Бесіди з дорослими і дітьми про математику навколо
Іноді ми не помічаємо математику навколо себе, але ж без неї обійтися досить важко, а іноді й неможливо. Разом з нами математика живе у наших домівках. Знайдемо її там! Сьогодні зазирнемо на кухню.
Геометричні фігури
Здається на кухні різних геометричних фігур більше, ніж в інших кімнатах.
Де ж вони ховаються? Які геометричні фігури ми бачимо на кухні? Здається, на
кухні кругів більше, ніж в інших кімнатах. Чи так це? Накриваємо стіл: тарілки,
мисочки, чашки, блюдечка — круги. Готуємо страви: каструлі, сковороди,
мисочки, склянки, пляшки … — і тут круги.
Пригадаймо, як ми готуємо страви, які предмети використовуємо, на які
геометричні фігури вони схожі.
Тісто розкочуємо на прямокутній дощечці, яка знаходиться на прямокутному
столі, тістечка випікаємо на прямокутних деках у прямокутній
духівці. Якщо потрібно щось підігріти, використовуємо прямокутну плиту
(але горілки на ній вже круглої форми). На кухні багато шаф, поличок,
коробочок… І все це прямокутники.
І це ми поговорили тільки про площинні геометричні фігури. А скільки на
кухні куль, паралелепіпедів, кубів!..
Ліза Лоу |
Запитання для бесіди з дітьми
Зайдіть на кухню, уважно роздивіться навколо.
— Які геометричні фігури ви знайшли?
— Які предмети я вже назвала, а які — пропустила?
— Яких геометричних фігур на кухні більше? Поясніть свою думку.
— Предмети якої форми ми використовуємо найчастіше?
— Яких предметів на кухні найбільше? На які геометричні фігури ці предмети
схожі?
Відкриті задачі з усмішкою
• Мішутка запросив гостей. На стіл він поставив 6 кругів. Накрийте стіл
так, як Мішутка.
— Скільки гостей він запросив? Чи тільки один варіант відповіді?
— Які ще предмети Мішутці потрібні? На які геометричні фігури вони схожі?
— Чи зможе Мішутка не використовувати предмети іншої форми?
• Приготуйте 3 бутерброда. Скільки яких геометричних фігур ви використали?
• Що на кухні має форму трикутника?
• Які страви у формі трикутника можна приготувати?
• Як ви вважаєте яких геометричних фігур на кухні більше, ніж в інших
кімнатах? Яких менше? Яких геометричних фігур немає зовсім? Чому?
• Чи є на кухні предмети без форми? Чи можна їм надати форму? Яку саме? Що
допоможе це зробити?
Математичні дії
Приготуймо тістечка.
Візьміть: 25 г вершкового
масла, 2 ст. ложки цукру, 1 ст. ложку порошку какао, 7 ст. ложок вівсяних
пластівців.
Алгоритм приготування
1. Поставте на деко формочки для тістечок.
2. Покладіть масло в каструлю і вилийте туди ж 2 ст. ложки води.
3. Поставте каструлю на слабкий вогонь і розтопіть масло.
4. Розмішуючи, додайте в каструлю цукор і порошок какао. Підігрівайте все 2
хвилини.
5. Вимикніть вогонь. Поставте каструлю на стіл на підставку.
6. Додайте в каструлю вівсяні пластівці, помішуючи. Додавайте пластівці
доти, доки тісто не почне прилипати до пальців.
7. Розкладіть тісто по формочкам і
запікайте в духівці.
Запитання для бесіди з дітьми
— Як ви вважаєте, математичні дії можна виконувати тільки з числами?
— Що ми додавали, роблячи тісто?
— Як отримати 25 г
вершкового масла, якщо важниці немає, є тільки 100 г масла?
— Чи можна роблячи страви віднімати? Коли саме? Як?
— Коли нам потрібно рахувати? Що ми рахуємо? Що порахувати не зможемо?
— Озирніться, де ще на кухні потрібна математика?
Гарант Дженіфер |
Дякуємо щиро)
ВідповістиВидалитиhttp://2014klas.blogspot.com/2014/06/blog-post_8377.html
Щиро дякую :)))) Львівські педагоги із ШДС "Дзвіночок" і ДНЗ "Веселка" одні з перших почали використовувати мій курс "Логіки світу". Приємно, що Львів продовжує добру традицію. Творчості і натхнення, сил все задумане здійснити!
ВидалитиДякую.
ВідповістиВидалитиЩасти!
Видалити