Як мультики допомагають розповісти про все на світі
Сьогодні будемо дивитися мультфільми! Хто ж з дітей та й дорослих відмовиться? Я, наприклад, часто на заняттях показую мультфільми і навколо них розгортаю роботу з дітьми. Педагогам дуже подобається! А дітям …. Як мультики можуть не подобатися?!!! Головне їх вибрати і придумати як цікаво їх продовжити. І ще продовження мають придумувати не тільки педагоги, а й малята. Наприклад, можна зробити макет аеродрому і продовжити мультик про літачка Вінкі або … Все по-порядку.
Кожний
педагог знає, як складно переконати дітей не тільки розв’язати задачу, а ще й
перевірити правильність розв’язку. Покажіть малятам мультик «Країна невивчених уроків» і, сподіваюсь, запитань стане
менше: хто ж захоче побачити на власні очі півтора землекопа?
Вивчити
умовну міру і головне дотепно і зрозуміло показати її умовність допоможе мультфільм «38 папуг». Ось дивіться!
Мультфільм про Вінні-Пуха допоможе
розповісти малятам історію про перші літальні апарати — повітряні кульки.
Подивіться і обговоріть мультфільм, а потім проведіть з малятами досліди з
повітряною кулькою. Казка прийде до нас у гості.
• Як
Вінні-Пух знайшов вулик?
• Що
ще можна знайти орієнтуючись на звук?
• Як
Вінні-Пух міг дістати мед? (Спонукайте
дітей назвати кілька способів.)
• Чому
він обрав саме такий спосіб?
• Чому
Вінні-Пух вибрав саме синю кульку?
• А
яку кульки вибрали б ви? Чому?
• Що
ще зробив Вінні-Пух, щоб його не помітили бджоли? Чому?
• Навіщо
П’ятачок надув кульку ще більше?
• Знайдіть
переваги і недоліки способу Вінні-Пуха.
• Як
повітряна куля може зменшити висоту польоту?
• Чому
Вінні-Пух у повітрі стояв на місці? Якими способами можна зрушити з місця
повітряну кульку?
Мультфільми про літачок Вінкі продовжать
подорож: з минулого ми перейдемо до сучасного.
• Де
живуть літаки?
• Навіщо
літак потрібна машинка-провідник?
• Навіщо
потрібні диспетчерські вежі? Де вони знаходяться? Чому їх має бути багато?
• Вони
розташовані всі в одному місці чи в різних місцях по одній? Чому?
• Чи
завжди пілоти у польоті можуть орієнтуватися по предметам на землі?
• Чому
літаки не можуть рухатися у повітрі самі?
• Чому
пілоти літаків мають обов’язково підтримувати зв’язок з вежами?
• Чим
рух літаків відрізняється від руху автомобілів на дорогах?
• Що
має / може зробити літак, щоб не врізатися в інший? А що має зробити
машина?
• Як
ви думаєте, літакам чи машинам складніше?
• Як
ви думаєте, навіщо літакам сідати на воду вміти потрібно?
• Чому
сміття на воді може створити небезпеку?
• Чи
тільки на воді сміття небезпечне?
• Що
потрібно робити зі сміттям?
• Чому
важливо підтримувати друзів?
• Коли
саме дружня підтримка особливо необхідна?
• Як
можна підтримати друзів?
• Чому
важливо спілкуватися один з одним?
У
наших мобільних телефонів також є вежі, які допомагають їм підтримувати зв’язок
у різних місцях. Вони схожі на вежі для літаків.
Сюжетні ігри
Все,
що потрібно для сюжетної гри можна зробити за допомогою конструктора
(наприклад, ЛЕГО). Починаймо гру!
Доставка пошти
Звичайні пасажирські літаки можуть не тільки
перевозити пасажирів, а ще й швидко доставляти листи і невеличкі посилки —
місця така пошта займає небагато, не завжди доцільно перевозити її на
спеціальних літаках, а так одразу дві справи, які одна одній не шкодять,
виконуються.
Отже, Капітошці треба доставити до іншого міста та
невеличких селищ пошту — листи і невеличкі пакуночки. Як це краще зробити?
Педагог
показує дітям як виглядає аеропорт, злітно-посадкова смуга вночі (щоб її було
видно, по боках смуги ставлять ліхтарики, які світяться всю ніч).
Діти будують злітно-посадкову смугу, аеропорт,
позначають місто, конструюють будиночки для мешканців селищ. У місті є
злітно-посадкова смуга, а от у маленьких селищах її немає, тож літак сісти не
може. Як доставити пошту? Можна скористатися парашутом: прикріпити коробку з
поштою до парашута, домовитися з мешканцями, де вони чекатимуть пошту, і пошта
сама прилетить до них.
Керуємо літачком
Діти
будують диспетчерські вежі, гори, високі будинки тощо. Кожна диспетчерська вежа
супроводжує свій літак. Завдання — літаки мають не заважати один одному,
прилетіти туди, куди потрібно.
Цікавого перегляду!
науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних
технологій та систем Національної академії наук України
та Міністерства освіти і науки України,
автор технології «Логіки світу»
для дітей від 4 до 12 років
Немає коментарів:
Дописати коментар