. Котедж ми навмисне
будували без одної стіни, щоб потім можна було побачити, як живуть його
мешканці.
А побачити
ми змогли дійсно багато цікавого, бо у кожної дитини була своя історія, своя
сюжетна гра. Хлопчик посадив у будиночок кілька чоловічків на стільчики, вони у
нього трішечки помандрували трьома поверхами будинка і все. Далі Боря захопився
ЛЕГО-машинками…
А от
Ліза (дивишся на будиночки і одразу видно, який дівчинка будувала, а який
хлопчик) зробила балкон на даху, охайно прикрасила його квітами, а потім в
гості почали приходити дівчатка-подружки — ну трохи більше, ніж може у
будиночок вміститися… А ще у мешканців будиночка був песик (ну прямо як наш песик-малючок)
і кішка, яка ще маленька і тому висоти лякається (а от песик аж на саму
верхівку будиночка забрався!). А в кінці першого етапу гри прилетів ще один
песик і ледь умістився на краєчку даху будинка. Ось так!
Гра
почала вщухати і Ліза знову захопилась конструюванням: спочатку вона
конструювала стіл, а потім якось непомітно стіл трансформувався у корівник. Корівник
вийшов дуже оригінальної конструкції — нарядний, прямо святковий — і Ліза
вирішила поки-що не селити туди корів. От і передбачай, що і коли придумають
малята!
Щоб
прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові
слова «пізнавальне конструювання».
Сайт
Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше
про Дошкільну академію «УнікУм» читайте
тут
Дізнатися
про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі
FaceBook. Ласкаво просимо!
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар