пʼятниця, 25 березня 2016 р.

Загадки, які відгадують наші голівки та пальчики

Заняття у різновіковій групі з курсу «Логіки світу» у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України 


Навколо нас дуже багато загадок і нам потрібно вміти їх розв’язувати. А що для цього потрібно? Бути уважними, спостережливими, вміти порівнювати, уявляти та доуявляти, виділяти суттєві ознаки об’єктів, розмірковувати, робити умовиводи… А ще для того, щоб розгадувати загадки потрібні знання одразу в кількох галузях.
 Отже, на цьому тижні ми приділили досить багато уваги загадкам і їх розгадкам.

Сенсорні загадки


Малята вже досить добре знають геометричні фігури, їх елементи, вміють відрізнити одну фігуру від іншої. А тепер спробуємо довіритися пальчикам! Діти у «чарівній коробочці» знаходять геометричні фігури за завданням вихователя — знайди фігуру без кутів чи з кутами. Потім виймають фігуру, роздивляються її, міркують чи правильно виконали завдання, визначають, як фігура називається.
Сенсорні загадки молодші дітки розгадували зі старшими на рівних. Умнічки!
Далі загадки будуть ускладнюватися: потрібно буде знайти геометричну фігуру з певною кількістю кутів, певну геометричну фігуру.



Загадки про тварин


Педагог задавав діткам загадки про тварин, які можна знайти у книжках та Інтернеті. Ці загадки складніші — потрібні знання про тварин, розвинена уява, наочно-образне мислення. Меншеньким діткам складно, тому роботи розділилися: старші розгадували загадки, менші допомагали розповідати про тварину.
Дітки з педагогом розбирали загадку — визначали що про звіра ми дізналися із загадки, які у нього прикмети, чим цей звір особливо цікавий, на кого схожий і чим саме тощо.
Якщо дітям все-таки складно назвати відгадку, педагог доповнює загадку відомостями про звіра доки діти не здогадаються.
А от якщо малята дуже швидко відгадали загадку, вихователь обов’язково просив пояснити, звідки відгадка із загадки з’явилася.




Під час такої діяльності чітко видно взаємозв’язок між різними курсами у нашій Академії: на «Логіках світу» вивчаємо геометричні фігури, вчимося рахувати, на «Пізнавальному конструюванні» — закріплюємо ці вміння; на «Пізнавальному конструюванні» мандруємо стежинками різних країн та континентів, знайомимося з різними тваринами, а от на «Логіках світу» використовуємо набуті знання.


Щоб прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові слова «Дошкільна академія “УнікУм”».

Сайт Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут

Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко

Немає коментарів:

Дописати коментар