пʼятницю, 30 жовтня 2015 р.

Курчатко Сонечко знаходить двоюрідних братиків та сестричок: «Курчатко на ставку. КАЧЕНЯТКА»

Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України 


Початок подорожі Курчатка читайте тут


Цього разу Курчатко вирішило піти до ставка, який нагадує блакитне дзеркало. Там він чув «Кря-кря-кря». Хто ж це? На ставку Курчатко познайомилося з каченятками і їхньою мамою качечкою. Виявилося, що курчатка та каченятка дуже схожі один на одного, а от мами у них зовсім різні.
Порівняймо каченят і курчат. Розглядаємо уважно зовнішність — лапки, дзьобики, колір тощо… У каченят лапки добре пристосовані для плавання, а от ходити вони не можуть так вправно, як курчата. Розповідаємо, що каченятам такі широкі лапки допомагають швидко плавати: вони ними відштовхуються від води, ніби веслами, лапки також допомагають каченяткам вправно пірнати (вони швидко плавають під водою, відштовхуючись від води лапками-веслами).
Звертаємо увагу дітей на дзьобики дитинчат: у каченятка плаский широкий дзьобик, таким дзьобиком у м’якому мулі на дні водойм зручно знаходити смачненьке; а от у курчатка гострий тоненький дзьобик, таким дзьобиком зручно клювати насіння, брати маленькі шматочки їжі, розламувати щось тверде.
На занятті продовжуємо вивчати (закріплюємо) спосіб «рахунку без підрахунку» — встановлюємо взаємооднозначну відповідність між двома множинами — множиною каченяток і множиною квіточок. Також діти закріплюють знання свійських тварин, називають дорослих тварин і їхніх дитинчаток, ознайомлюються з тваринами, що можна побачити на водоймах.

Ліза жваво реагувала на пригоди Курчатка, їй дуже сподобалася фотографія з озером «Краса!». А порівнюючи каченяток з Курчатком, Ліза одразу сказала, що вони обоє, як сонечки.
Обов’язковою програмою конструювання була побудова каченятка. Тепер у Лізи вже був невеличкий досвід побудови конструкцій підвищеного рівня складності: вона була дуже самостійною і впевненою, що все вийде, допомоги не просила, педагог бачила, коли допомога дійсно потрібна і вчасно вступала. Ліза придумала новий прийом: коли треба було доставити кубик знизу, вона акуратно перевертала конструкцію — це вже потроху з’являється досвід і проявляється винахідливість.
Звичайно, каченяткові треба десь плавати, тому ми розпочали будувати нову історію про ставок і його мешканців. Це вже вільне конструювання. Не дуже цікаво будувати воду ставка, але «хто катається, той і санчата везе» — Ліза і з цим завданням впоралася, потім з’явився невеличкий пагорб з деревом: дерево вище високої водяної квіточки, яка розквітла на ставку.
Цього разу було неважко нагодувати двох качечок, адже і мисочок було теж дві. Прилетіли й інші качечки поплавати. А ще на ставку може плавати кораблик: ідею конструювання кораблика Лізі підказала педагог, а от будиночок на ньому — це вже придумка дівчинки, тут підказка була лише під час побудови віконечок (педагог показала прозорі кубики), а ще у Лізи вийшов дуже оригінальний дах. Така цікава конструкція у дівчинки теж з’являється вже не вперше. Тож поступово вимальовується власний стиль.





Ліза довго вибирала капітана корабля, нарешті вибір зупинився на качечці, а от інше звірятко стало пасажиром. Вражена дзеркальними кубиками, Ліза побудувала за власною конструкцією будинок для занять спортом: біля нього дівчатка стоять у черзі, чекають свого часу для занять.




Історія вийшла такою великою і насиченою подіями, що ми вже не відволікали Лізу від конструювання, тому аплікація вийшла невеличкою: багато часу пішло на виклеювання латаття з ліліями та комишів.




Тож, сьогодні конструювання вийшло не тільки пізнавальним, а й розповідним. Цікаво, що придумає Ліза наступного разу: адже Курчатко на ставку зустріне… Далі буде…

Щоб прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові слова «пізнавальне конструювання».

Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут

Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!


науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко

Немає коментарів:

Дописати коментар