Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України
Початок подорожі Курчатка читайте тут
Цього
разу Курчатко вирішило піти до ставка, який нагадує блакитне дзеркало. Там він
чув «Кря-кря-кря». Хто ж це? На ставку Курчатко познайомилося з каченятками і
їхньою мамою качечкою. Виявилося, що курчатка та каченятка дуже схожі один на
одного, а от мами у них зовсім різні.
Порівняймо каченят і курчат. Розглядаємо
уважно зовнішність — лапки, дзьобики, колір тощо… У каченят лапки добре
пристосовані для плавання, а от ходити вони не можуть так вправно, як курчата. Розповідаємо,
що каченятам такі широкі лапки допомагають швидко плавати: вони ними
відштовхуються від води, ніби веслами, лапки також допомагають каченяткам
вправно пірнати (вони швидко плавають під водою, відштовхуючись від води
лапками-веслами).
Звертаємо
увагу дітей на дзьобики дитинчат: у каченятка плаский широкий дзьобик, таким
дзьобиком у м’якому мулі на дні водойм зручно знаходити смачненьке; а от у
курчатка гострий тоненький дзьобик, таким дзьобиком зручно клювати насіння,
брати маленькі шматочки їжі, розламувати щось тверде.
На занятті продовжуємо вивчати
(закріплюємо) спосіб «рахунку без підрахунку» — встановлюємо взаємооднозначну
відповідність між двома множинами — множиною каченяток і множиною квіточок.
Також діти закріплюють знання свійських тварин, називають дорослих тварин і
їхніх дитинчаток, ознайомлюються з тваринами, що можна побачити на водоймах.
Ліза
жваво реагувала на пригоди Курчатка, їй дуже сподобалася фотографія з озером «Краса!».
А порівнюючи каченяток з Курчатком, Ліза одразу сказала, що вони обоє, як
сонечки.
Обов’язковою
програмою конструювання була побудова каченятка. Тепер у Лізи вже був
невеличкий досвід побудови конструкцій підвищеного рівня складності: вона була
дуже самостійною і впевненою, що все вийде, допомоги не просила, педагог
бачила, коли допомога дійсно потрібна і вчасно вступала. Ліза придумала новий прийом:
коли треба було доставити кубик знизу, вона акуратно перевертала конструкцію —
це вже потроху з’являється досвід і проявляється винахідливість.
Звичайно,
каченяткові треба десь плавати, тому ми розпочали будувати нову історію про
ставок і його мешканців. Це вже вільне конструювання. Не дуже цікаво будувати
воду ставка, але «хто катається, той і санчата везе» — Ліза і з цим завданням впоралася,
потім з’явився невеличкий пагорб з деревом: дерево вище високої водяної квіточки,
яка розквітла на ставку.
Цього
разу було неважко нагодувати двох качечок, адже і мисочок було теж дві. Прилетіли
й інші качечки поплавати. А ще на ставку може плавати кораблик: ідею
конструювання кораблика Лізі підказала педагог, а от будиночок на ньому — це
вже придумка дівчинки, тут підказка була лише під час побудови віконечок (педагог
показала прозорі кубики), а ще у Лізи вийшов дуже оригінальний дах. Така цікава
конструкція у дівчинки теж з’являється вже не вперше. Тож поступово вимальовується
власний стиль.
Ліза
довго вибирала капітана корабля, нарешті вибір зупинився на качечці, а от інше
звірятко стало пасажиром. Вражена дзеркальними кубиками, Ліза побудувала за
власною конструкцією будинок для занять спортом: біля нього дівчатка стоять у
черзі, чекають свого часу для занять.
Історія
вийшла такою великою і насиченою подіями, що ми вже не відволікали Лізу від
конструювання, тому аплікація вийшла невеличкою: багато часу пішло на виклеювання
латаття з ліліями та комишів.
Тож,
сьогодні конструювання вийшло не тільки пізнавальним, а й розповідним. Цікаво,
що придумає Ліза наступного разу: адже Курчатко на ставку зустріне… Далі
буде…
Щоб прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові слова «пізнавальне конструювання».
Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут
Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар