Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України
Початок подорожі Курчатка читайте тут
Отже,
подорожі допитливого Курчатка Сонечка продовжуються. Це заняття особливе тим, що діти порівнюють здавалося б
зовсім несхожі об’єкти — яблуко і помідор. Схоже:
колір (жовті), форма (схожі на кулю), чіпляються до рослини маленькою гілочкою
(плодоніжкою), яка розташована зверху плоду, тощо. Відмінне: яблуко твердіше, ніж помідор; в середині яблучко білого
кольору, а помідор — жовтого; насіння у яблука в самій серединці, коричневе, а
у помідора — по всьому плоду, біленьке; різний смак; яблука зріють на дереві
(дуже високо), а помідори — на невеличкому кущику (їх неважко дістати) тощо.
Але
це заняття особливе й тим, що подружки Соні захворіли і заняття миттєво
перетворилося у театр одного актора. Тож, ми швидко переставили акценти (відповідно
віку дитини): закріплення знання основних кольорів і геометричних фігур. До Соні
був справді індивідуальний підхід і дитинка розкрилася ще з однієї сторони:
вона дуже добре, емоційно відповідала на запитання, уважно стежила за пригодами
Курчатка Сонечка. Навіть разом з педагогом дійшла до висновку, що зелені
помідори висять дуже високо. (Поняття «високий — низький» — середній та старший
дошкільний вік. Звичайно, до повного розуміння такого складного для дітей
поняття ще далеко, але початок вдалий.)
Тепер
про моделі: наконструювали величезну купу — помідор, кошик для нього, опудало,
город з ще одним опудалом.
Помідор — складна
модель: треба класти цеглинки навскіс, тому треба притримувати. Звичайно у
такому складному місці допомагав педагог, але Соня зрозуміла в чому складність
і навіть допомагала педагогу допомагати собі. Значить, дитина може передбачати
складні місця і розуміє, що треба робити. Молодчинка!
Кошик — нібито і не складна модель,
але й там є родзинка — він розширюється доверху, як справжній кошик, тому треба
нестандартно класти цеглинки. І тут Соня (правда не з першого разу) зрозуміла,
що треба робити і швидко завершила конструкцію. Кошик ще й цікавий для дітей
тим, що у нього вміщується весь побудований врожай! Тож, його можна понести дорослому
й показати сюрприз.
Ну і
город, остання на занятті модель, —
він великий, але Соня все-таки зрозуміла принцип чергування цеглинок у
парканчику. І це теж великий «плюс»: закономірність знайдена, а це вже завдання
на розвиток логічного мислення. Хтось скаже, що це дуже просто, але дитинці
лише 2 роки і 3 місяці.
Дуже
цікаво Соня грала: вона витягнула з коробки всіх тваринок (спочатку з педагогом
вона вибирала лише тих, хто міг би на цей город прийти, — українських свійських
тваринок — але потім з’явилися гості з далеких країн — слон, жирафа тощо). Тож,
навчальна частина заняття закінчилася і розпочалася гра: Соня ретельно акуратно
виставляла тварин на городі, а потім незграбна корова розвалила паркан. Ну, так
буває…
І,
насамкінець, двовимірне
конструювання. Я вирішила ускладнити завдання і просто в безладі поклала
частини будиночка і дерева. Педагог запитував малятко про те, яку фігуру треба
взяти для побудови даху, крони, віконечок тощо, а Соня вже вибирала. Молодець:
все вибрано правильно! А це вже був майже кінець заняття: це означає, що інтерес
є і дитина не втомилась, а ще просто умнічка.
Оплески! Оплески дитині та педагогу-конструктору всіх наших моделей! Дякую! Тож, індивідуальний підхід себе цілком виправдав і соло вийшло вдалим. Помідор вийшов насправді ДИВОВИЖНИМ!
Далі буде…
Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут
Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Здорово! А я зовсім не забула про нашу розмову, а часу для занурення в "процес" просто не знаходжу)))
ВідповістиВидалитиЯ знаю :))) Все терпить стільки, скільки буде потрібно :))) Я знаю, що Ви все пам'ятате. Щасти!
Видалити