Серія книжок із STREAM-освіти

неділя, 12 березня 2017 р.

Балет невилуплених пташенят, або Музична історія, підслухана композитором

Слухання та обговорення п’єси «Балет невилуплених пташенят (Балет невылупившихся птенцов)» М. Мусоргського


Розповідаємо малятам історію про курчаток і слухаємо фрагменти музики. Виходить розповідь-обговорення під музичний супровід.
Весна. Ласкаві промінці сонечка задивляються на землю, несуть тепло і світло. Хмаринки причепурилися, зробили собі нову зачіску. Сонечку подобається весна, вмита чиста квітуча земля… Воно усміхається.
Одного такого весняного радісного дня мама-квочка висиджувала свою малечу. Їй так хотілося побачити своїх діток, почути їхнє «пі-пі-пі…», пригорнути їх до себе, обійняти.
 Чому цей день радісний? Подивіться за вікно чи схожий день сьогодні на той, про який ми зараз говоримо?
 А музика яка? (Також радісна!)
Раптом квочка почула «Тук-тук-тук…» (педагог тихенько стукає по столу). Спочатку тихенько, потім все голосніше і голосніше (дітки разом з педагогом відтворюють стук). Нарешті одне яйце у гніздечку заворушилося і … викотилося на підлогу.
— Мабуть це вилупляється найнепосидючіше курчатко, — вирішила квочка.
Тріщинка у шкаралупці все більшала і ось показалося пустотливе очко, за ним малюсінька лапка… Курчаткові кортіло вилупитися, тому воно швиденько випростало другу лапку і почало вчитися ходити, точніше бігати.



— Кво-кво-кво, — зраділа мама-квочка. (Дітки повторюють голос мами-квочки.)
Вона все хотіла допомогти курчаткові, але воно все ніяк не хотіло зупинитися.
• Як непосидюче курчатко вітало маму?
• А як вона звернулася до нього?
• Покажіть рухи непосидючого курчатка. А як рухається мама-квочка?
Аж ось заворушилися у яєчках його братики й сестрички. Залунало дружне «Пі-пі-пі-…» (малята відтворюють звук).
Перше курчатко вже майже повністю вилізло із шкаралупи, почало роздивлятися. Побачило лапки та голівки братиків й сестричок і зраділо:
— Ура!!!! Яка ж у мене велика родина! Буде з ким гратися і пустувати! — запіпікало воно.
За першим курчатком сонечко побачили і його братики і сестрички. Курчатка тільки-тільки вилупилися, розглядають все навколо, знайомляться.



— Тут тепло, світло, радісно, і нас багато! — подумали вони і аж застрибали.
• Як мама-квочка розмовляє зі своїми дітками? Як вона квокче лагідно? Стурбовано? Налякано? Сердито? Як кличе курчат?
• А як дітки відповідають мамі? Чи завжди одразу вони її розуміють? (Педагог відтворює різні інтонації мами-квочки, діти розповідають про її стан.)
Курчатка почули лагідне квоктання (лунає квоктання — діти або педагог відтворюють інтонації квочки) і додали:
— І у нас чудова турботлива матуся! Все добре! Світ такий привітний! — курчатка знову застрибали один до одного, знайомлячись ближче.
А тепер послухаємо музику ще раз, подивимося мультфільм.


• Уявімо, що ми курчата. Потанцюймо! Пострибаймо!
• Як курчата змахують крильцями?
• Як вітаються один з одним?
• Як показують один одному свій новий пухнастий одяг з усіх боків?
• Чому курчатам радісно?
• Хто всміхається курчатам?
• Як курчата розмовляють?
• Музика яка?
• Як стрибають курчата? Як ходять? Швидко чи повільно?
• В кінці музика тихіша. Чому? (Мабуть курчата втомилися і пострибали у гніздечко відпочивати або їх покликала матуся, пригорнула до себе, накрила крилами, щоб її малючкам було затишно.)




науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років



Автор: Ірина Стеценко

Немає коментарів:

Дописати коментар