Заняття з пізнавального конструювання у Дошкільній академії «УнікУм» Інституту обдарованої дитини НАПН України
Початок подорожі Петрика і
Марійки читайте
тут
Настала
осінь і Петрик з Марійкою приїхали до міста, де живуть з татом і мамою. Після
відпочинку у бабусі та дідуся місто здається не таким вже й великим (адже у
селі інший простір), зате будинки у місті здаються справжніми височенними
велетнями. Дітки попрощалися з усіма тваринами на фермі, а песик-малючок поїхав
з ними.
Вдень
Петрик і Марійка ходять у дитячий садок, а тато з мамою — на роботу. Ввечері
вся сім’я знову зустрічається. У родині Петрика і Марійки ввечері новини один
одному розповідають, грають разом, плани на вихідні обговорюють… Одного вечора
всі разом вирішили у суботу піти до зоопарку: на тварин з усього світу
подивитися.
Тож
це заняття — хороша нагода пригадати, що малята знають про звірів та закріпити
ці знання, а ще малята самі розповідали нам кого можна побачити у зоопарку.
Говоримо
з дітьми про диких тварин, їх особливості; при нагоді порівнюємо тварин одну з
одною. Діти пробують відгадати загадки про тварин, пригадати щось цікаве про
кожну тварину. Виявилося, що малята добре знають різних звірів — ведмедика,
оленя, зебру, слона, жирафу — але загадки відгадувати ще не вміють. Тож
розуміємо над чим потрібно надалі працювати на заняттях «Логіки світу» та й на
заняттях з конструювання.
Під
час конструювання обов’язковою конструкцією було житло для тварин і каса
— будинок, де квитки можна купити. Ми будували не клітку, а такий будинок, щоб
і у тварин було місце, де спати та перечекати негоду, і вийти вони могли вільно
з будинка у будь-який момент. А ще ми з дітками говорили про те, що у зоопарку
люди не мають заважати тваринам жити вільно і тварини не мають заважати людям.
Тому і будиночок для тварин захищає не тільки тварин, а й людей.
Маша
перший раз була на наших заняттях, але вже досвід з ЛЕГО-конструювання мала,
мабуть тому досить швидко впоралася із завданням, добре, для першого разу,
зорієнтувалася куди потрібно ставити кубики (педагог розповідала тільки про
принцип побудови конструкції), але Ліза була швидшою і вправнішою. Тож
будиночки вийшли різної висоти, але дуже схожі.
Маша
і Ліза подружки, але все одно змагання «літало» у повітрі на занятті.
Друга
обов’язкова конструкція — каса — теж далася неважко. Маші дуже хотілося
відзначитися, тому вона швидко взяла заготівку педагога з покладеним тільки
одним рядом кубиків і поставила свою конструкцію зверху: вийшов такий собі
«цокольний» поверх — ні у кого такого не було! Молодець: дуже креативний крок!
А
далі пішла гра: дівчинки гралися і разом, і окремо — поставили свої
конструкції, почали заселяти тваринами зоопарк. Кожній хотілося і тварину, і її
дитинку мати. Ну як же дівчинки можуть щось зробити без квітів?! Другим кроком
було прикрашання галявинок багатоповерховими височенними квітами. Але Ліза дуже
швидко перейшла до будування ще одного будиночка: вийшов маленький будиночок
для дрібних звіряток, як завжди, дуже нестандартної конструкції: і нам, і звіряткам
сподобався.
Це
було наше перше заняття на новому місці, тож ми дали діткам час і награтися, і
нову кімнату оглянути J)) А ще з кожним
заняттям сюжетна гра все більше виходить на перший план, тож двовимірне
конструювання ми не завжди виконуємо: гра головніша!
Щоб
прочитати інші публікації з цієї теми знаходьте на блозі у хмарі слів ключові
слова «пізнавальне конструювання».
Сайт
Дошкільної академії «УнікУм» — unikum.org.ua
Більше
про Дошкільну академію «УнікУм» читайте
тут
Дізнатися
про всі справи Дошкільної академії «УнікУм» можна у групі
FaceBook. Ласкаво просимо!
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар