четвер, 25 лютого 2016 р.

Подорож світом. САВАНА: «Дивний птах: СТРАУС»

Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України 


Нагадую, наш літак вже приземлився в Африці і наші герої — Петрик і Марійка з батьками-біологами — подорожують саваною. Сьогодні вони вирішили більше дізнатися про життя найбільшого птаха на Землі — страуса — і побачити цього дивного птаха на власні очі. То чому ми вважаємо цього птаха дивним? Всі разом ми шукаємо відповідь на це запитання.
Спочатку ми порівнюємо звірів і птахів, адже страус майже перший птах, якого ми будуватимемо (до цього заняття з птахів ми будували тільки курчатко Сонечко і його друга Каченятка, але тоді ми знайомилися з сільським життям і не акцентували увагу на відмінностях між різними тваринами). Звірі й птахи дуже відрізняються один від одного — ротик у знайомих нам звірів зовсім не такий, як дзьоб у птахів; та й крил і пір’я у звірів немає; а ще у звірів чотири лапи, а у птахів тільки дві.
А тепер докладніше про страуса та особливості його життя-буття (діти роздивляються фотографію птаха, пригадують, що вже знають про нього, педагог доповнює розповідь дітей) — це найбільший птах на Землі, у нього довгі ноги і довга шия, він дуже швидко бігає, так швидко, як машини їздять містом (якщо водії не порушують правила дорожнього руху), але страус зовсім не вміє літати (надто важкий він). А ще діти уважно рахують у страуса очі, лапки, крила тощо.
Зараз вже час порівняти звичних нам птахів і страуса, адже про нашого героя ми знаємо вже значно більше: схожим на всіх птахів страуса роблять пір’я, крила (все-таки вони є), дзьоб, лапи, але страус дуже високий, дуже важкий, не вміє літати.
Наприкінці розмови ми всі разом йдемо до страуса в гості — педагог показує чудернацьке гніздечко страуса і його дитинчаток, а також порівнює яйце страуса з курячим.
Настав час конструювання: основна модель у нас сьогодні страус. Поступово у всіх діток вимальовується страус, дітки будують шию різної довжини — так, як вони уявляють шию страуса. Іллюша, невтомний дослідник-випробувач, вирішив, що його страус буде з най-най-найдовшою шиєю, дуже старався, експериментував з кубиками. Тож і шия у Іллюшиного страуса вийшла на славу: всім шиям шия.





Останній штрих — ноги — і на сусідньому столі з’являється компанія страусів. От тільки Ксюшин страус не захотів бути разом з усіма і побіг на килим зовсім як справжній птах.




Далі вже традиційна колективна робота — савана. Діти повторюють одну з головних особливостей цієї частини Африки — там мало дерев, а то страусам не буде де бігти: тільки розженешся — дерево. Ось така нарядна савана у нас вийшла цього разу.




Потім педагог дала кожному машинку і подорож саваною розпочалася. Всі дітки вирішили, що савана — це весь килим і ганяли по збільшеній величезній савані. А от Іллюша вирішив пограти, як у житті (для чого ж савану будували?), і обережно вів свій джип по конструкції (не розженешся у савані, там же квіточки!), дівчатка спочатку дуже уважно стежили, щоб всі квіточки на місці залишилися і Іллюша в деяких місцях відновлював савану.
Ксюші дістався трактор. Невтомний конструктор Ксюша просто не могла залишити трактор, як у всіх, тому сидіння водія виросло у висоту (далеко дивитися зверху можна, ну байдуже, що до керма руки не дістають, для цього господарка трактора є). А ще у трактора з’явилася висока прикраса з квіточок прямо перед обличчям водія — краса — можна їхати і милуватися (це мабуть Ксюшини улюблені прискорювачі).




Але дівчинка проїхавши трактором-джипом кілька кругів саваною зрозуміла, що така прикраса дуже гальмує рух, і у савані виросло ще одне дерево з квіточок, а Ксюшина машина революційно прискорилася і таки обігнала машинку Юліана.
Ліза і Ілларія самовіддано гралися ЛЕГО-дівчинками та ЛЕГО-хлопчиками — це мабуть у них туземці були :))

Тож кожному знайшлася справа до душі. Це дуже приємно — діти грають тим, що створюють, і творять те, чим граються!
До наступних зустрічей у савані!

Щоб прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові слова «Дошкільна академія “УнікУм”».

Сайт Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше про Дошкільну академію «УнікУм» читайте тут

Дізнатися про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі FaceBook. Ласкаво просимо!

науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко

Немає коментарів:

Дописати коментар