Слухання та обговорення п’єси «Балет невилуплених пташенят (Балет невылупившихся птенцов)» М. Мусоргського
Розповідаємо малятам історію про
курчаток і слухаємо фрагменти музики. Виходить розповідь-обговорення під
музичний супровід.
Весна.
Ласкаві промінці сонечка задивляються на землю, несуть тепло і світло. Хмаринки
причепурилися, зробили собі нову зачіску. Сонечку подобається весна, вмита
чиста квітуча земля… Воно усміхається.
Одного
такого весняного радісного дня мама-квочка висиджувала свою малечу. Їй так
хотілося побачити своїх діток, почути їхнє «пі-пі-пі…», пригорнути їх до себе,
обійняти.
• Чому цей день радісний? Подивіться за
вікно чи схожий день сьогодні на той, про який ми зараз говоримо?
• А музика яка? (Також радісна!)
Раптом
квочка почула «Тук-тук-тук…» (педагог
тихенько стукає по столу). Спочатку тихенько, потім все голосніше і
голосніше (дітки разом з педагогом
відтворюють стук). Нарешті одне яйце у гніздечку заворушилося і …
викотилося на підлогу.
—
Мабуть це вилупляється найнепосидючіше курчатко, — вирішила квочка.
Тріщинка
у шкаралупці все більшала і ось показалося пустотливе очко, за ним малюсінька
лапка… Курчаткові кортіло вилупитися, тому воно швиденько випростало другу
лапку і почало вчитися ходити, точніше бігати.
—
Кво-кво-кво, — зраділа мама-квочка. (Дітки
повторюють голос мами-квочки.)
Вона
все хотіла допомогти курчаткові, але воно все ніяк не хотіло зупинитися.
• Як
непосидюче курчатко вітало маму?
• А
як вона звернулася до нього?
• Покажіть
рухи непосидючого курчатка. А як рухається мама-квочка?
Аж
ось заворушилися у яєчках його братики й сестрички. Залунало дружне
«Пі-пі-пі-…» (малята відтворюють звук).
Перше
курчатко вже майже повністю вилізло із шкаралупи, почало роздивлятися. Побачило
лапки та голівки братиків й сестричок і зраділо:
—
Ура!!!! Яка ж у мене велика родина! Буде з ким гратися і пустувати! —
запіпікало воно.
За
першим курчатком сонечко побачили і його братики і сестрички. Курчатка
тільки-тільки вилупилися, розглядають все навколо, знайомляться.
—
Тут тепло, світло, радісно, і нас багато! — подумали вони і аж застрибали.
• Як
мама-квочка розмовляє зі своїми дітками? Як вона квокче лагідно? Стурбовано?
Налякано? Сердито? Як кличе курчат?
• А
як дітки відповідають мамі? Чи завжди одразу вони її розуміють? (Педагог відтворює різні інтонації
мами-квочки, діти розповідають про її стан.)
Курчатка
почули лагідне квоктання (лунає квоктання
— діти або педагог відтворюють інтонації квочки) і додали:
— І
у нас чудова турботлива матуся! Все добре! Світ такий привітний! — курчатка
знову застрибали один до одного, знайомлячись ближче.
А тепер послухаємо музику ще раз,
подивимося мультфільм.
• Уявімо,
що ми курчата. Потанцюймо! Пострибаймо!
• Як
курчата змахують крильцями?
• Як
вітаються один з одним?
• Як
показують один одному свій новий пухнастий одяг з усіх боків?
• Чому
курчатам радісно?
• Хто
всміхається курчатам?
• Як
курчата розмовляють?
• Музика
яка?
• Як
стрибають курчата? Як ходять? Швидко чи повільно?
• В
кінці музика тихіша. Чому? (Мабуть
курчата втомилися і пострибали у гніздечко відпочивати або їх покликала матуся,
пригорнула до себе, накрила крилами, щоб її малючкам було затишно.)
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар