Інформація: від пошуку першоджерела до зберігання
Книга поєднує теорію та практику, допомагає педагогам підвищити власний рівень інформаційної культури і цікаво, зрозуміло і дотепно вести дітей вже проторованими стежинками на заняттях та уроках з інформатики у дитячих садках (комплексна освітня програма «Дитина вдошкільні роки», розділ «Інформаційна культура» у варіативній частині освітньої лінії «Особистість дитини») і початкових школах.
Виконання наведених завдань допоможе також розвинути критичне мислення малят, кмітливість і винахідливість, навчити дітей розмірковувати, знаходити кілька варіантів розв’язування та порівнювати їх, пояснювати власні дії, вести діалог, відповідати за свої вчинки, розглядати переваги і недоліки об’єктів довкілля, сприяють активізації фантазії.
Посібник адресовано педагогам дошкільних навчальних закладів та початкових шкіл, студентам педагогічних вишів і коледжів, які навчаються за спеціальностями дошкільна та початкова освіта.
Пропоную зазирнути на сторінки книги…
Час
невпинно біжить, змінюється суспільство, змінюються люди, змінюються речі,
якими вони користуються. Виникають нові цінності. Цінності, які витримали
перевірку часом, стають нам особливо дорогими. Це те, що ми бережно зберігаємо,
і передаємо нащадкам, а вони у свій час передадуть — своїм… Так підтримується
зв’язок поколінь, так передається мудрість народу.
Осі
і у нашому суспільстві зовсім недавно ми почали ставитися по-особливому до
того, що у нас завжди було. Ми ніби на звичну річ подивитися іншими очима, і
зрозуміли її справжню цінність. А можливо до цього спонукав нас розвиток нашого
суспільства.
Тож у нас з’явилась нова цінність. Не те, що її
раніше зовсім не було, просто ми не завжди розуміємо справжню цінність того, що
маємо. Ця цінність вже давно бережно передається з покоління в покоління, вона
майже не застаріває, а з часом стає все ціннішою. Її не завжди можна помацати,
почути, побачити, але можна легко знівечити. І часто це важко (іноді майже
неможливо!) помітити і вчасно виправити. Тоді люди, самі не знаючи того,
користуються нею понівеченою і це може призвести до непоправних лих.
Цю
цінність попри всі перепони людство дбайливо зберігає «як зіницю ока», адже поновити
її часто буває неможливо, а цінність її все зростає і часто вона стає більшою
за вагу золота. І як прикро, що ще не всі люди усвідомлюють її справжню
цінність і тому зверхньо ставляться до неї, а от коли втрачають, розуміють, що
вдіяти нічого не можуть, це обертається лихом для багатьох людей.
Напевно,
ви вже здогадалися, що ця цінність ІНФОРМАЦІЯ.
Кількість інформації подвоюється кожні 15 років.
Американський психолог Прайс підрахував: 50 % знань у біомедицині
застаріває за 3 роки, у географії — за 16 років. Найбільш наочний приклад цього
мікроелектроніка та обчислювальна техніка: за неповних 40 років змінилося
5 поколінь комп’ютерів. Кожні 1,5—2,0 року, а в ряді сфер і галузей
(IT, Інтернет, маркетинг) — кожні 0,5—1,0 року з’являються високоефективні
розробки, принципово нові рішення. Але 80 %
наукової інформації не використовується!
Отже,
кількість інформації невпинно зростає, її все важче стає шукати, все більше
ймовірності її втратити або втратити її достовірність, а користується
інформацією кожен з нас щодня, щохвилини. Тому і способам її зберігання,
передачі, аналізу, систематизації, класифікації людство приділяє все більше
уваги.
А
про нас що і казати, адже ми живемо в
інформаційному суспільстві, суспільстві знань і високих технологій. Інформація
для нас — першочергова потреба. Тому і виникла ціла галузь науки —
інформатика, де саме інформація є предметом вивчення. Але ж проблемами
грамотної роботи з інформацією займається насправді не тільки вона.
Новітні
технології спонукають нас подивитися іншими очима на звичні нам речі. Про
інформацію чули і чуємо вже давно, поняття «інформаційні технології»,
«інформаційно-комунікаційні технології» на слуху теж вже досить давно, але
глибоко не всі розуміють що це таке, як ці технології впливають на наше життя,
як їх грамотно використовувати, а також які «плюси» і «мінуси» вони можуть
принести і при яких умовах. Адже не буває нічого або тільки хорошого, або
тільки поганого.
Якщо
ми бачимо у явищі лише один бік, то це не означає, що тільки цей бік існує.
Просто ми або ще не глибоко вивчили технологію і тому не побачили два її боки,
або просто надмірно захопилися нею (або вона чимось нас лякає) і тому інший бік
ми не можемо побачити (але він все одно є і його неодмінно треба враховувати).
Тож ця книжка допоможе педагогам різних
спеціальностей глибше розібратися у нових поняттях, нових реаліях, враховувати
їх у своєму житті, а також знайти цікавий актуальний матеріал для роботи з
дітьми.
Адже,
на мою думку, не варто розглядати будь-які явища або дуже широко, або дуже
вузько. Потрібен об’єктивний розгляд різних сторін, адже тільки такий погляд
допоможе бути в курсі всіх новинок, грамотно і вчасно їх використовувати,
адекватно реагувати на зміни у навколишньому світі. Особливо це актуально для
педагогів, тому що насправді на них подвійне навантаження: вони мають не тільки
самі опановувати нові технології, а і навчати цьому інших. І значною мірою від
педагогів залежить як сформуються погляди їхніх вихованців, як вони
використають передані їм знання. Це наш обов’язок і наша велика
відповідальність.
Тепер
про все по порядку. Тож у цій книзі ми здійснимо подорож до країни, де мешкає ІНФОРМАЦІЯ.
Спробуємо знайти оптимальне джерело інформації, звернемо увагу на її збирання
та зберігання.
Інформація
у книжці дібрана таким чином, що її досить легко сприймати і дорослим, і дітям.
У роботі з дітьми дошкільного і молодшого шкільного віку допоможуть запитання
для роздумів. А от про що і коли розповідати дітям, кожен педагог вирішить
самостійно: адже хто краще Вас знає дітей, з якими працюєте, і знайде потрібні
слова і тему для ознайомлення з новим поняттям.
Наприклад,
розкажіть малятам про книгу ось так — «Книга:
вчора, сьогодні, завтра!?.»
Запитання,
поміщені у книжці, не для перевірки знань. Вони для роздумів, порівнянь, зівставлень,
допомагають глибше зрозуміти викладений матеріал, зробити корисні для себе
висновки. Відповідайте на всі запитання разом з дітьми: міркуйте, шукайте
найкращі варіанти, роздивляйтеся навколо, фантазуйте!
Під
час відповідей на запитання, читання нового матеріалу і продумування його
подачі дітям пам’ятайте: у будь-якому явищі, властивості, якості є і хороше, і
погане. Часто ми бачимо лише одну сторону і захоплюючись нею, зовсім не бачимо
іншу, не враховуємо її у подальших діях. Тож Ви маєте так донести інформацію до
дітей, щоб вони самостійно або з Вашою допомогою змогли побачити дві сторони,
критично віднестися до них і діяти адекватно.
У добру путь! Ласкаво прошу в країну Інформації!
Щиро
дякую видавцям — Олегу і Ользі Філюк,
які допомогли мені зробити книгу саме такою, як хотілося!
Хто бажає придбати книгу — телефонуйте — +388 050-076-30-09, +038 098-538-50-93
Пишіть
на сторінку FaceBook — «Наукова література» — https://www.facebook.com/naukknigi
З повагою Ірина
СТЕЦЕНКО,
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Щиро вітаю з виходом книжки в світ!
ВідповістиВидалитиДякую, тепер слово за Вами, читачами, адже для Вас я старалася :))))
ВидалитиЧитая ваши слова "Виконання наведених завдань допоможе також розвинути критичне мислення малят, кмітливість і винахідливість...", хочу выразить уверенность в том, что критическое мышление и находчивость нужны людям всех возрастов. Поэтому Ваши задания будут выполнять все - дети, мамы и папы, бабушки и дедушки. Спасибо за книгу! Расскажу всем о ней!
ВідповістиВидалитиhttp://it-ded.blogspot.com/ http://it-sphere-od.blogspot.com/
Конечно!!! Спасибо, именно так: там нестандартные задания-исследования :)))) А еще приходите в группы http://informaciaforall.blogspot.com/2016/07/blog-post.html Буду рада! Удачи!
Видалити