четвер, 3 березня 2016 р.

Подорож світом. САВАНА: «Тендітний велетень: ЖИРАФ»

Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України 


Сьогодні наше заняття про найвищих сухопутних тварин світу — жирафів. Ми разом з дітьми вивчаємо їх особливості, зсовуємо чим жирафи відрізняються від інших тварин, де живуть, чому ці велетні не можуть жити в інших місцях Африки, а також порівнюємо двох африканських велетнів — слона і жирафу. Педагог спочатку слухає відповіді дітей на запитання, а вже потім доповнює їхню розповідь. Наприкінці розповіді про африканську мандрівку, коли діти ознайомилися з особливостями жирафів, пригадуємо інших тварин Африки, які живуть у саванні, вирішуємо чи дружить з ними жираф.
Отже, ми з’ясували, що жираф дуже високий, навіть вищий ніж слон, це найвища у світі тварина, яка живе на суші. Слони важкі, кремезні, а ця тварина дуже струнка і тендітна. У жирафа довга-довга шия, довгі стрункі ноги.
А яке життя-буття у жирафів? Чи є у нього якісь труднощі? Можливо все жирафу дається легко? Справді, у слона є хобот, який допомагає йому діставати предмети, що розташовані низько, наприклад, соковиті листочки з дерев. Жирафи теж полюбляють їсти свіжі листочки, але діставати їх допомагає довга шия жирафа, а ще у нього язик спеціально пристосований до діставання листочків.
А як жираф п’є? Чи зручно жирафу зривати травичку? Діти спробували себе у ролі жирафів — нахилялися, щоб дістати предмети на землі так, як це роблять жирафи. Важко! Це можна зробити тільки якщо розставити ноги (і це не так просто, як здається!). Але як же тоді важко повернутися до звичного положення і почати бігти!!? Тому жирафи і їдять листочки, розташовані високо на деревах. Отже, жирафам не так вже й просто все дається.

А далі конструювання, яке вийшло у нас і пізнавальним, і математичним. Основна конструкція — жираф. Під час конструювання педагог акцентує увагу дітей на тому, що ця тварина плямиста і ми маємо постаратися зробити своїх жирафів схожими на тварин у житті. Щоб у нас вийшли гарненькі плями ставимо червоні цеглинки на жовті, а жовті на червоні. Це далося діткам дуже важко, адже кожному так хотілося скоріше погратися своїм жирафом.
Але найскладніше — ноги жирафа: педагог дала завдання чергувати кольори цеглинок через один (жовта — червона — жовта — …), кожна нога має бути заввишки 5 цеглинок. Виходить, в одну завданні — конструювання, закономірність (логіка), арифметика.
А ще всі ноги мають бути однакової висоти. Цю задачу кожна дитина розв’язувала по-своєму: невтомний експериментатор Іллюша вирішив не рахувати цеглинки, а порівнювати висоту стовпчиків-ніг способом прикладання (молодчинка! справжній винахідник!), Ксюша любить рахувати, тож вона рахувала всі цеглинки (це дуже надійний і точний спосіб! умнічка!), були ще й спостерігачі, які вирішили вчитися на чужих помилках, а не на власних та обрати найзручніший спосіб (чудово! дуже життєво!).
Завдання складні, але їх можливо виконати. Дійсно, малятам було важко виконати всі умови завдання (задача має бути складною, тоді й перемога більше радує!), але поступово всі зрозуміли, як треба діяти.
Поставити на потрібні місця ноги теж непросто: з цією задачею самостійно впоралася Ксюша (ми ще не встигли запропонувати допомогу, а її жираф вже побіг по столу :)) — просто клас!).
Жирафи вийшли на славу і невдовзі у нас по столу гуляло ціле стадо жирафів. Все як у справжній савані. Але що жирафи їстимуть? Тож малята будували акації для жирафів: це було конструювання під керівництвом педагога здебільшого за словесними інструкціями. А потім кожна дитинка примірила чи зручно її жирафу їсти листочки з дерева — поставила жирафів поряд із деревами. Зручно! Жирафи задоволені!





Далі — можна грати, а можна добудовувати конструкції. Ліза вирішила побудувати будиночок для дівчаток, Ілларія — потурбувалася про яскраву затишну галявинку для жирафів, Іллюша — вирішив зробити сюрприз своїй жирафі — високу смачненьку квіточку, Ксюша — прикрасила акацію квітами, вийшла квітуча акація, її дерево вийшло найвищим.




Тож у нас вийшла справжня савана, де жирафам затишно і спокійно гуляти :)) А наступного заняття нас чекає вже інша подорож!

Щоб прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові слова «Дошкільна академія “УнікУм”».

Сайт Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут

Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко

Немає коментарів:

Дописати коментар