четвер, 19 листопада 2015 р.

Курчатко Сонечко знайомиться зі світом людей: «Курчатко досліджує будиночок для людей»

Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України 


Початок подорожі Курчатка читайте тут


На занятті робимо акцент на порівнянні: порівнюємо два контрастних будиночка — курник (там живе Курчатко Сонечко) і котедж (будиночок для людей), є і пропедевтика — порівняння будинків за висотою. Також закріплюємо знання основних кольорів та геометричних фігур (діти знаходять трикутники в обох будинках), вчимо рахувати.
Усі садиби у селах і селищах дуже різні — там різні будівлі, різні рослини ростуть на городах, різні дерева — в садах (в одному саду яблучка можуть бути жовтими, в іншому — червоними, в одну саду яблука достигають влітку, в іншому — пізно восени), рядом з людьми можуть жити різні свійські тварини…
Але в усіх садибах точно є одне спільне — у кожній садибі обов’язково є будиночок для людей. Адже свійські тварини, тому і свійські, що без людини жити не можуть: люди за ними доглядають, а тварини людям віддячують за це.
От і Курчатко цього разу попрямувало до будинка, який воно досі бачило тільки здалеку. «Цікаво чи схожий будиночок для людей на мій будиночок?» — вирішило вияснити Курчатко.
Разом з Курчатком Сонечком малята досліджували будинки, а потім спробували відтворити побачене за допомогою конструктора ЛЕГО. Сьогодні обов’язковими конструкціями були — котедж і меблі — диван, стіл, стілець. Щоправда меблі вийшли завеликими і у будиночок не умістилися, але це нікого не збентежило. Котедж ми навмисне будували без одної стіни, щоб потім можна було побачити, як живуть його мешканці.




А побачити ми змогли дійсно багато цікавого, бо у кожної дитини була своя історія, своя сюжетна гра. Хлопчик посадив у будиночок кілька чоловічків на стільчики, вони у нього трішечки помандрували трьома поверхами будинка і все. Далі Боря захопився ЛЕГО-машинками…
А от Ліза (дивишся на будиночки і одразу видно, який дівчинка будувала, а який хлопчик) зробила балкон на даху, охайно прикрасила його квітами, а потім в гості почали приходити дівчатка-подружки — ну трохи більше, ніж може у будиночок вміститися… А ще у мешканців будиночка був песик (ну прямо як наш песик-малючок) і кішка, яка ще маленька і тому висоти лякається (а от песик аж на саму верхівку будиночка забрався!). А в кінці першого етапу гри прилетів ще один песик і ледь умістився на краєчку даху будинка. Ось так!







Гра почала вщухати і Ліза знову захопилась конструюванням: спочатку вона конструювала стіл, а потім якось непомітно стіл трансформувався у корівник. Корівник вийшов дуже оригінальної конструкції — нарядний, прямо святковий — і Ліза вирішила поки-що не селити туди корів. От і передбачай, що і коли придумають малята!





Щоб прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові слова «пізнавальне конструювання».

Сайт Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут

Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко

Немає коментарів:

Дописати коментар