Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм»
Петрик
і Марійка збираються у Карпати. Це дуже мальовничі гори, здебільшого вкриті
лісом. У Карпатах холодніше ніж у нас, тому іноді сніг у горах тримається майже
до кінця весни (до травня). Тож Петрик і Марійка хочуть ще раз потрапити у зиму
— покататися на лижах, погуляти по засніженому лісу.
У Карпатах
ще зимова погода, випав сніг і нарядив гори у біло-іскристе вбрання. Зимові Карпати
по-особливому нарядні.
На
занятті формуємо життєву компетентність дітей: збираємося в мандрівку, говоримо
з дітьми що і навіщо потрібно взяти з собою, а що брати не варто. Показуємо
малятам, що цікаве і дивовижне не обов’язково чекає на нас за морями та
океанами, іноді диво можна побачити просто визирнувши з вікна. Закріплюємо та
поглиблюємо знання дітей про пташок, яких вони часто можуть бачити поряд, —
горобчиків та синичок, обговорюємо, як людина може допомогти їм пережити
холодну пору року.
Малята
визирнули у віконечко: так це ж горобчики із синичками на обід прилетіли.
Щороку, коли настають перші холоди, Петрик і Марійка вішають за віконечком
годівничку і щодня підсипають туди їжу для пташок, що залишилися зимувати у
нашому краї.
Говоримо
з дітьми про те, які пташки до годівнички взимку прилетіти можуть і чому саме вони,
що полюбляють горобчики, чим ласують синички.
Основна
конструкція у нас сьогодні — горобчик.
Здається, що конструкція невеличка і зробити її просто, але діти закріплюють
одразу два прийоми конструювання — «цеглинка на цеглинку» та «цеглинка на
цеглинку із зміщенням», а також вчаться розпізнавати деталь конструктора — скоси.
Дітки дуже старалися і невдовзі весела зграйка горобчиків-братиків застрибала
по столу.
Але
горобчиків потрібно нагодувати, тому друга конструкція — годівничка. І знову діти закріплюють одразу два прийоми
конструювання — «цеглинка на цеглинку» та «цеглинка на цеглинку із зміщенням»,
а також розв’язують ще одну складну задачу — побудова стовпчиків однакової
висоти, інакше дах годівнички буде кривим.
Це
заняття ми проводили двічі — у групі раннього віку та нашій вже звичній команді.
Дуже хвилювалися, що малюкам буде складно, але всі впоралися. Малючки дуже
старанно ставили різнокольорові кубики один на одний (за кольорами стежила педагог)
і стежили, щоб на кожному стовпчику був кубик потрібного кольору (не варто
ображати кубики :)))
Ще
діток дуже цікавило, чи зручно буде горобчикам їсти з годівнички, тому вони
будували годівничку і «приміряли» горобчика.
Всі
годівнички вийшли різними: кожна дитинка по-своєму прикрашала дах. Тож
горобчики завжди впізнають вподобану годівничку.
Здавалося
б: горобчиком і годівничкою складно і не дуже цікаво гратися. Але вкотре
переконуюся: «як ви яхту назовете, так она и поплывет». От як методист з педагогом
разом побудують діяльність дітей, як захоплять їх, так потім діти і
ставитимуться до її результатів. Діти із захопленням (навіть я сама такого не
чекала!) годували своїх горобчиків. Горобчики літали з низу годівнички на її
дах і весело озиралися на всі боки.
Ось
таке у нас вийшло захопливе, добре заняття! Далі буде…
Щоб
прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові
слова «Дошкільна академія “УнікУм”».
Сайт
Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше
про Дошкільну академію «УнікУм» читайте
тут
Дізнатися
про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі
FaceBook. Ласкаво просимо!
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар