пʼятницю, 11 грудня 2015 р.

Пригоди Марійки та Петрика у місті: «Все, що ми бачимо поблизу свого будинка»

Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України 


Початок подорожі Петрика і Марійки читайте тут

Перше заняття на цьому тижні виявилося дуже веселим: ми робили дитячий майданчик. Ігрова ситуація на занятті була такою: дітки вийшли на прогулянку, а дитячого майданчика немає. Допоможімо діткам: створимо для них майданчик для ігор. Малята пригадували, що є на майданчику поблизу їхнього будинка, що цікавого можна за його допомогою робити — як на ньому можна кататися, лазити…
Основними конструкціями на цьому занятті була пісочниця з парасолькою від сонечка, драбинка, кумедний чоловічок, по якому лего-чоловічки могли лазити, гойдалка. Конструкції були неважкими, тому педагог показувала і розповідала тільки принцип їх побудови, дітки фактично будували за словесною інструкцією, а зразком для них були їхні ж попередні кроки на своїй конструкції, тож це був перший крок до виділення циклів (елементів, що повторювалися).
Гойдалка була ідейно найцікавішою конструкцією (це єдина конструкція на занятті, яку діти будували за показом педагога): без додаткових з’єднань ми зробили гойдалку, яка нормально виконує свої функції, особливу увагу звернули на міцність конструкції.
Під час конструювання ми звернули увагу на кольори: педагог добирала кольори, що більше подобаються малятам, і звертала увагу на це. Тож конструкції вийшли особливо охайними. Гадаю, Ви одразу зрозумієте, що будували дівчатка, а що — хлопчик.








Ще однією родзинкою заняття було побудова з паперу макету дитячого майданчика: вийшло цікаво і неочікувано. Всім дуже сподобалося!




Головні акценти на другому занятті — правила дорожнього руху: де можна переходити дорогу, де — ні; як регулюється рух у місті; що можна робити пішоходам, а що — ні. На занятті також закріплювали поняття «адреса».
Основні конструкції — легкова машина, світлофор, додаткові — гараж та кумедний поліцейський. І знову діти будували здебільшого за словесною інструкцією педагога. Так поступово ми йдемо до вільного володіння конструюванням, коли все, що хочеться і потрібно для гри дітки можуть створити самостійно. Так дах гаража, кожний будував сам за власною архітектурою.
Цього разу вийшли конструкції, які дуже підходять до гри, а ще килим у нашій кімнаті для такої гри був просто знахідкою. Малята одразу скористалися намальованим містом і захоплено грали. Ліза ще й встигла створити маленький будиночок за власним задумом.







Щоб прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові слова «пізнавальне конструювання».

Сайт Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут

Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко

Немає коментарів:

Дописати коментар