Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України
Нагадую,
наш літак вже приземлився в Африці і наші герої — Петрик і Марійка з
батьками-біологами — подорожують саваною.
Сьогодні вони вирішили більше дізнатися про життя найбільшого птаха на Землі — страуса — і побачити цього дивного
птаха на власні очі. То чому ми вважаємо цього птаха дивним? Всі разом ми
шукаємо відповідь на це запитання.
Спочатку
ми порівнюємо звірів і птахів, адже страус
майже перший птах, якого ми будуватимемо (до цього заняття з птахів ми будували
тільки курчатко Сонечко і його друга Каченятка, але тоді ми знайомилися з сільським
життям і не акцентували увагу на відмінностях між різними тваринами). Звірі й
птахи дуже відрізняються один від одного — ротик у знайомих нам звірів зовсім
не такий, як дзьоб у птахів; та й крил і пір’я у звірів немає; а ще у звірів чотири
лапи, а у птахів тільки дві.
А
тепер докладніше про страуса та особливості
його життя-буття (діти роздивляються фотографію птаха, пригадують, що вже
знають про нього, педагог доповнює розповідь дітей) — це найбільший птах на
Землі, у нього довгі ноги і довга шия, він дуже швидко бігає, так швидко, як
машини їздять містом (якщо водії не порушують правила дорожнього руху), але страус
зовсім не вміє літати (надто важкий він). А ще діти уважно рахують у страуса очі,
лапки, крила тощо.
Зараз
вже час порівняти звичних нам птахів і
страуса, адже про нашого героя ми знаємо вже значно більше: схожим на всіх
птахів страуса роблять пір’я, крила (все-таки вони є), дзьоб, лапи, але страус дуже
високий, дуже важкий, не вміє літати.
Наприкінці
розмови ми всі разом йдемо до страуса в
гості — педагог показує чудернацьке гніздечко страуса і його дитинчаток, а також
порівнює яйце страуса з курячим.
Настав
час конструювання: основна модель у нас
сьогодні страус. Поступово у всіх діток вимальовується страус, дітки
будують шию різної довжини — так, як вони уявляють шию страуса. Іллюша, невтомний
дослідник-випробувач, вирішив, що його страус буде з най-най-найдовшою шиєю,
дуже старався, експериментував з кубиками. Тож і шия у Іллюшиного страуса
вийшла на славу: всім шиям шия.
Останній
штрих — ноги — і на сусідньому столі з’являється компанія страусів. От тільки
Ксюшин страус не захотів бути разом з усіма і побіг на килим зовсім як
справжній птах.
Далі
вже традиційна колективна робота —
савана. Діти повторюють одну з головних особливостей цієї частини Африки —
там мало дерев, а то страусам не буде де бігти: тільки розженешся — дерево. Ось
така нарядна савана у нас вийшла цього разу.
Потім
педагог дала кожному машинку і подорож саваною розпочалася. Всі дітки вирішили,
що савана — це весь килим і ганяли по збільшеній величезній савані. А от Іллюша
вирішив пограти, як у житті (для чого ж савану будували?), і обережно вів свій
джип по конструкції (не розженешся у савані, там же квіточки!), дівчатка спочатку
дуже уважно стежили, щоб всі квіточки на місці залишилися і Іллюша в деяких
місцях відновлював савану.
Ксюші
дістався трактор. Невтомний конструктор Ксюша просто не могла залишити трактор,
як у всіх, тому сидіння водія виросло у висоту (далеко дивитися зверху можна,
ну байдуже, що до керма руки не дістають, для цього господарка трактора є). А ще
у трактора з’явилася висока прикраса з квіточок прямо перед обличчям водія —
краса — можна їхати і милуватися (це мабуть Ксюшини улюблені прискорювачі).
Але дівчинка проїхавши трактором-джипом кілька кругів саваною зрозуміла, що така прикраса дуже гальмує рух, і у савані виросло ще одне дерево з квіточок, а Ксюшина машина революційно прискорилася і таки обігнала машинку Юліана.
Але дівчинка проїхавши трактором-джипом кілька кругів саваною зрозуміла, що така прикраса дуже гальмує рух, і у савані виросло ще одне дерево з квіточок, а Ксюшина машина революційно прискорилася і таки обігнала машинку Юліана.
Ліза
і Ілларія самовіддано гралися ЛЕГО-дівчинками та ЛЕГО-хлопчиками — це мабуть у
них туземці були :))
Тож кожному
знайшлася справа до душі. Це дуже приємно — діти грають тим, що створюють, і
творять те, чим граються!
До наступних
зустрічей у савані!
Щоб
прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові
слова «Дошкільна академія “УнікУм”».
Сайт
Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше
про Дошкільну академію «УнікУм» читайте
тут
Дізнатися
про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі
FaceBook. Ласкаво просимо!
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар