середа, 13 квітня 2016 р.

І знову Африка: «Тваринка-акробат: МАВПОЧКА»

Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України 


Сьогодні з весняної України ми знову повернулися до спекотної Африки, але не в савану, а у тропічний ліс. Тож порівнюємо ліси нашої рідної країни та тропічні, пригадуємо тварин, що живуть там.
Ознайомлюємося з життям однієї з найвинахідливіших тварин — мавпочки: особливості життя в лісі та будови тіла мавпочки (у цієї тварини ніжки такі самі вправні, як і ручки, тож їх так і називають руконогими), пригадуємо мавпочок у зоопарку.

Основна конструкція — мавпочка. Побудувати її непросто: потрібно уважно ставити цеглинки, рахувати виступи, відступати певну кількість виступів, ставити цеглинки посередині, стежити за симетричністю (ручки і ніжки у мавпочки мають бути однаковими). Тож дітки дуже старалися: будували дуже зосереджено та уважно. Вільне конструювання — малята робили галявинку для мавпочок.
Малючки (ранній вік) вирішили прикрасити своїх мавпочок. Уллянка та Ксюша придумали як зробити їм багатоповерхову прикрасу з квіточок, як шапочку. В Уллянки більше досвіду, тож вона поділилася своїми досягненнями з подружкою. Ксюша сьогодні третій раз на заняттях з конструювання, це її перша спроба самостійно майже без допомоги педагога побудувати конструкцію. Умнічка! Коля придумав як дати мавпочці квіточки в ручки (ніколи не думала, що хлопчик таке придумає!) — він дбайливо і обережно ставив квіточки у ручки мавпочки, а Ксюша вже повторила придумку Колі. Умнічки!





У старших діток сьогодні був серйозний екзамен — треба було вибрати колір мавпочки та основи (поверхні, на якій стоїть конструкція) і піти на компроміс (на занятті було 6 діток і не завжди була можливість вибрати всі кубики та основу такого ж кольору, як подобається, — треба було десь йти на компроміс, десь ділитися кубками з товаришем).
Дуже поміркованими були Нікіта, Ілларія та Іллюша, вони першими зрозуміли, що не завжди можна отримувати те, що хочеться, часто треба вибирати з того, що є (наприклад в ЛЕГО мало кубиків чорного і коричневого кольорів, тож мавпочки точно як у житті не вийде). З цим складним завданням поступово справилися всі дітки. Молодці!
Старші дітки (молодший і середній дошкільний вік) вирішили не тільки зробити для мавпочок галявинку, а й ще запросити до африканського лісу гостей. Нікіта та Іллюша будували все дуже серйозно (хлопчики!): працювали зосереджено, намагаючись все дуже точно зробити, Ксюша, Ліза, Катя та Ілларія працювали натхненно і творчо — намагалися час від часу удосконалити конструкцію по ходу основного конструювання, але врешті решт дочекалися доки мавпочка буде закінчена і можна буде розвивати конструкцію.
Дуже цікаву історію побудувала Катя — у неї вийшла дуже добра мавпочка, носила гостей на руках та й гостей до її мавпочки прийшло найбільше. Нікіта вибрав гостя схожого на космонавта або пілота швидкісного автомобіля точно в колір своєї мавпочки. Іллюша намагався все зробити максимально достовірно і побудував своїй мавпочці квітуче дерево схоже на ліану. Ксюша сама придумала і зробила мавпочці міцні руки, як у справжньої горили. А мавпочка Ілларії вдягла шляпу — мабуть сама була в гостях у людей і вирішила примірити обновку. Мавпочка Лізи залишилася без галявинки: дівчинка вирішила побудувати їй маленьку хатинку.







Подивіться, з якою гордістю малята презентують свої конструкції батькам! У кожного вийшла своя мавпочка, своя історія без слів. Дітки ще тільки починають будувати історії, тому й не завжди вміють розповісти їх — конструкції та оченята маляток розповідають без слів.
До наступних зустрічей!

Щоб прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові слова «Дошкільна академія “УнікУм”», «пізнавальне конструювання».

Сайт Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут

Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко

Немає коментарів:

Дописати коментар