четвер, 3 березня 2016 р.

Весняні квіти і логіка

Заняття у різновіковій групі з курсу «Логіки світу» у Дошкільній академії


Весна у природі, весна у нас в душі, весна і на заняттях з малятами. Можна багато сперечатися про фізиків та ліриків, але я переконана: є в математиці та інших науках поезія, тільки потрібно вміти її побачити і неупереджено ставитися до знань. А сьогодні випадково ще й вірш на цю тему знайшла.

Математика и поэзия — научная тема

                                                       Людмила Филатова
«Математика более гармоничная, чем поэзия, наука».
И ты, друг, при этом высказывании со мной не спорь!
Каждая формула в математике обеспечена словом —
Голова теряет покой, а некоторые уходят даже в запой!

В математике выражение связано с выражением,
Этим словом  «выражение» и поэзия тоже горда!
«Выразиться» в поэзии — передать мысль основательно.
В математике «выразиться» — формулой пересечь года.

Чаще формула в математике вытекает из выражений.
Все «выражения» — слова, идущие из одаренной души.
Они структурированы по аксиомам и определениям,
И, как рифма в поэзии, в математике значки хороши.

«Математик в жизни может стать иногда поэтом,
Но поэт — математиком, вряд ли, будет всегда».
Если поэт выразится глубоким словом при этом,
Математик поймет любого поэта почти без труда.

Не всякий поэт обычно математика свободно понимает.
Поэту бывает не доступен замысловатых формул язык.
Поэт скорее всего сам себя в поэзии легко расслабляет,
Математик в поэзии умом работает сразу за двоих.

«Математика более гармоничная, чем поэзия, наука».
И ты, друг, при этом высказывании со мной не спорь!
Поэт описывает жизнь словами прилежно и откровенно,
Математик постоянно ищет формулу жизни, теряя покой!

В нашей жизни всегда было и будет честь по чести:
Математик и поэт чаще дружно существуют вместе.

У нас математика дружить з поезією, музикою та живописом, а також із своїми сестричками — природничими науками. Тож весна завітала в гості і на заняття «Логіки світу»: діти пригадували, які квіти зацвітають першими, як вони називаються, а педагог ще й розповідала про їх особливості, доповнюючи знання дітей. Так на занятті йшлося про підсніжники та крокуси. Педагог з дітками порівнювали їх — за часом цвітіння, формою пелюсточок, висотою стебла, забарвленням. А ще зараз крокуси бувають самих різних кольорів, а от підсніжники — так і залишаються завжди тільки білими.
Малята разом з вихователем пригадували прикмети весни: акцент педагог ставила на активізацію життєвого досвіду дітей (хоч він ще і невеличкий). А ще на занятті ми закріплювали знання основних кольорів. «Чому?» — головне запитання: діти намагатися робити найпростіші умовиводи, пояснювати свою думку.
Для занять про пори року я завжди стараюсь зробити незвичайну презентацію. Взимку я використовувала картини Роберта Дункана, щоб розповісти дітям про зимові забави, обов’язкові зимові справи, а також гео метричні фігури, які можна побачити у довкіллі. По таким чудовим картинам ми з дітками ще й рахувати вчилися. А от на весняних заняттях ми потрапляємо у вернісаж ніжних весняних акварелей — здається краще, ніж вони зображують весну, можна тільки побачити на власні очі.
Зазирнути на весняний вернісаж можна за посиланням
Почитати дітям історію про весняну подорож та помандрувати стежинками картин-акварелей можна на сайті журналу для дітей, їхніх педагогів та батьків «Джміль» за посиланням

А ще на занятті малята розв’язували цікаву задачу на опанування властивостей геометричних фігур — розмір та колір. Кожна дитинка сама вибирала собі умову задачки: кидала кубик, на гранях якого намальовано геометричні фігури, а потім з набору геометричних фігур вибрала всі геометричні фігури із заданою назвою, називала їх властивості.

Весняного настрою! Теплих сонячних занять!



науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко

Немає коментарів:

Дописати коментар