четвер, 6 вересня 2018 р.

Що таке спільнота?

Наші помічники — МУЛЬТИКИ: 2-й тиждень «Наш клас»



1-й тиждень «Я — школяр/школярка» — Як збирати рюкзак у школу

Навчальний рік набирає обертів: вже готуємося до другого тижня навчання. Тема тижня 2 — «Наш клас».

На другому тижні ми говоримо з малятами про те, що таке спільнота, чого ми можемо досягти разом і як саме мають діяти люди заради досягнення спільної мети.


Місточком між першим і другим тижнем може стати мультфільм «Рюкзачок» (відеопроект «З любов’ю до дітей»)



Коли говоримо про спільноту, хочеться навести яскраву аналогію із світом тварин.
• Поміркуймо, які тварини живуть великими дружними родинами і злагоджено разом виконують всі справи?




Одразу спадають на думку мурашки та бджілки. Тож розпочнімо! Зачином такої розмови можуть стати мультфільми з циклу «Лунтик та його друзі», вони ж і додадуть інформацію для роздумів, підштовхнуть до розвитку діалогу з малятами.

Яблуко (цикл «Лунтик та його друзі»)



• Чи важке яблуко для нас? А для мурашок? Чому ви так вважаєте?
• Порівняйте розмір мурашки та яблука, людини та яблука. У кого більша різниця?
• Чому такі маленькі комашки можуть котити велике яблуко? Як вони діють?
• Чи правильно вчинили Лунтик і Мурашка, коли пішли за яблуком без дозволу дорослих? Чому?
• Як вони виправили свою помилку?
• Пригадайте мультфільм. Де Лунтик і Мурашка діяли небезпечно? Чому? Як вони мали б діяти?




Мурашки — спільнота, дружна команда, яка може зробити грандіозну справу. Лунтик і Кузя вирішили зазирнути у мурашник і трохи пожити життям комах, щоб на власному досвіді про все дізнатися.

Мурашки (цикл «Лунтик та його друзі»)


• Чи легко бути мурашкою? Чому?
• Гра «Добре — погано» — переваги і недоліки життя мурашок.
• Чи можуть мурашки жити інакше? Чому?

Кран (цикл «Лунтик та його друзі»)


Цей мультфільм продовжує розмову про життя мурашок.
• Що нового про життя мурашок ви дізналися?
• Чому мурашники такі величезні? Дізнайтеся, як вони влаштовані.
• Як потрібно поводитися з технікою? Чому?
• Чи хотів Лунтик щось зламати? Чому сталася аварія?
• Як мав би діяти Лунтик?
• Коли і чому допомога може перетворитися на ведмежу послугу?




Великій спільноті складно діяти злагоджено, тому лідер (командир) керує діями великої групи.
• Як ви думаєте, чи складно це? Чому?
Подивимося як діє командир.

Командир (цикл «Лунтик та його друзі»)


• Чому Кузя захотів стати командиром?
• Чи правильно він зрозумів функції керівника? Чи правильно він командував? Поясніть свою думку.
• Чому образилися друзі Кузі?
• Як має діяти мудрий керівник?
• Як його має слухатися спільнота? Чому саме так?
• Що буде, якщо командира не будуть слухатися?
• Яким має бути лідер (командир)?
• Команда має боятися чи поважати керівника? За що команда має поважати його?
• Як лідер (командир) має ставитися до своєї команди?




Підсумок розмови
• Що у мультфільмах було казкового, а що реального?
• Складіть і проілюструйте власну історію з життя мурашок.
• Коли люди діють як мурашки? Чому?




Хочете мати ще більше яскравих матеріалів до проведення занять за інтегрованим курсом «Я досліджую світ»? Завітайте на сайт підручника «Я досліджую світ» видавництва «Світич». На сайті можна завантажити:
Електронний підручник (наводимо аркуші 2-го тижня) з вбудованими методичними підказками для педагога та захопливими завданнями для малят. Таким чином згрупований матеріал педагог може використати як конструктор і побудувати інтегровану роботу з дітьми.

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років




Автор: Ірина Стеценко