Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України
Сьогодні
наш літак успішно здійснив посадку в Африці. І ми з нашими героями — Петриком і
Марійкою — вирішили розпочати мандрівку цим спекотним континентом з савани.
Саме там живуть найбільші сухопутні тварини світу — слони. Отже, сьогодні ми досліджуємо життя слонів.
Розповідаємо
дітям (а дещо діти пригадують самі) про особливості слонів, чим вони відрізняються
від інших тварин, де живуть, чому не можуть жити в інших місцях Африки. Спочатку розповідають діти, потім — педагог
доповнює їхню розповідь. Педагог звертає увагу дітей на хобот слона, його функції — хобот слонам
замінює нашу руку, але не в усьому наша рука така ж вправна, як хобот. Наприклад,
ми не можемо без лієчки зробити собі душ, а слон може!
Наприкінці
розповіді про африканську мандрівку, коли діти ознайомилися з особливостями
слонів, вони разом з педагогом вирішують задачу — чому слони не можуть жити у густому лісі.
Справді,
де слони живуть — у густих ліса чи на відкритих місцях? Чому?
Педагог
пропонує уявити, що стадо слонів гуляє там, де звикло жити — у саванні. У
саванні мало дерев і вони ростуть не рясно, тож слоникам є і що поїсти і де
побігати. У цей час на слайдах презентації
з’являється відповідна картинка.
Педагог натискує на кнопку і раптом дерев
стає вже більше. Як тепер слоники почуваються? Кремезним велетням вже
важче пересуватися, але невеличке стадо слонів ще може нормально жити у такому
негустому лісі.
Педагог допомагав деревам рости ще кілька
разів — з кожним разом ліс ставав все густішим, а слоникам було все скрутніше. І
ось вже дерев виросло так багато, що велетні заплуталися в їх гілках!
Тепер
кожній дитинці вже стало зрозуміло, чому слони живуть у саванні і підходять до
узлісся поїсти свіжих листочків, але далеко в ліс не заглиблюються. Звичайно, є
ще й лісові слоники, але вони значно менші.
Побудувати
слона непроста задача — діти
використовують одразу кілька прийомів ЛЕГО-конструювання, є моменти, коли
потрібно брати конструкцію дуже обережно, адже за голову слона брати не можна,
бо тоді конструкція розвалиться. Дітки, у яких вже є досвід ЛЕГО-конструювання впоралися
майже без допомоги педагога, решті — педагог допомагала, пояснюючи де і чому
потрібно притримувати конструкцію. І от у нас на столі гуляє вже ціле стадо
африканських велетнів.
У
дітей вже є досвід побудови літака, а зараз літак — додаткова конструкція, тому він значно простіший. Тож, дітки
досить швидко впоралися з будуванням літака. Тепер можна злітати і з висоти
спостерігати за життям слонів, не заважаючи їм.
Політавши
і відпочивши, діти на килимі будують спільну конструкцію — савану. По нашій савані гуляють й інші тварини, а також дітки
вирішили запросити гостей з України — диких качечок.
Сьогодні
конструкції діти не розвивали, а все-таки Ксюша примудрилася добудувати у свого
літака багажне відділення, а ще тільки Ксюша вирішила посадити літка слону на
голову: гра є гра, а савана ще відкриватиме нам свої таємниці.
До наступних
зустрічей!
Щоб
прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові
слова «Дошкільна академія “УнікУм”».
Сайт
Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше
про Дошкільну академію «УнікУм» читайте
тут
Дізнатися
про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі
FaceBook. Ласкаво просимо!
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар