пʼятниця, 30 жовтня 2015 р.

Курчатко Сонечко об’єднує всіх малюків навколо: «Курчатко знаходить друзів на подвір’ї. ТЕЛЯТКО»

Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України 


Початок подорожі Курчатка читайте тут


Курчатку Сонечку снилися веселі ігри з цуценятками... А ще воно пригадувало, як Песик навчив швидко дізнатися скільки песиків живуть у конурі і правильно рахувати мисочки з їжею для них: поставити рівно стільки скільки треба не більше і не менше. Курчатко ще маленьке, тому ще не вміє швидко рахувати, але тут і вміти рахувати не потрібно: ти просто акуратно ставиш перед кожним песиком його мисочку і розкладаєш у кожну мисочку їжу, стежиш, щоб жодної мисочки не пропустити. Так ми завжди певні, що мисочок вистачає. «Треба навчити так діяти братиків і сестричок», — подумало Курчатко. — «Ми будемо тренуватися разом і у нас все буде добре виходити!»
Цього разу Курчатко вирішило ще раз побігти до ферми: воно хоче познайомитися з дитинчатками корівок, адже це теж малюки і з ними цікаво буде погратися… От тільки ці малючки набагато вищі за Курчатка!
На занятті продовжуємо вивчати (закріплюємо) спосіб «рахунку без підрахунку» — встановлюємо взаємооднозначну відповідність між двома множинами — множиною песиків і мисочок для них, між множиною стогів з сіном та множиною тварин (корів та теляток); продовжуємо вивчати поняття «великий» та «маленький» (великі стоги для мам, а от маленькі — для їхніх діток — теляток). Також діти закріплюють знання свійських тварин, називають дорослих тварин і їхніх дитинчаток.

На цьому тижні були два сольних заняття і на обох солісткою була Ліза. Обов’язковими конструкціями на цьому занятті були корова та корівник. Одразу у нас була змога повторити: у корівнику живе не одна корова, а багато корів; тому корівник довгий, там багато віконечок, щоб всім корівкам було світло. А ще біля корівника лежали стоги сіна: ми з Лізою порахували стільки їх, тож стільки ж і корів прийде, але стоги різні — великі і маленькі. Чому стоги різні? Мабуть, великі стоги будуть для корів, а маленькі для дитинчаток — теляток? Ось такий логічний ланцюжок побудувала Ліза з педагогом. Звичайно, це дуже складно, але перший млинець не вийшов грудочкою.
А далі була невеличка мандрівка на луг — там ми зустріли свійських тварин з дитинчатками — почали вводити в активний словник дитини назви свійських тварин і їхніх дитинчаток. Звичайно, не все одразу: дитина має запам’ятовувати нові слова поступово. Тут у пригоді стала дитяча пісенька «Хто пасеться на лугу» — одразу і відпочинок, і закріплення матеріалу.
А потім — конструювання. Цього місяця складність конструкцій зростає: побудоване треба акуратно притримувати пальчиками (адже треба додати кубики так, що решта конструкції не розвалилася), а ще корову треба будувати не тільки знизу вгору, а ще й повертатися вниз. Дуже добре, що Ліза намагається сама долати труднощі, допомоги не просить.
Корову дівчинка будувала за показом педагога: вихователь показувала, де ставити кубик на зразку і називала частину корови, яку зараз будуємо, ставила кубик у своїй конструкції сама, а потім Ліза повторювала.
А от ідею побудови корівника дала педагог і вона ж спрямовувала дії дитини, а решту роботи — виконувала Ліза: це і повторення пройденого, і закріплення конструкторських навичок, і перехід до вільного конструювання за власним задумом. Зверніть увагу, як ретельно Ліза добирала кольори кубиків на даху.
А потім — розгул творчості: квітучий луг, загородка для корів. Ліза дуже любить будувати все високе (це її фірмовий знак), тож на лугу з’явилася диво-квітка вище, ніж корови.





Цього заняття ми плавно перейшли до конструювання історій (звичайно, історію створює дитина разом педагогом) — Ліза ставить біля кожної корови мисочку, але одній корові не вистачає (така ситуація у нас вперше: мисочок менше, ніж корів, треба знайти вихід інакше одна корова залишиться голодною); «Нехай корова поїсть травку і квіточки на лугу», — вирішила Ліза з педагогом. А потім з’явилися інші свійські тварини і кожній знайшлося цікаве заняття.




Аплікація цього разу чітко за мотивами конструкцій.




Тож і Лізине соло вийшло вдалим і насиченим подіями! Молодці! Вітаю і педагога і дівчинку! Мене вразило те, що попри насиченість заняття дитина не втомилася, а була готова ще щось конструювати. Вже після заняття (приємно, що Лізі сподобалося будувати історії), дівчинка запропонувала ще одну історію: пограти у магазин із побудованими конструкціями Тож, насправді історій виявилося дві і кожна з них імпровізація!

Далі буде…

Щоб прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові слова «пізнавальне конструювання».

Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут

Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!



науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко

Немає коментарів:

Дописати коментар